N
Nathaaliiie
Hejsan! Nu är det så att jag ska få min allra första häst i sommar, efter att ha "slavat" på ett ställe i form av att ha skött hela stället, gått ut med 2-3 hästar per dag och mockat, fodrat, ja allt man som ska göras, utan möjlighet att rida i nu ett helt år. Innan dess har jag ridit på ridskola från och till sedan fem års ålder, är nu fjorton. Under året på den här gården har jag lärt mig hur mycket som helst, det viktigaste i horsemanship, hantering osv, men har som sagt inte ridit och det är väl för tillfället inte min starka sida. Och att jag är en fruktansvärt nervös person och har ett grymt lågt självförtroende gör ju inte saken bättre nu när jag ska skaffa egen häst. Men iallafall, det är meningen att jag ska ha hästen på det här stället och få "hjälp" om det behövs utav ägaren till de ponnyerna/hästarna som jag nu har skött, men jag vill inte. Stallhyran är grymt hög, där är en fruktansvärt bortskämd elak tjej som också ska skaffa häst (hon kan ingenting och förkänar den INTE DET MINSTA!) på stället som är fruktansvärt lat och slarvig, orkar bara inte plocka upp hennes skit nu längre, så jag vill alltså flytta hästen till skolstarten ungefär har jag tänkt, till ett stall med gång avstånd från mitt hus. Där jag rider nu tar det cirka en kvart med bil. Men mitt problem är inte att jag inte tror att jag klarar av det, bara att jag inte riktigt har koll på vad som görs "nån/några ggr per år" saker som t.ex tandläkarbesök, när, hur, var?? Eller när man avmaskar, klipper, verkar, vaccinerar, m.m. Okej, verka vet jag, men skriv ändå ner precis ALLT som ska göras under året utanför vardagen! Skriv liksom efter datum, t.ex klippning i början av maj, tandläkarbesök i slutet av maj, osv.Allt detta eftersom att mina föräldrar inte är hästkunniga. Så snälla, jag ber! Hjälp mig!!
/taaack till alla som svarar!
/taaack till alla som svarar!