Snart Western SM 29-31 aug

Sv: Snart Western SM 29-31 aug

Fast var det inte så att tävlingar fick ställas in tidigare för att det var för få anmälningar????:confused:

Är en lurig situation vi har hamnat i.... Frågan är om det verkligen finns så många ryttare att kvalen behövs... Eller blev det så
här när WRAS "stängde" SM för alla utom WRAS?

Tål nog att diskuteras om det ska bli bättre till kommande år...

Jo det stämmer. En tävling ställdes in på Grevagården, och nästa hade HUR mycket anmälningar som hällst :confused: Folk prioriterar tydligen samma tävlingar... Men det är så illa tråkigt när det måste ställas in.

Jo det stämmer. En tävling ställdes in på Grevagården, och nästa hade HUR mycket anmälningar som hällst :confused: Folk prioriterar tydligen samma tävlingar... Men det är så illa tråkigt när det måste ställas in.

Det var ju iofs inte WRAS-tävlingar och därmed inte kvalberättigade... Men det verkar som om SQHA-tävlingarna drar en del...

Frågan är ju HUR ryttarna ska motiveras att jobba på att ta sig till SM????

Det var ju iofs inte WRAS-tävlingar och därmed inte kvalberättigade... Men det verkar som om SQHA-tävlingarna drar en del...

Frågan är ju HUR ryttarna ska motiveras att jobba på att ta sig till SM????

Oj det tänkte jag inte på! Tack för uppläxningen! :D :bow:
Jaa.. Jag är inte helt hundra på vad man behöver göra för att kvala, var det två Btävlingar som gällde? Isåfall behövs det arrangeras mer Btävlingar! Så att man kan åka på två. Det är ofta långa resor, och man har kanske helt enkelt inte tid eller råd.

Oj det tänkte jag inte på! Tack för uppläxningen! :D :bow:
Jaa.. Jag är inte helt hundra på vad man behöver göra för att kvala, var det två Btävlingar som gällde? Isåfall behövs det arrangeras mer Btävlingar! Så att man kan åka på två. Det är ofta långa resor, och man har kanske helt enkelt inte tid eller råd.

Haha, ingen uppläxning!!!:D

Problemet är ju att B-tävlingarna fått ställa in pga för få anmälningar... Alternativt har klasserna blivit för små för att räknas. Sen är det ju olyckligt att t ex Hjo Ko försvann som kanske många tänkt kvala på...

Så frågan är ju HUR få ryttarna att åka på B-tävlingar, och då kanske även tidigare på säsongen???
Kanske det ger sig med uppklassningssystemet, vi får se, annars måste NÅNTING göras!
Jag är allvarligt bekýmrad över western som sport i landet, osämjor och oenigheter stjäl för mycket tid som kunde läggas på att ordna BRA arrangemang.
Det saknas tunga poster på flera håll, det är INTE bra!!!

Haha, ingen uppläxning!!!:D

Problemet är ju att B-tävlingarna fått ställa in pga för få anmälningar... Alternativt har klasserna blivit för små för att räknas. Sen är det ju olyckligt att t ex Hjo Ko försvann som kanske många tänkt kvala på...

Så frågan är ju HUR få ryttarna att åka på B-tävlingar, och då kanske även tidigare på säsongen???
Kanske det ger sig med uppklassningssystemet, vi får se, annars måste NÅNTING göras!
Jag är allvarligt bekýmrad över western som sport i landet, osämjor och oenigheter stjäl för mycket tid som kunde läggas på att ordna BRA arrangemang.
Det saknas tunga poster på flera håll, det är INTE bra!!!

Jag kan ärligt inte svara på varför folk ratar tävlingar i denna utsträcking. Själv åker jag gärna på Wras tävlingar, och då vill jag rida Bklass, och inte bara D, som det verkar vara överföd på. Det är ju alltid svårt att arrangera en bra tävling, det förstår jag verkligen, men att det blir såhär få är ju väldigt trist.

Jag kan ärligt inte svara på varför folk ratar tävlingar i denna utsträcking. Själv åker jag gärna på Wras tävlingar, och då vill jag rida Bklass, och inte bara D, som det verkar vara överföd på. Det är ju alltid svårt att arrangera en bra tävling, det förstår jag verkligen, men att det blir såhär få är ju väldigt trist.

Får hoppas att det blir bättre nästa år, vi har då tänkt lägga in B-klasser på våra tävlingar, kör i såna fall D-, C- och B-nivå på samma tävling. Bara att hoppas att klasserna blir fyllda samt att det fungerar att få domare som vill döma alla nivåerna...

- Det är svårt att få startande till SM för att ryttarna inte kvalat.
- Ryttarna har inte kvalat för att det finns för få B-tävlingar.
- Det finns för få B-tävlingar för att dom ställs in.
- B-tävlingarna ställs in för att det är för få anmälda.
- Osv…

Efter nästa säsong krävs det att man skrapat ihop 30 poäng på B-nivå för att överhuvudtaget få lov att starta på en B-tävling (sin klass) under 2010. Hur kommer SM-deltagandet att se ut då tro?

Jag tror att ryttare på B-nivå söker kvalité istället för kvantitet. Man åker hellre på en (1) bra B-tävling än på fyra sunkiga (bara för att skrapa poäng). Kan man inte få ihop poäng för att vara kvar på B-nivå i wras, så söker man sig någon annanstans. Och eftersom det finns alternativ, både för hästar med och utan specifik ras, så visst finns det tävlingstillfällen.

Antalet tävlande (på B-nivå) kommer inte att minska, dom kommer bara att välja dom attraktivaste alternativen. Kan våra tävlingar vara attraktivast, så kommer ryttarna…

*knapplån*
Såå vi är alltså några som ska dit, hur kännetecknar man er alla? ;)
Mig kännetecknar ni väl på den breda norrlänskan, det svarta quarterstoet, vita blandrasponnyn & bruna korsningshästen som även är i sällskap, och även dom två förvirrade karlarna till ryttare! Jo just de, jag är ju då hästskötare och tillhör NC horsetraining!

/ jeanette

skulle va kul att veta vilka ni är:p

vi får väl bestämma en buke-mini-western SM träff:D där

Jag vill också åka! men det är en bit i från göteborg om man säger så... =/

Undertecknad kommer att närvara........

Oftast iklädd WRAS-skjorta, och/eller WRAS-jacka.

Ser fram mot en trevlig tävling.

/Mike:devil:

Det är ju dåligt det där med B-klasserna.
Vi har haft B-klasser varrenda tävling nästan , men då har det varit så få startande så att endast första placerade har fått poäng.
Tycker att man ska puscha lite mer att folk ska prova sig på att starta Bklasser.
Nästa år är det väl tänkt att vi ska kvala in , hoppas på mer starter dårå!:D

Det är ju dåligt det där med B-klasserna.
Vi har haft B-klasser varrenda tävling nästan , men då har det varit så få startande så att endast första placerade har fått poäng.
Tycker att man ska puscha lite mer att folk ska prova sig på att starta Bklasser.
Nästa år är det väl tänkt att vi ska kvala in , hoppas på mer starter dårå!:D

tänker också försöka kvala nästa år, hästen jag rider just nu är alldeles för grön..
(LaQuent; de får bli du & jag å chexxen i varenda klass haha :rofl: )

*kl*

Wohoo, det ser ut som att jag hänger på Texaz och tittar på när ni tävlar och träffar en massa glada bukefalister trots allt... om jag kan få med mig hundarna på nåt sätt utan att de är ivägen förstås.

22207169.jpg

Detta är ju då jag och Serena, dock inte jag som ska tävla hennen utan hennes ägare! =)

Ni kan ju bortse från den förlilla sadeln och tvåhandsfattning, red en oplanerad clinic.

Just de, hon ska tävlas i Reining och PLEASURE!! :D

Är det nån som vet när och om ryttarmedelandena kommer? Börjar bli lite orolig.
/ C

hmm ingen aning, bör ju komma en vecka innan iaf.

somsagt inte jag som ska tävla, är hästskötare x3 :D

Jag kommer smyga runt på området lite :laugh:
Mina 2 svarta friesers bor ju på ranchen så är den nån som ser oss så hojta till alltid skoj att säga hej, bara leta efter en blond 4hjulig terrorist så e det jag ;)

(Innan olyckan för ca 2mån sen som gör att jag sitter i 4hjuligt tillfälligt så testa jag nya pojken i western & det var skoj sa han...får ha som mål att ställa upp med båda nästa år)

Jag kommer smyga runt på området lite :laugh:
Mina 2 svarta friesers bor ju på ranchen så är den nån som ser oss så hojta till alltid skoj att säga hej, bara leta efter en blond 4hjulig terrorist så e det jag ;)

(Innan olyckan för ca 2mån sen som gör att jag sitter i 4hjuligt tillfälligt så testa jag nya pojken i western & det var skoj sa han...får ha som mål att ställa upp med båda nästa år)

Om Lotta står ut med hundarna i tältet så är det bara att spana efter en tjej med två cockrar för att få tag på mig... om inte annat kan ni titta efter scarfen/hatten med bruna och vinröda dreads undertill :)

Och tror ni att ni ser mig, så snälla säg hej - jag vågar sällan göra det själv :o :angel:

Då ska jag spana efter dig & dina 4benta ...själv blir jag svår att missa tror jag :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Hjälp. Har examinerande redovisning och ska då även ge respons på någon annans arbete. Texten jag har fått är tyvärr inte så bra...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 054
Senast: Badger
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 019
Senast: Nova123
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 782
Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 910
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Pizza (hemgjord)
  • Sötpotatis