Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

"det är faktiskt en väldigt bra ledarskaps grej att kunna ha dem lösa att de märker att man litar på dem då kutar de inte iväg utan stannar hos en för då är man accepterad som en trygg och självsäker ledare."

Fast det håller inte jag med om.
hästar är vanedjur och kan lära sig alla möjliga tricks. Att lära sig att stå stilla är inte detsamma som att acceptera sin människa som en trygg och självskäker ledare.

Det är ganska lätt att lära hästar stå stilla. Det är ganska lätt att lära hundar att komma på inkallning också. Men det betyder ju inte att de accepterat människan som ledare. det är ju en betydligt större process.
´
det här är inte riktat till någon speciell utan är en generell reflektion:
Jag tror att många hästmänniskor inbillar sig att de är "ledare" över sina hästar, när det bara handlar om trygga och lydiga hästar i vardagliga situationer där inget särskilt händer.

Okej då tar jag inte åt mig:grin:.(jag vet att jag har en förmåga att få de mest känsliga, rädda hästar att våga lita på mig och följa mig som deras ledare, har inte bara lallat runt på mina egna hihi)
du får komma och hälsa på snart och se vad jag menar.

annars är det säkert så att många tror de har kontrollen men märker inte hur hästen kliver över dem sakta men säkert tar överhanden.

Hur lång tid har det tagit för er att hitta en ny sadel när er häst vuxit ur en?
Tog ut sadelutprovare och hade turen att en och samma sadel låg bra på båda. Dock skall en till köpas snart.

Hur lång tid har det tagit för er att få sålt er gamla sadel?
Den här gången behöll jag, det är en Topreiter, bomlös. Tänkt som extrasadel men har också en syntetsadel som ligger ok på båda, men inte optimalt också den extra.

Har er häst svår rygg att hitta sadel till?
Kort, lätt svängd och överbyggd. Det sitnämnda gäller dock bara 01:an.

Vad var det för sadel du hade/köpte?
En tekna, tänkte spana efter en Morris&Nolan och testa på 01:an.

Sadeln provades ut för ca två månader sen (om ens det) och nu har båda gått ner i vikt :grin: Lillhäst har växt och 01:an har brunstat och stått och skrikit i ett par veckor eller kanske en, känns dock som en evighet :crazy:

Jag kom att tänka på hästen i tunisien när vi red en tur där.
När vi var klara skulle man binda upp hästen vid en oåle och det var ett grimskaft hängandes där..Det var hagen för hästen, så den kunde allrså gå 2 meteråt vardera håll om stolpen..
När hästen lades ig ner för att rulla kom ju grimskaftet över halsen och hade hästen ställt sig upp hade det inte gått för grimskaften skulle ha tvingat ner huvudet.. Men hästen tog tag i grimskaftet med tänderna slängde över grimskaftet på rätt sida av halsen och reste sig upp:D
Inte första gången han gjorde det där.

Men appropå lugna hästar att ha dom lösa tycker jag är respektlöst mot omgoivningarn det är djur vi har somkan bli rädda och fly.
Sedan om jag går förbi med min häst vill jag inte se en massa häsatr som går lösa överallt och ev kan få för sig att attakera min.
Ja nä det är samma sak med hundägare spelar ingen roll om den är dösnäll ha den kopplad så även hundrädda kan känna sig trygga när de går på gångvägen.

Sedan om frolk har sina häsatr lösa eler ej inne i släper struntar jag i, även om de väljer att binda fast vid släpet bryr jag mig inte om.

Jag binder aldrig fast Jorunn vid något släp för jag kan inte lita p åhenne till 100% att hon inte skulle bli rädd och få panik eller bara för hon är uttråkad gnager sönder hela släpet och förstår den p åanra sätt.

Jag kör den gamla varianten och har med min hästskötare som får hålla i hästen under tävlingen.Vi delar på att hålla i Jorunn som sommartid får beta och då står hon rätt bra så man själv kan sitta om man vill.

Eller hyr box/spilta eller gör en liten hage och sitter utanför så jag har koll.

Så gör jag och de betyder ju inte att de är det enda rätta.

Men jag tror så här att har man inte varit med om olyckor så tänker man inte på samma sätt som om man har.

Jag har varit med om en hämsk transportolycka och orsaken till den var lös häst i släpet och av denna olycka så kommer jag alltid härdanefter ha hästar fastbundna i ett släp. Om en häst inte kan stå bunden för den sliter sig ur grimman gör jag en egen grimma så den omöjlig kan slita sig.. alternativet är att denna häst inte får åka släp mer än till och från djursjukhus och avlivning.

Samma sak när jag rider ut i skogen är inte så inne på att bara ge mig ut i skogen som många gör rakt in ingen stig ingenting hästen ska lyfta p åtassarna. Så var jag förr.. tills den dagen hästen fastnade med hoven i ett stort hål och höll på slita av sig hela hoven.:crazy:

Jag har genom livserfarenheten blivit en säkerhetsnörd och "mesig" enlig vissa men livet är för kort för att chansa sig igenom de

Visst det är djur och allt för petig kan man ju inte va för då bör man inte ha häst.. men just när det kommer till släp är jag känslig..Tex lastar jag aldrig andras, kan stänga luckan EFTER att bakbommen är fast.
Men aldrig att jag går in i ett släp och låter bakluckan stängas med en okänd häst i.
Då får jag opanik .
För de som hände var följande

Skulle hjälpa en kompis och lastträna går in med hästen efter 6 timmar får jag in den, och då PANG upp med bakrampen. Varken jag och häst var förberädda och hästen får pakik och kastar sig upp fram och får frambommen under magen.
Hon hoppar som en tok och vevar med framhovarna.Jag ligger under längst fram och får ta ett ex antal smällan av hästens hovar. De STÄNGER framluckan för hästen kan ju ramla ut!!!!!!!!!!!

Så där var jag inlåst med en panikslagen häst
När jag i ren ilska och panik skriker ÖPPNA dörren så efter en stund öppnades den så jag kan ta mig ur.I detta läget sket jag i hästen.. mitt liv var mer värt.

Hästen blir apatisk av panik efter en stund och de fick släpa/dra ut henne.

Hon fick aldrig in i släpet mer

Och jag kommer aldrig mer lasta andras hästar dessutom är det förbjudet att dra upp rampen på en gång när min häst gått in.Utan hon ska stå minst ett par sekunder och bara stå för hon ska inte få uppleva samma helvete.

Jag har även varit med om när jag band upp en häst vid ett staket att han fick panik och slet med sig hela trälängan och jag föll omkull och fick plankorna över mig som hästen sedan trampade på.Tur att plankorna skyddade för annars hade jag troligen dött.:crazy:

Så av dessa 2 olyckor så tar jag inga chansningar när det gäller att lasta en häst samt att binda upp en häst annat än på stallgången.

På tävlingar har jag alltid badat hästen innan och gjort henne fin så de behövs inte på plats. tränset åker på inne i släpet innan urlastning sadel sadlar jag medans en håller i.
Funkar super för oss.

Har även varit dum och stått bakom en häst för han var ju sååååååå snäll:grin: Men han vart rädd och kickade till så han krossade magen och armbågen.

Så man lär så länge man lever=)

Kom att tänka på att det jag skrivit kanske har missuppfattats lite.
jag menar absolut inte att jag binder hästen i häst släpet på tävling/träning och sen går iväg och sitter och glor på tävlingen.

utan det är bara vid själva skötseln, annars går han i en hage(utan el, ibland med el om det finns.) som jag byggt själv.
eller om det finns box och då kan man ju sköta hästen i boxen.

skulle aldrig lämna en uppbunden häst ensam och gå iväg.

angående lastolyckan, vilka idioter som inte öppnade? det är därför man alltid ska ha framdörren öppen då hade du ju kunnat hoppa ut eller det ska du ju kunna göra direkt när du satt fast hästen.

varför band du hästen i ett staket?(känns som att mina hästar hade aldrig gått fram till elstaketet de har sån respekt för det, även när elen är bortkopplad.)

Oh vad roligt Grattis till vinsten och den goda ridningen:)
glad för din skull han ser kanonfin ut och liknar sin pappa väldigt mycket tycker jag.

ni kommer gå långt:)

KL

Allmän utfrågning till alla som känner sig manade att fråga:

Hur lång tid har det tagit för er att hitta en ny sadel när er häst vuxit ur en?
Jag har hittat ny rätt snabbt, när jag ger mig in i sadelletandet har jag nog hittat ny sadel inom 1 vecka max 1månad.
har väldigt lätt för att få saker sålda så brukar ta runt 1vecka max, beror på hur man formulerar sig i annonsen och vad det är för märke på sadeln.
ja så bomsadel går inte att tänka på till thengill, men till glampi kommer det troligen bli akutellt när han växt färdig, han testade en amerigo igår han gillade den.
har bytt ett antal gånger har haft en lång lista på både bomlösa och bomsadlar.

Jag håller på och vänder och vrider om jag ska sälja min bomlösa, jag rider aldrig i den längre, men hade först tänkt ha kvar den som "nödlösning" när jag är mellan sadlar den dagen jag behöver byta. Men samtidigt känns det så dumt att den bara ska hänga där och tappa värde. Känns som att det borde gå att lösa på nåt sätt den dagen sadeln hon har nu inte passar längre.
Är så himla vankelmodig. :crazy:

Gillar du inte din bomlösa eller varför rider du inte i den?
och om du endå inte tycker om den kommer du ju inte vilja rida i den som nödlösning eller väl? då kan du ju i så fall likagärna rida barbacka ett tag?

förstår hur du tänker om värdesänkningen jag hade nog med sålt den nu medans det går att tjäna en rejäl hacka på de där sadlarna sen kommer de inte ha samma andrahandsvärde när det kommer nya modeller och folk tröttnat på dem.
vet själv hur det var med torsion när de var poppis då var andrahandsvärdet skyhögt men nu ligger det mer rimligt i pris.

Igår var jag och en vän ute med båda hästarna.
red ner till paddocken och glampi var rätt busig till en början men sen följde han 4kanten väldigt fint i trav(han är bara riden i paddock 1 enda gång innan och då travade jag typ en halv långsida)
vi kunde t.o.m fatta galopp och galoppera en kortsida och halva långsidan.

sen fick min vän testa honom, första gången någon annan än jag ridit honom så visste inte alls hur han skulle reagera.
Han reagerade med att vara ko lugn, vet inte om det var för att han gillade henne/för att jag hade tröttat ut honom och tagit fajten kanske.
något var det för han testade inte henne en enda gång haha så himla snäll.
och då tog vi endå och brassade på i två snabba galopper på hemvägen så han skulle få sträcka ut och ta för sig med sällskap.
Inte en tendens till att bocka alls då, han var kanske trött med förvisso men han sprang på bra och kom inte efter.
Med mig försökte han bocka en sisodär 20 gånger i protest haha men kom på knepet hur jag skulle hindra honom precis innan han fick upp katapulten och få honom att lägga energin framåt istället för uppåt.
Gick riktigt bra och fick verkligen en aha upplevelse.

Min vän som var med och red sa att han de första stegen i galoppen, höjde ryggen så mycket så hon nästan sköts ur sadeln lite(inte att han försökte bocka bara att han bar sig helt rätt några steg sen orkade han väl inte mer).
Så häftigt när kan gå så bra hela tiden sen, han verkar ha väldigt lätt för att samla sig bara styrkan ska dit givetvis han är ju inte så gammal och inte riden alls mycket.
Detta blev hans tuffaste pass hittils.

idag cyklade jag med honom så han löste upp den där träningsvärken han garanterat fick igår.
Han är så lydig och fin vid cykeln, trav, galopp ja inga problem alls och i bara grimman behöver bara använda rösten fast att han är väldigt pigg och PÅ.

dsc_1191_206182542.jpg

Min vän som sitter på, hon tog med sin amerigo sadel som han reds i och han verkade gilla den(den låg helt okej på honom), roligt att se han med en bomsadel med.

dsc_1207_206318353.jpg

När min vän försökte få lite tölt så(syntes bäst i verkligheten) sänkte han korset och verkligen samlade ihop sig hur lätt som helst men han har ännu svårt med takten men han verkar ha så himla lätt för att bära sig på bakdelen(sen i framtiden men syns antydan redan nu). Kolla bara korset, hur han vinklar det in under sig och riktigt vinklar ihop bakbenen under sig. skitdåliga bilder eftersom jag fick ta med mobilkamera bara så blev inte alls i rätt moment eller något men men bättre än inget.

det var så häftigt att se han riden där brevid mig och Thengill, min lilla bäbis som blivit stor ridhäst nu och han ser så mycket mer vuxen ut nu.
Ångrar inte en sekund att jag väntade lite med inridningen/gått långsamt fram eftersom han såg ut som en 2åring när han var 3-4år han har mognat sent i kroppen tycker jag eller normalt för att vara islandshäst egentligen.

Senast ändrad:

Blir andra bullar vad gäller foton sen när min bästa kompis kommer hit, om jag kan övertyga henne om att fota hihi men hon brukar aldrig säga nej:).
Då har vi tid och kan ta fina bilder på hästarna ska bli riktigt kul.

Gillar du inte din bomlösa eller varför rider du inte i den?
och om du endå inte tycker om den kommer du ju inte vilja rida i den som nödlösning eller väl? då kan du ju i så fall likagärna rida barbacka ett tag?

förstår hur du tänker om värdesänkningen jag hade nog med sålt den nu medans det går att tjäna en rejäl hacka på de där sadlarna sen kommer de inte ha samma andrahandsvärde när det kommer nya modeller och folk tröttnat på dem.
vet själv hur det var med torsion när de var poppis då var andrahandsvärdet skyhögt men nu ligger det mer rimligt i pris.

Jag gillar den egentligen supermycket! Men inte på Sol. Jag red ju i den några månader på Sol, men jag sitter inte alls bra i den när den ligger på henne. Har provat den på 4 andra hästar och den har funkat perfekt på tre av dem, och halvbra på den fjärde (sols bror) om bomsadeln inte passar så är den ju bättre än inget, men annars rider jag inte i den eftersom jag sitter så dåligt i den på Sol att jag måste hitta omvägar för att ge hjälperna och inte kommer ner i sadeln, blir jätteskumpigt!

Barbacka går bara inte, okej, i skritt och tölt. Men traven är inte nådig, vill inte skumpa henne i ryggen och jag klarar bara några travsteg i taget. Blir alltså inte mycket till ridning. Skulle inte funkar mer än en vecka eller så.

Jag tänker lite att om det blir så att jag inte får tag i en ny sadel som passar direkt så går det ju alltid att hitta nån enklare bomlös så länge. istället för att min nya fina ska hänga och vänta på att kanske, möjligtvis en dag... Känns så onödigt. Jag menar, jag kan ju alltid köpa en ny om jag nån gång i framtiden har en häst som passar o en bomlös. Jag behöver ju inte behålla denna för det.

KL

1. Kan inte svara på den
2. Jag har försökt sälja sadlar en gång, de har legat på annons sedan i februari. Två persoern har varit seriöst intresserade men båda sadlar visade sig vara för smala vid provridning. Den ena ville byta mot en TP bomlös men den satt jag förfärligt illa i, och så passade ju inte min hennes häst tyvärr.
3. Svår? Nej-sidan rent ut sagt hopplös och fördjävlig!
4. Rider i bomlös Karlslund, försöker sälja en bomsadel som passar ryggen men glider fram o sätter sig på nacken, har spanat in en bomlös som är bättre för mig.

Jag tror på bomlösa. Min sådan funkar på alla hästar vid alla tillfällen och den är värd så lite pengar så den kommer jag behålla tills den faller sönder i molekyler ;)

Det är lite surt med sadlarna. Jag har två hästar med extrema rygglägen, den ena kort och rak, den andra svankryggig till tusen. Jag hade gärna behållit min hrimnir då de ligger bra på så många ryggar och jag har ju två fisar som skallridas in om två år! Jag skulle kunna tänka mig att båda mina salu-sadlar kan passa, den ena har normal rygg den andra rak rygg. Men så är det ju det där med pengar? Jag har fem sadlar, känns liite overkill! Hade varit bra att sålt av nån innan jag köper en sjätte...

KL

Vi har hittat sadel på en gång, vi åker ju till en sadelmakare med ett stort sortiment och det vill till om inte någon sadel skulle passa bland de flera hundra som finns där.

Jag har lämnat min gamla i inbyte, så jag säljer aldrig min begagnade om vi nu inte räknar på att sadelmakaren tar tillbaka den gamla.

Ja en häst var svår i ryggen, de andra har aldrig varit några problem. Men alla har alltid fått/hittat en sadel som passar mycket bra.

Den sista var en dressyr, Jessica Crown.

+ Kvandi

Tack för svar båda två.

Det är ju alltid det här med pengar, känns så jäkla dumt att ha en sadel som inte används en massa massa tusen, de pengarna hade jag kunnat ha till bättre saker.

KL

Jag måste bara skriva av mig lite.

Jag mår så jävla dåligt när jag ser hästar behandlas illa eller på något sätt ta skada och idag var en sån dag när jag skulle kunna spy!
Varför är vissa saker tillåtna, varför existerar vissa verktyg över huvud taget??? Det finns ju så mycket kunskap som inte på något sätt är hemlig eller svår att ta till sig, varför, varför, varför väljer man att gå med skyddlapparna på och fortsätta göra skada?

Jag vill bara skrika, men det finns ju inte så mycket man kan göra mer än att försöka informera om vilken kunskap som finns idag. Men när folk trots det väljer att använda tortyrredskap med risk för stora skador så gör det bara så ont i mig. Varför gör man så??

I såna lägen hade jag önskat att hästen kunde säga ifrån ordentligt och visa att det inte är ok att förstöra på det sättet.

Det var länge sen jag mådde såhär dåligt och jag hade hoppats att jag inte skulle behöva uppleva det igen. Självklart hoppas jag för hästens skull att det går bra, men på ett sätt hade det varit nyttigt för människorna om det faktiskt blev komplikationer, så att de förstår vad det är de faktiskt håller på med.

KL

Jag måste bara skriva av mig lite.

Jag mår så jävla dåligt när jag ser hästar behandlas illa eller på något sätt ta skada och idag var en sån dag när jag skulle kunna spy!
Varför är vissa saker tillåtna, varför existerar vissa verktyg över huvud taget??? Det finns ju så mycket kunskap som inte på något sätt är hemlig eller svår att ta till sig, varför, varför, varför väljer man att gå med skyddlapparna på och fortsätta göra skada?

Jag vill bara skrika, men det finns ju inte så mycket man kan göra mer än att försöka informera om vilken kunskap som finns idag. Men när folk trots det väljer att använda tortyrredskap med risk för stora skador så gör det bara så ont i mig. Varför gör man så??

I såna lägen hade jag önskat att hästen kunde säga ifrån ordentligt och visa att det inte är ok att förstöra på det sättet.

Det var länge sen jag mådde såhär dåligt och jag hade hoppats att jag inte skulle behöva uppleva det igen. Självklart hoppas jag för hästens skull att det går bra, men på ett sätt hade det varit nyttigt för människorna om det faktiskt blev komplikationer, så att de förstår vad det är de faktiskt håller på med.

??

För många människor är hästen ett sportredskap eller ett potentiellt redskap att dra in pengar. Då spelar det kanske inte så stor roll om man använder tvångsmedel eller våld.

För en del människor är hästen en "bebis" vilket kan vara nästan lika illa men som dock sällan fysiskt skadar djuret (utom om man övertäckar hästen eller övergöder den eller överdrivet åker till veterinär och utsätter för utredningar med sprutor et c).

??

För många människor är hästen ett sportredskap eller ett potentiellt redskap att dra in pengar. Då spelar det kanske inte så stor roll om man använder tvångsmedel eller våld.

För en del människor är hästen en "bebis" vilket kan vara nästan lika illa men som dock sällan fysiskt skadar djuret (utom om man övertäckar hästen eller övergöder den eller överdrivet åker till veterinär och utsätter för utredningar med sprutor et c).

Har sett mycket skit på många olika sätt, men just idag var det raspning på en häst som inte fått lugnande utan bara trängdes in i ett boxhörn och hölls fast med en munstege som fick mig att undra vad folk egentligen håller på med.
När man vet att det kan bli såna fruktansvärda skador, både i hästens mun och på människorna som står och tränger in hästen.

Varför får det ens lov att förekomma när man vet vilka problem det kan ge?? Man förstör ju hästens möjligheter att tugga ordentligt, kan orsaka tandfrakturer, sår och en massa annan skit. Förkastligt!!!

Fast en del hästar stressar ju inte uppsug i de situationerna och då är väl det bättre än massa lugnande?

Fast en del hästar stressar ju inte uppsug i de situationerna och då är väl det bättre än massa lugnande?

Fast det är inte avsaknaden av lugnande jag är emot, även om jag faktiskt tycker att det är att föredra (tror inte att en liten dos lugnande en gång om året är så himla farligt, man ger ju aldrig en massa utan börjar ju med en väldigt liten dos) utan raspningen. En rasp kan göra så otroligt mycket skada i en hästs mun. Och med tanke på att de som använder rast sällan har någon utbildning och ibland väldigt lite kunskap kring hästens tänder, så tycker jag att det är oförståeligt att folk fortfarande låter behandla sina hästar på det sättet.

Jag skulle då aldrig gå till skomakaren och be den ta en tång och dra ut min tand som gör ont. Även om den säkert skulle klara det så finns det ju betydligt bättre sätt att göra det på. Varför inte utnyttja den kunskap som finns istället för att använda metoder som man vet inte är bra?

Knapplån

Åhh vad arg jag är just nu.
Skulle ha ut en tjej som skulel provrida Jorunn 16 skulle hon komma
1620 ringer jag till henne och frågar om hon är på väg..
Då svarar hon att hon åker snart(!)
Sa att okej ja vi hade ju sagt klockan 16?! jo jag vet men jag är på bandet nu(va de nu innebar) jag kommer sen.
Okej sa jag ses snart,, ja det blir skitbra svarar hon!!

Kändes verkligen inte bra, efter någon minut får jag ett sms om att hon kommer lite senare och jag frågade vaddet innebar..
Ja max 40 minuter svarar hon.

Svarade då att jag har redan väntat i 25 minuter vi sa 16 men att jag börjar värma upp hästen så allt är klart när hon kommer då jag behöver åka hem sen.

1730 messar jag henne att hon inte behöver göra sig besvär med att höra av sig mera eftersom hon med sitt respektlösa beteende och redan visat upp en sedan att man ej kan lita p åhenne så vill jag inte längre ha henne som ev medryttare till min häst!

Seriöst finns det verkligen inga vettiga medryttare längre?

Jag börjar nog ge upp hoppet och jag har verkligen inga krav p å medryttaren. man får istortsett rida vad man vill, vill man bara skritta så gör man de, vill man träna och tävla så får man de, Vill man inte rida alls så behöver man inte. Ja fria händer med andra ord ändå är det svårt att hitta en seriös!

Fler som haft/har samma problem??

Kl

Ni som följt Snöggur under några år här kommer inte känna igen honom nu...

Kolla in fettot!
wpid-dsc_3513.jpg

wpid-dsc_3449.jpg

Jag fattar inte vad det är med gräset iår! Han går i en hyfsat liten och nerbetad hage, men han har inte ridits så mycket mer än 2ggr/v de senaste veckorna, så det har väl med saken att göra oxå. Men även Kveikja börjar få rejäl gräsmage och hon går ju minst 5dgr/v! Snöggur känns inte som samma häst, han är tung, har taktfel, bjuder inte fram på samma sätt. Han äter jämt! Förr brukade han stå mycket o bara göra ingenting. En stor skillnad är att han inte har (vuxna)ston i hagen, så han har inget att vakta o stila för. Kan den energin vara så betydelsefull?

Som han brukade se ut...
snyggur_70793084.jpg

mathineptuni_48414510.jpg

Det är ju nästan så man skäms, lyckas få en sån häst så fet på så kort tid? :crazy: Men jag har ju mina två hästar i första hand att motionera o kan ju iofs stoltsera med att Andi trots en gräsmage faktiskt inte är tjockare än 410kg -o för honom e det "ingenting". Men jag har börjat kämpa nu för att hinna med tre hästar varje dag, det kommer inte gå alla dagar, men jag kan ju sikta på det iaf :)

Bonusbild på Kveikjas nya nosgrimma, ett pannband blev pånyttfött som nosrem(med matcande pannband på såklart!)
wpid-dsc_3520.jpg

Hon hade för övrigt en riktigt trevlig ökad tölt idag! Hon har ju inte haft det riktiga tempot utan mer nåt ökat medeltempo och alltid rollat mycket. Men idag kopplade hon plötsligt bort rollningarna och sög tag o körde järnet! Ashäftigt framsteg!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 968
Senast: Sasse
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 554
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 545
Senast: Hedinn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 411
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar