Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min poäng var att USA kraschade av att människor utan kapital lånat pengar på ett sätt de trodde de skulle ha råd med, men inte hade råd med. Jag menar att det funnits en finansiell trend i att låna pengar till fattiga/överkonsumerande som inte fattar själva vad de skriver på. Den trenden har ju avtagit, men den har lämnat ringar på vattnet.Nja, hitills har inget land kraschat av konsumtionslån. Det var bostadsbubblan i USA som knäckte dem, vi löper samma risk här.
Allt handlar om till vilken ränta du lånar och till vilken du sparar.
Dessto mer du lånar, dessto mer kan du tjäna.
Så det är inte så enkelt som du vill göra gällande.
Och så länge folk kan betala av sina lån finns inte problemet.
Pja...det går att låna och det går att spara. Oavsett hur man gör är det ju ok så länge man har en bra kalkyl och håller budget. Det angår ju ingen hur ett köp har finansierats, i min värld...
Jag vet ett par ryttare i 20-25 års åldern som åker runt i hästlastbilar för runt 500 000 kronor och när jag av ren nyfikenhit gick in på tävlinsgdatabasen och kollade vad de tävlade i så var det 90-1,10 m hoppningar och de kom inte direkt 1:a i någon av klasserna. Jag undrar då, varför denna SUPERSATSNING med lastbilar och hästar för flera hundra tusen? Yes, jag vet att deras hästar är svindyra och har kapaciteten som krävs.. men när ryttaren på ryggen ej kan leverera mer än att komma på plats 49 av 60 tävlande.. då undrar jag varför man satsar så stenhårt?
Tilläggas kan att jag inte är avundsjuk. Har aldrig haft något direkt intresse för att tävla men är däremot nyfiken på varför dessa ryttare i lättare klasser glider runt på superhästar och åker som elitryttare i stora hästbussar?
Du har även förlorat ränta på pengarna du använde för att betala kontant.
Allt handlar om vilket ränteläge det är på saker och ting.
Om du kan få dina pengar att jobba bättre än vad du betalar i ränta har du tjänat pengar.
Det är inte så enkelt att lån =dåligt, kontant = bra.