Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)
Prova denan övning
Trava och så stannar du ryggar lite och så kommer du fram i trav igen... detta kan göra i skritt med.
Gör detta typ 20 ggr varje ridlektion under 1 vecka och jag lovar galoppen kommer blli bättre.
En annan övning är öppna och sluta i trav längs långsidorna grymt svårt men ack så bra för galoppen.
Rygga upp för en backe= kärlek för ryggmusklena och rumpmuskeln som gör att galoppen blir super=)
Dessa övningar har iaf hjälpt Jorunn att få en bättre 3 taktig galopp.
Idag skulle vi tagit en långtur, men det ändrades fortare än kvickt till ett pass i padocken. Det var nämligen någon som sköt lerduvor eller något sånt en bit bort och både Sol och kompisen kändes minst sagt spända och flög i luften varje gång det small.
Det underlättade ju inte att det blåste och Sol redan innan ridpasset var grymt taggad (hon fick börja med att busa av sig lite lös först och hej vad det gick!)
Men det kändes jättebra ändå, har tänkt ha ett pass i padocken länge nu men det har inte blivit av helt enkelt.
Fick till en riktigt fin form i traven och fick med hennes svåra bog vid flera tillfällen korta bitar. Avbröt såklart med massa beröm varje gång så det blev inte så långa sträckor åt gången.
Galoppen däremot var desto svårare och var ganska så flack, så den ska vi träna vidare på för jag vet att den är nyckel till mycket i tölten också.
Prova denan övning
Trava och så stannar du ryggar lite och så kommer du fram i trav igen... detta kan göra i skritt med.
Gör detta typ 20 ggr varje ridlektion under 1 vecka och jag lovar galoppen kommer blli bättre.
En annan övning är öppna och sluta i trav längs långsidorna grymt svårt men ack så bra för galoppen.
Rygga upp för en backe= kärlek för ryggmusklena och rumpmuskeln som gör att galoppen blir super=)
Dessa övningar har iaf hjälpt Jorunn att få en bättre 3 taktig galopp.