Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast jag skiljer det åt dressyr är dressyr och tölt tölt så vet folk vad jag menar när jag skriver vad jag gjort.
Skriver jag att jag red dressyr vet alla att jag har då alltså inte töltat någonting på ridpasset.
Står du fortfarande på navåsen? Jag bor inte så långt därifrån sitter o klurar på om jag skall anmäla mig till jors tävling där i slutet på april
Fast med den indelningen mellan dressyr och grundarbete så borde det ju betyda att en dressyrryttare som rider LC-LB inte rider dressyr varken på träning eller tävling, utan "grundarbete"?
KL*
Någon som skall till Stenholmen på hingstfestivalen nästa helg?
Jag kanske ska dit!
Skriver jag dressyr så omfattar det hästens alla gångarter utom pass då, lite jobbigt att rida den i dressyr men skulle säkert gå att införliva på ett bra sätt med lite ansträngning.
Många mycket uppsatta tränare brukar säga att, det man vill bli bra på det tränar man. Det man inte vill bli bra på eller att lära sig, det struntar man i att träna.
Kan inte rida i vanliga byxor juh!
Vae sak till sitt tack! Inte ska vi börja blanda hejvilt med ridbyxor och vanliga?? Hur skulle det se ut? Har inget schabrak som matchar mina gråa mjukisar heller...
Som idag hade jag ett töltpass och det gick så häääääääääääääääääääääääääääär bra
Härligt!!
Nu tror jag inte att man ska tolka Bojs kommentar bokstavligt. I vilket fall tycker jag det är helheten som ger den bästa träningen, lite av allt helt enkelt för att bygga upp så många muskler som möjligt. Sen jobbar man på vissa saker mer och vissa saker mindre, speciellt i vissa perioder. Allt hänger ju ihop, genom att stärka hästen genom att träna en sak så kommer ju även andra saker bli lättare i och med den ökade styrkan.