Snygga dressyrschabrak

Sv: Snygga dressyrschabrak

"KL"

Har specialbeställt ett tävlingsschabrak som jag blev såå nöjd med:d

32298458.jpg

Annars till vardas anv jag BoT schabrak som är lite tjockare och ligger kanon.

Jag har helt maniskt letat efter Eskadrons petrolfärgade schabrak och matchande benlindor. De verkar vara helt slutsålda från leverantören här i Sverige. Har lyckligtvis hittat i tyskland och beställt hem från 2 olika ställen. Så nu hoppas jag att det blir rätt så man inte får fel på beställningen eller att det kommer bort med posten.

Annars var jag jättenöjd med ett Mias schabrak jag hade förr.
Jag har faktiskt införskaffat flera allroundschabrak med rakare kanter framtill som är rutiga. Så några roliga schabrak förutom de de tråkiga enfärgade i grått och grönt har jag.

Åh jag har letat som bara den jag med!
Mitt favoritschabrak måste vara mitt Schockemöhle:
Idag_red_jag_O_for_Linda_Det_var_skitkul_Linda_provade_honom_ocksa_och_hon_blev_nastan_lika_kar_som.jpg

Jag tycker Mia´s schabraken är helt outstandig! De är mycket bra i förhållande i förhållande till vad de kostar, om man jämför med många andra. Det är extra kul att man får välja färger, passpoaler, kantband och vilken modell man vill ha själv. De har perfekt passform och håller form och färg efter tvätt.

Annars gillar jag Eskadron, BR, Global utav de övriga märkena jag själv har. Tycker även Euro-Star, Lamicell, Schockemöle och Equiline har snygga.

Någon som har något tips om ett brunt eller beige schabrak med rosa kantband/passpoal?

Jag har sett ett Mias i brunt med lite gammelrosa pp, skitfint! :love:

Edit: Eller vänta, det kan ha varit ett Equiline... :o

*kl*

Det kan vara ett av mina snyggaste schabrak:love::p
250049_1884196916550_1590181870_1750933_2391407_n.jpg

Måste säga att passformen är riktigt bra:). Hööks gör rätt bra budgetschabrak får jag säga!

Har inte läst hela tråden, men jag är väldigt överraskad över Protector schabraken. Jag såg att det blivit bäst i test hos tidningen Ridsp*rt och lyckades komma över ett för 169 kr. Rent ut sagt ett fynd!!

Mycket bra passform och sedan tycker jag att de är rätt snygga också, påminner dock väldigt mycket om Equiline octagon... Gillar inte kopior :( Det är nu tvättat och ser ut som det gjorde nytt. Helt klart att rekommendera!

Annars så tycker jag att Schockemöhle tillverkar bra schabrak till bra pris, lika så Eskadron. :)

kl

Ett vitt Lamicell LS Metallic ska inhandlas till nästa gång det blir dressyrtävling! Hela schabraket glittrar :love: Annars gillar jag Equiline och Eskadron bäst!

Idag kom mitt Anna Scarpati-schabrak i vitt med mörklila kantband och ljuslila + grått/ljusgrått/silver passpoal! :love:

Jag är ju en schabraknörd och gillar egentligen inte ngn särskild typ av schabrak utan vill ha passform, kvalitet och utseende när jag köper ett. Möjligen att jag på sommaren föredrar tunnare varianter av förklarliga skäl.
Equiline, Eskadron och Mias är klara favoriter hos mig men jag har även testat lite nya varianter på senare tid.

Köpte ett Lamicell Platinum i vintras som jag är mkt nöjd med. Kanske lite sladdrigt men inget som syns eller påverkar användandet. Snyggt och mkt bra passform. Köpte även ett svart/rött Protectorschabrak billigt för ett tag sedan och är mkt nöjd även med det. Fick även ett av Jacsons nyare varianter av mamma som även det lever upp till mina förväntningar.

Shockemöhle gillar jag, BR är snygga men kvalitén är inte att jämföra med tidigare nämnda. Dock är ju priset lite annorlunda också.

Dessutom är jag GRYMT sugen på ett Eurostar av den modell som visats i tråden men när jag senast var i butik fanns det bara i fel färg :cry:

Mvh JV

Åhhh Eskadron-padden, jag dööör, min skimmel hade varit så snygg i den :love:

Schockemöle,Mias,BR,GG.Även om jag bara införskaffat mig 3 av dem ännu men detta Schockemöle kommer nog vara mitt nästa inköp.Älskar mina 2 andra oc detta var helt grymt snyggt!:love:

Länk samt bild borttaget av moderator.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
690
Senast: Åsa A
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen...
2
Svar
28
· Visningar
788
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst
  • Kollagentillskott?

Omröstningar