Falsterbo Horse Show byter namn

Falsterbo Horse Shows ordförande Jana Wannius konstaterar att vi lever i en ny värld.
Ridsporttävlingen byter namn till Al Shira’aa Falsterbo Horse Show efter ett avtal med en ny huvudsponsor från Förenade arabemiraten.
– Om man ska driva verksamhet och utveckla den så får man nog anpassa sig till nya verkligheter, säger Wannius till Sydsvenskan.

Överlag håller jag med, men jag har svårt att se reaktionen från en person från KD i annat ljus än deras extrema vevande mot muslimer och värderingar som de tillskriver gruppen svepande och orättvist. Om historiken inte sett ut så, hade jag kunnat se positivt på det. För det är inte fel i sak att kritisera makten i länder som UAE.
Ja, vi har väldigt många rassar som passar på när det finns möjlighet att "framstå i god dager".

(Man är emot hallal-slakt - men köper glatt ihjälgasade svenska grisar. Man är emot alla former av slöjor för kvinnor för det kränker kvinnors rättigheter - men anser sig ha rätt att trakassera kvinnor på nätet med "din kropp mitt val" etc.)

Så det är många fler än Falsterbo och JW som behöver kamma till sig, men de kanske ska ha egna trådar?

Överlag håller jag med, men jag har svårt att se reaktionen från en person från KD i annat ljus än deras extrema vevande mot muslimer och värderingar som de tillskriver gruppen svepande och orättvist. Om historiken inte sett ut så, hade jag kunnat se positivt på det. För det är inte fel i sak att kritisera makten i länder som UAE.

Precis så känner jag också! Det var faktiskt min första kommentar om ramaskriet, undra hur mycket rasism som är inblandat? Vore intressant att veta!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den anrika tävlingen Falsterbo Horse Show byter namn till Al Shira’aa Falsterbo Horse Show. Orsaken är ett nytt sponsoravtal – som får...
Svar
0
· Visningar
65
Senast: Gunnar
·
Tävling Jag är generellt inte så förtjust i kopplingarna sport och UAE, och nu verkar det som att företag även gått in och sponsrat anrika...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 234
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kampen om ryttarna blir hårdare när tävlingarna i världen blir fler. På Falsterbo Horse Show saknas två av Sveriges stjärnor. För att...
Svar
0
· Visningar
843
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Bara dagar innan öppning när Falsterbo Horse Show ska slå upp portarna för hundratals besökare har arrangörerna fått tänka om helt...
Svar
0
· Visningar
380
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bilköp och hundbur
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10