Jag fick mina tvillingar med akutsnitt då vattnet gick innan det planerade snittdatumet. Det blev snitt eftersom dottern vägrade släppa fram brorsan som låg först och helt sonika tryckte ner foten framför utgången. :D Trots att det blev ett akutsnitt upplevde vi det som väldigt lugnt och tryggt, vi fick hela tiden information och det var mycket personal i rummet. Själva snittet gick jättesmidigt och ryggbedövningen gick bra att lägga trots att jag är stelopererad. Den enda komplikationen för mig var att jag inte svarade på den smärtstillande jag fick på uppvaket, så när bedövningen gick ur hade jag det jobbigt. Det tog 4 timmar innan de hittade något som fungerade så att jag kunde komma upp till BB där barnafadern låg med de två små :love: Det var inget som kunde förutses, jag har alltid svarat bra på smärtstillande vid andra operationer och personalen var väldigt stöttande. Hämtade mig snabbt jämfört med andra som fått snitt på avdelningen och var uppe och gick dagen efter med lite hjälp upp ur sängen. Detta var på akademiska i Uppsala och vi var väldigt nöjda! Lycka till med snittet :up:

:rofl:

Först lite mansplaining där han förklarar att det inte gör så särskilt ont, bara man hanterar smärtan på rätt sätt.
Som Paolo Roberto: ”Vi gick på alla kurserna. Jag kan förlösa ett barn, det är bara att föda, jag har kompetensen”, och ”Som kampsportare vet man att när du inte andas, då gör det ont. Jag fick faktiskt väldigt mycket beröm under förlossningen. Man är van vid att hantera smärta och man hetsar inte upp sig, utan man andas”.

Som Paolo Roberto: ”Vi gick på alla kurserna. Jag kan förlösa ett barn, det är bara att föda, jag har kompetensen”, och ”Som kampsportare vet man att när du inte andas, då gör det ont. Jag fick faktiskt väldigt mycket beröm under förlossningen. Man är van vid att hantera smärta och man hetsar inte upp sig, utan man andas”.
Visst ja, det hade jag glömt. :laugh:

Han ropade säkert KÖÖÖÖR vid varje krystvärk. :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: MML
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 929
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 296
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30