Snälla hjälp jättefort! (fråga om kattunge)

Sv: Snälla hjälp jättefort! (fråga om kattunge)

Vadå ? om den är kall ska den inte matas ? hur kall menaru då ? kattungen får värme av grannes äldre kattungar + mamman (ibland)

Nu är det visserligen för sent, men små kattungar blir snabbt kalla om de inte har en yttre värmekälla som håller uppe deras kroppstemperatur och känns kattungen kall ska man inte mata den. Man kan ge lite vätska men prio 1 är att få upp kroppstemperaturen eftersom en kall kattunges matspjälkningssystem inte fungerar. Att trycka i den mat i det läget hjälper alltså inte alls, snarare tvärtom.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 610
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·
Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 163
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka