Du behöver inte läxa upp mig om vad som gäller i landet, jag har spenderat mycket tid i MENA på jobb inklusive UAE och har också skrivit inlägg om sportwashing. Jag delar ändå inte åsikten helt enkelt för att jag har spenderat så mycket tid där som jag gjort. Det är helt upp till er om ni vill bojkotta - jag tror inte att Jana och co bryr sig för du och jag som vanligt folk är inte viktigt för dem, det är därför jag själv inte åkt på tävlingen sedan 2012, inte fasen vill han ha dit mig liksom. Däremot har nu svenska ridsportförbundet valt att lägga lagSM för ponny där och skulle dottern lag ta sig dit - då åker vi utan att må dåligt över det. De kommer att få sina ryttare till alla klasser. Bojkottar tio så finns det hundra andra som vill ha platserna... Just falsterbo för ponny är ju enormt eftertraktat att rida så de skiter nog fullständigt i om vanligt folk bojkottar. De stora har inte jag någon koll på, av de jag vet har det i sin plan har ingen sagt att de kommer bojkotta.
UAE har för övrigt börjat bryta sig loss från storebrodern Saudiarabien som som sagt är betydligt värre. Sharialagarna tolkas på ett helt annat sätt, religionen betydligt mindre strikt, bara en sådan grej att UAE är öppet för olika religioner medan i Saudi är det strikt islam som gäller och gärna salafism och till och med wahabism, vilket är en väldigt liten del av UAEs religion i dagens läge. Kvinnor har fått det betydligt bättre, kvinnan som sponsrar falsterbo driver väl till och med en sportakademi för kvinnor och nog var det även kvinnor med i teamet i OS i Paris? Men ja, självklart är MR under all kritik, det säger nog ingen något om.
När det kommer till djur dock så har jag sett både bra och dålig djurhållning i UAE som överallt annars, sämst djurhållning har det definitivt varit i Egypten där jag har rest, men djur överlag tycker jag har det ganska dåligt överallt utom möjligen norra Europa så det blir väldigt många företag från väldigt många länder man får skippa som sponsorer i så fall.
Jag blir betydligt mer upprörd över att FEI lägger en världscupfinal i Saudiarabien än att ett företag i UAE sponsrar ett enskilt evenemang. Vill man bojkotta så varsegod, jag åker dit om dotterns lag rider lagSM, annars gör jag som alla andra år, lägger semesterpengarna på annat.