Jag blev akut snittad eftersom dottern inte kom ner helt (fattades typ 1 cm, hon låg i öppen bjudning så det var troligen därför) + att jag fick feber helt plötsligt och dom såg att dottern var stressad. Vi kom in till förlossningen kl 06 på lördagen och hon kom ut 00.06 natten till söndagen.
Jag tyckte det var helt okej innan, alla var lugna och proffsiga men det är ju en chock ändå så jag minns att jag frös som fasen på bordet när dom hade tagit ut dottern och höll på att sy ihop mig.
Sen vart det ju väldigt traumatiskt eftersom dottern inte andades, fick lov att intuberas och fick dubbelsidig pnemotorax (luft utanför lungorna) och fick flygas med helikopter till Uppsala för kylbehandling för att förebygga hjärnskador. Så jag fick se henne i typ 30 sekunder innan hon flögs iväg, sambon åkte bil till Uppsala och jag fick ligga kvar på BB i Västerås i 12 timmar, ensam. Som tur var så va personalen hur gulliga som helst! Sköterskorna från förlossningen och förlossningsläkaren kom och hälsade på mig och ja, alla var jättesnälla verkligen
Så efter 12 timmar fick jag äntligen åka till Uppsala och träffa dottern och sambon! Men vi fick inte hålla i henne förens efter 3 dagar, men vi kunde ju titta och peta lite på henne iaf
Hursom, ärret är "jättefint", enligt sjukvården då, en annan kommer ju typ aldrig tycka att det är speciellt snyggt menmen
Jag kunde stå upp typ 12 timmar efter snittet, men det blödde rätt mycket (anslaget alltså) så det var ju inte tal och att vandra runt nå speciellt. Jag blev illamående av morfinet, men det finns ju mediciner mot det å så det gick väl bra. På efterkontrollen klämde BM lite på magen och sa att allt verkar jättefint, magmusklerna mår bra och har gått ihop, och jag känner mig helt okej nu såhär 2 månader efter.
Det absolut jobbigaste för mig har ju vart att undvika tunga lyft i 3 månader!
Har ju för fan behövt hjälp med allt, tur att man har stallkompisar som är guld värda och har hjälpt till!
Om det blir ett till barn (vilket jag verkligen INTE känner alls för just nu) så blir det planerat snitt. Kan även nämna att sjukhuset har gjort en Lex Maria-anmälan på sig själva för att utreda våran förlossning.