Skorpion76
Trådstartare
Ja, det verkar så.Då verkar du hänga med fel människor.
Very Lazy Pethead
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det verkar så.Då verkar du hänga med fel människor.
Nej, du kanske inte surar, men du kanske har gott om bra vänner som bryr sig om dig på ett vettigt och bra sätt.Men herregud, vi är väl inte barnrumpor som måste hålla handen varje minut??
Vill jag röka så går jag ut och gör det, ensam. Och jag surar inte för det, varför skulle jag??
Det är ju för tusan mitt eget val. Obegripligt resonemang där från dig, faktiskt.
Nej, heller inte det jag påstått.Men alltså ett jobb är man på ca fem dagar i veckan. Måste man hela tiden ta ett demokratiskt beslut vad man ska göra eller hur menar du?
Är inte det att göra det väldigt komplicerat? Måste man tro så illa om folk hela tiden? Kan man inte få ge människor lite utrymme och acceptera folk som de är? Människor är inte perfekta.
Nu träffar jag inte de här tjejerna längre. Det här var läsåret '93-'94, men jag ville ändå ta upp frågan eftersom jag undrat om jag är ensam om att uppleva det på mitt sätt som jag har beskrivit i tråden.
Nu träffar jag inte de här tjejerna längre. Det här var läsåret '93-'94, men jag ville ändå ta upp frågan eftersom jag undrat om jag är ensam om att uppleva det på mitt sätt som jag har beskrivit i tråden. En av tjejerna ansökte om att få bli ledsagare hos mig, men hennes tid blev kort eftersom våra samtal mer och mer handlade om att prata gamla minnen. När det kom på tal hur hon och de andra tjejerna hade betett sig emot mig tappade hon intresset.
Very Lazy Pethead
Så du har ältat det här i 13 år...
Och uppenbarligen så är det för 99.9% ett ickeproblem eftersom de flesta inte gör samma tolkning som du när folk går ut och röker, så svar ja, det är bara du och något udda fåtal till som av outgrundlig anledning tolkar en rökpaus som utfrysning.
Hur menar du då?Nej, heller inte det jag påstått.
Ändrade till rätt siffra typ samtidigt som du postade...23-24 år
När man är ett gäng som träffats för att umgås tycker jag nog att men kan förväntas lite större hänsyn till varandra än när man är på samma plats på grund av arbete eller utbildning. Även om det även då får vara hyfs på det hela.Hur menar du då?
Att visa hänsyn är för mig också att acceptera att folk vill röka eller att se att folk har olika behov.När man är ett gäng som träffats för att umgås tycker jag nog att men kan förväntas lite större hänsyn till varandra än när man är på samma plats på grund av arbete eller utbildning. Även om det även då får vara hyfs på det hela.
Nu träffar jag inte de här tjejerna längre. Det här var läsåret '93-'94, men jag ville ändå ta upp frågan eftersom jag undrat om jag är ensam om att uppleva det på mitt sätt som jag har beskrivit i tråden. En av tjejerna ansökte om att få bli ledsagare hos mig, men hennes tid blev kort eftersom våra samtal mer och mer handlade om att prata gamla minnen. När det kom på tal hur hon och de andra tjejerna hade betett sig emot mig tappade hon intresset.
Very Lazy Pethead
Very Lazy Pethead
När man är ett gäng som träffats för att umgås tycker jag nog att men kan förväntas lite större hänsyn till varandra än när man är på samma plats på grund av arbete eller utbildning. Även om det även då får vara hyfs på det hela.
Se - nu kom det. Det är alltså mig det är fel på.Att visa hänsyn är för mig också att acceptera att folk vill röka eller att se att folk har olika behov.
Det jag menar är att vad som är hänsyn är olika för olika personer och du kan inte utgå från att vad som är hänsyn är samma för alla. Att visa hänsyn är att se att folk är olika än dig och beter sig olika än dig.
Det är klart en poäng i det.Verkligen? Jag ser det nog helt tvärtom! I sammanhang där vi är "tvingade" ihop på något sätt, som tex med arbetskamraterna, då kan man behöva tänka just på hänsynen och hur mycket man kan slipa ner sina egna kanter. Men ihop med vänner? Det är väl då man får vara den man är, kanter och allt...
Nej jag säger att det inte är fel på någon. Jag säger att hänsyn ska visas åt båda håll. Du har varit ganska dömande mot rökare i tråden och jag tycker det är tråkigtSe - nu kom det. Det är alltså mig det är fel på.
Jag har inte problem med att folk har olika behov, men funderar på varför rökare har självklarare att få dem uppfyllda genast.
Ändrade till rätt siffra typ samtidigt som du postade...
Petitesser att påpeka ett ganska uppenbart tangent-tryckfel kan jag dock tycka