Snygga dressyrschabrak

Sv: Snygga dressyrschabrak

*kl*

Har konstaterat att jag ska bli hoppryttare, finns massa snygga schabrak i hoppmodell ju ;)

Vem har bestämt att man ska ha brunt och beige bara för att man rider dressyr? Min skimmelvalack passar inte i brunt eller beige... har just sålt bort alla schabrak i de färgerna.

åh, typiskt.. jag som letar brunt/beige till min dam nu när min blåa period har gått över efter alla år.. :o

Men nånting måste det ju vara som gör att jag får tvätta mina Hööks-schabrak efter 2-3 ggrs användning, och detta GG har jag använt över 10ggr och har inte ens tendenser att bli smutsigt, och då rider jag många av de hårdare passen med det. :)

Det kan ha med ytskiktet att göra. Vissa schabrak har typ flossad yta, dessa är mjuka och sköna, men smutsas lättare. Halare ytskilt gör att smutsen inte fastnar lika lätt.

Fast om du rider de hårdare passen så borde väl hästen svettas så schabraket borde bytas mot ett nytvättat?

Jag föredrar sadelundrlägg som är lättvättade och håller sig fina efter tvätt. Min häst svettas ymnigt vid träning :)

*kl*

Jag har ett Mia-schabrak. Det är sjukt bra! Sitter hur bra som helst under sadeln!

29753177.jpg

26226064.jpg

Gillar också mitt BR-schabrak.

26359807.jpg

28726019.jpg

Sen har mina z-täckeschabrak följt mig i måååånga år! Fortfarande lika fina! Hittar dock ingen bild.... ska leta lite till.

Håller med, Jacsons nya är kanonfina! Jag blev så positivt överraskad när jag såg dem i butiken att ett blått fick följa med hem :D Trevligt pris är det också, så nästa gång blir det nog ett beige också :angel:
Annars tycker jag Schockemöhle har snygga färger!

Köpte ett av Jacsons nya häromdagen, ett cremefärgat med brun passpoal. Känns som om det är helt okej kvalitet, lite tunnare och med bra passform, + för formskuren cutback! Absolut prisvärt! :)

KL

Jag älskar Shockemöhles schabrak :love:

Men jag tycker att Horzes schabrak är väldigt prisvärda!

kl

Jag letar efter ett dressyrschabrak som ligger riktigt bra, eftersom jag har enkelkåpa och ingen möjlighet att använda stropparna upptill. Och så vill jag ha ett som går upp ordentligt fram, eftersom hästen har rejäl manke. Någon som har ett bra tips? :)

Ankys schabrak! Ligger bra och skurning. (inga stroppar).

När jag hade enkelkåpa så använde jag samma schabrak som annars, men petade bara in stroppen så den inte syntes. Fungerade fint det också.

KL

Hittade 2 Schabrak från Lyckås Ridsport! Har använt dom många ggr och de är helt underbara! Sitter som ett smäck under sadeln :D:D

32235004.jpg

32253427.jpg

dsc06465_140416907.jpg

Detta från euro-star tkr jag är riktigt snyggt, nu ligger ju sadeln som en påse me skit så det behöver ni inte kommentera ;) annars är jag glad för eskadrons, Mias och BR.

Jag håller med om Schockemöhles schabrak! Har 3 stycken och är jättenöjd. Finns i snygga färger, har bra passform och håller sig fina även efter tvätt.

Säger bara ANNA SCAPARTI :love: Ligger som en smäck (även utan stroppar), glider inte ner på manken, super kvalité och men kan kombinera vilka färger man vill!

kl*

Mina favoriter är schockemöhle, BR och equiline! :d Min får lätt skav om det är dålig passform, men dessa har uppfyllt kraven bra. Har mias också men det drar ihop sig i kanterna efter tvätt tyvärr... annars hade det varit bra också.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
687
Senast: Åsa A
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
719
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen...
2
Svar
28
· Visningar
734
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka