Snart dags för mh beskrivning

Sv: Snart dags för mh beskrivning

Tippan skrev:
Okej... Han rörde sig iaf. Men tydligen så var iaf lukten mer spännade än att jaga. Hmm, fattar inte hur hundar kan låta bli!! Mina blir ju helt vansinniga *ha ha* Men de har stor jaktlust båda två och enormt bytesintresse.

Ja han rörde sig :).

Det roliga är att i vanliga fall jagar han ALLT. Jag håller iofs på att lära honom att det inte är tillåtet men det har inte funkat så bra om jag säger så. Det räcker att det flyger förbi ett löv längre bort, då ska han dit o fånga det och ta det i munnen :D.

Tippan skrev:
Ja. öhh... det där fattade jag inget av... Vart har du ditt hemsidekonto? Hur laddar du upp filerna dit? Ett tips är att högeklicka på den sida du vill kopiera, välj "visa källa" och spara sida t.ex. "sida.htm"

Min hemsida ligger hos loopia om det var det du menade. Men hemsidan har min sambo gjort så jag har ingen aning om hur man gör alls när det gäller den.

Har frågat en bekant som e duktig om hon kunde hjälpa mig.

Fast det är ju det som är grejen. Att de gör en sak hemma betyder ju inte att de vill göra det i just den miljön. Och där jämför man det med andra i samma miljö. Jag vet inte hur jag ska förklara... Men hur hundar reagerar med ett annat "tryck" på sig. Då kan man ju jämföra mer på en skala. Eller hur jag nu ska säga...

Jag kan få min ena hund att kampa rätt så rejält med mig hemma när vi busar. Men i den miljön så gör hon det inte alls. Medans andra hundar hugger i med hull och hår direkt. Så hennes intresse är ju helt klart mycket mindre trots att hon gör det hemma.

Min hade också mycket mindre tillänglighet mot folk än hon har annars :) Kastade sig inte upp i ett enda knä *he he*

Exakt så är det!

Jason reagerade som jag skrev innan inte alls som jag förväntat mig på vissa moment.

Sen handlar det nog en liten del till vad hunden har för dag just den dagen.

Men jag är nöjd med honom och fick mycket goda ord av protokoll nissen efteråt :D!

Huvudsaken är att de inte flyr till andra sidan stan eller hugger dumpe :D DÅ skulle jag bli lite orolig ;) Min reagerade inget på gubben som leker. Bara glodde. Oväntat. Men det spelar ingen som helst roll!!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
3 180
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 334
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 617
Senast: Farao
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 306
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar