SnÖstyltor!!!

M

Madeleine Nilsson

Jag ska sätta på henne snösulor, men hovslagaren ska inte hit på ett tag och den snön som kommit nu är troligtvis tillfällig (bor på västkusten...).
Vad ska jag använda för att smörja in hovarna imorrn när vi ska ut i skogarna och härja? Funkar det med vilken olja som helst? Rapsolja eller olivolja tror jag vi har hemma. Kan man använda det? Är ju bara för en dag liksom så hovarna borde väl inte ta skada?
Någon?

Sv: SnÖstyltor!!!

Jag hade en liten akutlösning ett tag...

Linda hoven med silvertejp men inte så du täcker broddarna om du har några på. Det håller inte i evigheter men du kan ju rida en stund i alla fall.

Mia

Min hovis tipsade om siliconsprej.
Vi provade det på ett varmblod i stallet som inte hade hunnit få på sig snösulor och det funkade väldigt bra.
Det var töväder och snöigt när vi provade. Dom var ute och red i 1,5 timme utan att få snöstyltor.

Jag provade med linolja idag när jag skulle ut. Vet inte hur bra det är, men det kan ju knappast göra nån skada om man nästan aldrig använder det. Funkade gjorde det i alla fall. Om det nu inte berodde på att det var "åksnö" som inte packar sig så lätt...

Gör ett sök på snösulor eller snö styltor på forumet så hittar du alla tips, från margarin, till stearin, till idomin salva till glasslocks sulor.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 308
Senast: Snurrfian
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 313
Senast: TinyWiny
·
Hästvård För en vecka sedan var hovslagaren här och då kom han med lite olika förslag på alternativ till de traditionella snösulorna. Jag hade...
Svar
7
· Visningar
2 360
Senast: fridaxi
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 170
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar