snart Falsterbo horse show

myzzan

Trådstartare
snart är det ju falsterbo horse show igen ju :)
vilka dagar ska ni dit och vad kommer ni att fynda ? kommer nog fynda grimmor igen och lite annat roligt till mig

i år kommer vi vara där en dag istället för två dagar som förra året , lite synd bara !
 
Jag ska dit lördag och söndag. Om jag ska fynda ngt eller inte beror på om jag hunnit köpa ngn häst eller inte, troligtvis inte och då kommer jag nog hålla i plånboken. Får se hur det går med den saken, inte lätt att hålla fingrarna i styr på Falsterbo haha...
 
Jag ska dit lördag och söndag. Om jag ska fynda ngt eller inte beror på om jag hunnit köpa ngn häst eller inte, troligtvis inte och då kommer jag nog hålla i plånboken. Får se hur det går med den saken, inte lätt att hålla fingrarna i styr på Falsterbo haha...
Haha nej det är ju inte de , det blir nya grimmor till min hyresvärds hästar och grimmskaft såg ju att det behöver vi i stallet
 
Jag ska dit 8-10/7, som jag brukar (tradition sedan två år tillbaka :D).
- Hästgodis
- Present till hästvakten
- Schabrak
- Nackpadd till träns
- Stigläder
 
Av många olika anledningar har jag aldrig tagit mig till Falsterbo. I år blir det eventuellt av och isåfall kommer jag inte att ha bil med mig. Någon som vet hur det går med bussar dit? Från Malmö?
 
Ska dit större delen av veckan, vi är ett gäng som åker. Älskar Falsterbo!!
Kommer kolla efter fina tavlor då vi ska kolla på hus och det fanns en jätteduktig konstnär där förra året, köpte en tavla som jag är väldigt nöjd med. I övrigt har jag ingen häst nu men kläder till en själv, körsbär och en jäkla massa glass blir det nog ;)
 
Ska dit större delen av veckan, vi är ett gäng som åker. Älskar Falsterbo!!
Kommer kolla efter fina tavlor då vi ska kolla på hus och det fanns en jätteduktig konstnär där förra året, köpte en tavla som jag är väldigt nöjd med. I övrigt har jag ingen häst nu men kläder till en själv, körsbär och en jäkla massa glass blir det nog ;)
vad för fin tavla behöver ju förnöja min lgh som är ett gammalt stall så stolpar och hålen för gallerna är kvar
 
Jag ska ner 1 dag, vilken det blir återstår att se. Men det brukar bli onsdagen ;)
Hästgodis och kosttillskott kommer att inhandlas
 
Dottern har bestämt att vi ska åka dit minst en dag :p Om det blir fler dagar beror på väder och jobb.
I shoppingväg får vi se. Barnet skulle behöva nätta ridskor så att hon kan variera mellan ridstövlar och skor+shortchaps. I övrigt behövs det ingenting vad jag kan komma på.
 
Av många olika anledningar har jag aldrig tagit mig till Falsterbo. I år blir det eventuellt av och isåfall kommer jag inte att ha bil med mig. Någon som vet hur det går med bussar dit? Från Malmö?

Det brukar gå mkt bussar mellan Malmö och Falsterbo så det lär inte vara ngt problem. Är nog tom smidigare att ta bussen än att köra bil, man slipper köerna.
 
Dottern har bestämt att vi ska åka dit minst en dag :p Om det blir fler dagar beror på väder och jobb.
I shoppingväg får vi se. Barnet skulle behöva nätta ridskor så att hon kan variera mellan ridstövlar och skor+shortchaps. I övrigt behövs det ingenting vad jag kan komma på.
Påtal om barn , jag lånar kollegans dotter för en dag ner till falsterbo och han säger bara jag ta du henne för en dags tur! sen är det som du skriver det beror på vädret med ! men samtidigt så tycker jag det är mysigt med att låna andras barn
 
Kommer nog vara där dom flesta dagarna om inte vädret är alltför eländigt. Har biljetter till tors, fre och lördag, men brukar bli några dagar till.
Inget särskilt jag behöver shoppa, men brukar bli lite schabrak och täcken. Hittar jag nån VG1 hjälm med rabatt lär det bli en sån också.
 
vad väljer man torsdag eller fredag ? kollegans son är inte ett dugg häst intresserad men där är hundar och kaniner på fredagen och vi har aldrig varit där en fredag ! bilkön bekymmrar oss inte då kör vi ju tidigare på morgonen kör från billesholm(utanför Helsingborg)
 
Vi kommer att åka ner när 5-åringarnas hoppsemi är, så antingen måndag eller tisdag. Min uppfödning är kvalad och jag har inte sett honom sen han var 8 månader, så det ska bli kul. Förhoppningvis går han till final och då åker vi nog dit på fredagen också.

Vi brukar åka och titta på Grand Prix-dressyren, men i år har vi annat för oss de dagarna.

Shoppingmässigt blir det nog inte så mycket, vi brukar leta fynd.
 
Av många olika anledningar har jag aldrig tagit mig till Falsterbo. I år blir det eventuellt av och isåfall kommer jag inte att ha bil med mig. Någon som vet hur det går med bussar dit? Från Malmö?

Ta linje 100 eller 300. Stannar vid strandbaden kortare avstånd att gå än när man parkerar med bilen. Och där är en bussfil på vägen hem men inte på vägen dit. Så den kan hamna i kö på vägen ner men hem kommer du komma smidigt!
 
Någon som vet om de kommer att visa ngt på TV eller webb-TV från Falsterbo? Har inte lyckats hitta ngt.....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När regnet väl dragit förbi var det bara glada miner hos besökarna på Falsterbo Horse Show. Här kommer ett bildspel från helgen...
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under finalen i Allsvensvenskorna koras årets bästa hejarklack på Falsterbo Horse Show, där priset är en clinic med Sylve Söderstrand...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu står det klart vilka internationella hoppryttare som kommer till start i årets upplaga av Falsterbo Horse Show CSIO5*. I startfältet...
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Dag två på Falsterbo bjuder på flera finaler, bland annat ska medaljerna i hoppningens lag-SM och de sista fyra platserna till de...
Svar
0
· Visningar
118
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp