Socialt - jo men visst!

Att andra är slav under nikotinet och måste gå ut för att tillfredsställa behovet innebär inte att du är utfryst, det innebär endast att dina bekanta är nikotin beroende.

Utfryst hade varit om du inte hade fått följa med dina bekanta på fika.

Just det. Det känns precis som om det skulle vara något fel på mig bara för att jag inte röker eller är ute och festar som de. Första gången som jag upplevde det här var när jag gick en konsumentekonomisk utbildning på ett år och de som stod i rökrutan pratade mest om sina vilda fester som de hade varit på under helgen. Senare fick jag veta av en ledsagare som jag hade under den här tiden och som jag träffade ibland att det där snacket mest var skryt. De skröt om hur fulla de hade varit och egentligen är det inget att eftersträva som så, men samtidigt blir det så enormt tydligt vem som är populär och vem som inte är det.
Very Lazy Pethead
Det där har väl bara med din egen självkänsla att göra? Känns det jobbigt att de går så följ med ut? Den enda gången jag verkligen inte sett att jag har kunnat följa med som ickerökare är på en konsert. Då var jag iofs rökare men det var helt hopplöst att ta sig ut till rökrutan. Man stod verkligen på varandra.

För att spinna vidare lite på det..

Om den ickerökande inte följer med ut den "halva evighet" som det tydligen tar att röka cigg och snacka skit (vad nu det innebär), fryser då denne ut övriga genom att vara så pass osocial? O_o
@Skorpion76 vad vill du ha ut av detta ?
Jag har svårt att förstå dina trådar inte sällan vad du avser med dem . :confused:
Det verkar n'stan ingen göra, så det kanske är lika bra att jag slutar hänga här. Vad jag vill ha ut av detta? Jag undrar om det är fler än jag som har hamnat i samma situation.
Very Lazy Pethead

Ja det är någon slags "extra" gemenskap när man röker. Det är på något vis lättare att trilla in i samtal med nya människor i rökrutan. Märkligt egentligen.
Ja och jag har också upplevt att ävn om jag hänger med gänget ut är jag ändå inte accepterad. De vill inte ha med mig i sin koversation heller.
Very Lazy Pethead

Det där har väl bara med din egen självkänsla att göra? Känns det jobbigt att de går så följ med ut? Den enda gången jag verkligen inte sett att jag har kunnat följa med som ickerökare är på en konsert. Då var jag iofs rökare men det var helt hopplöst att ta sig ut till rökrutan. Man stod verkligen på varandra.
Det är inte alltid säkert att de andra vill att jag följer med ut heller eftersom de kanske vill snacka om egna saker.
Very Lazy Pethead

Ja exakt och det är egentligen kärnan i min diskussion. Jag undrar om fler känner i gen sig i en liknande situation.
Very Lazy Pethead

Men varför umgås du med "vänner" som fryser ut dig?

Jag hade aldrig accepterat ett sådant beteende utan avslutat relationen omgående. Om mina vänner vill prata i fred så får de göra det när de umgås ensamma. Det dina vänner håller på med är inte schysst för fem öre!

Fast rökpauser liksom kaffepauser ÄR ju lite mer än bara själva rökandet/kaffedrickandet. Annars kunde man ju svepa sin kopp på stående fot och gå in igen inom loppet av nån minut, max! Det handlar också om en paus, där rökandet/kaffe/tedrickandet eller vad det nu är, får ta sin tid medan man pratar om ditt och datt. Eller skvallrar lite.
Absolut, men hur skulle du känna det om jag var en av dem som bara försvann ut utan att fråga dig om du vill hänga på eller inte?
Very Lazy Pethead

Men varför umgås du med "vänner" som fryser ut dig?

Jag hade aldrig accepterat ett sådant beteende utan avslutat relationen omgående. Om mina vänner vill prata i fred så får de göra det när de umgås ensamma. Det dina vänner håller på med är inte schysst för fem öre!
Nej precis, tack för att du förstår!
Very Lazy Pethead

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 120
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 489
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 472
Senast: MiaMia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tidigare i somras skrev jag ett inlägg där jag undrade vad jag skulle göra med min ridning. Jag kände mig lite dyster inför höstterminen...
Svar
0
· Visningar
547
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama