Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Joo nu har jag ju köpt en nyy kamera så få se om det finns någon i stallet när jag rider som kan knäppa lite bilder=)

Hur ser ditt schema ut?:d

Har inge schema som sagt men vi kan plocka en typisk vecka

Måndag Rider jag i ridhuset tränar på olika övningar vi lär oss av dressyrtränaren.

Tisdag medryttarens dag

Onsdag Rider i ridhuset och tränar olika övningar igen, kan bli en uteritt någon vecka här istället.

Torsdag Medryttaren rider lektion för dressyrtränaren

Fredag försöker rida ut annars blir det ett pass som bara är roligt här och inte så krävande.

Lördag rider i ridhuset och tränar lite tölt också men rider dressyr både innan och efter.

Söndag kan bli en uteritt anars ridhus och skritta av efter ute påen grusväg.

Andra veckan har medryttaren tis, ons, tors då jag jobbar skift.

Spännande! Var det den som stod om i islandshästen? Om unghäst/avelsvisning?

Du får ge referat ikväll sen ;) Hinni verkar vara en klok tränare, är det något att satsa på att prova?

Idag regnar det :( och jag som har all tid i världen att rida...
hoppas det lugnar ner sig lite, för jag vill verkligen rida.
typiskt att man inte har regnställ!Q

Jag har blivit rekommenderad Hinni, och skulle gärna prova att rida kurs för honom längre fram. Men jag har inte lyckats hitta någon anordnare i närheten, innan var det ett stall några mil från oss som hade kurser med honom och jag satte upp mig som reserv, men de verkar ha slutat med det. :(

Hon som tipsade tyckte dock att det var värt att köra upp till deras gård. Annars funderar jag på att försöka dra ihop ett gäng här nere och försöka boka in honom själv.

Ser ut som att det går framåt tycker jag! :D
Vart och vad ska ni tävla?

Skönt att det verkar funka för Andi också.

Jag har blivit rekommenderad Hinni, och skulle gärna prova att rida kurs för honom längre fram. Men jag har inte lyckats hitta någon anordnare i närheten, innan var det ett stall några mil från oss som hade kurser med honom och jag satte upp mig som reserv, men de verkar ha slutat med det. :(

Hon som tipsade tyckte dock att det var värt att köra upp till deras gård. Annars funderar jag på att försöka dra ihop ett gäng här nere och försöka boka in honom själv.

Han kommer regelbundet till Navåsens islandshästar i Björketorp där jag har stått många år :)
Hör med dom om de planerar in nån kurs?

Står du fortfarande på navåsen? Jag bor inte så långt därifrån :) sitter o klurar på om jag skall anmäla mig till jors tävling där i slutet på april :)

Det känns så oxå, att det går framåt alltså :) nu klarar vi kurvor utan att rolla, hon klarar kort tempo och behöver inte titta på stjärnorna. Känns toppbra!

Vi skall tävla på Djarfur Open i Kungsbacka :) i T7.

Och jag funderar på om jag vågar ta Jor vår men det är bara två veckor kvar typ! Så det skulle ju vara för att komma ut o känna på det. Det är ju bara en mil till banan...

Han kommer regelbundet till Navåsens islandshästar i Björketorp där jag har stått många år :)
Hör med dom om de planerar in nån kurs?

Men kommer han fortfarande?

Det är nämligen CD jag har haft kontakt med men det står inget om det på deras hemsida längre, så jag utgick från att de hade slutat. Får kolla igen då om de kanske bara missat att lägga ut det. Hade ju varit perfekt, för det är ju inte så långt. Skittråkigt väg i och för sig, men det är ju inte hela världen nu när det är bra väglag.

Äsch, de är ju tre veckor kvar. Klart du ska vara med!

Om det inte blir ändringar schemamässigt så ska jag åka dit och titta, hade varit kul att se er live. :)

KL*

Någon som skall till Stenholmen på hingstfestivalen nästa helg? :)

Aldrig istortsett ser inge behov av det längre förutom när de är unghästar eller ha varit sjuka vilket min inte är nott av de.
Sedan tycker jag inte det är så roligt heller hehe. Longera sliter mer på lederna än vad jag tycker longeringen är värt.
De gör jag inte annat än just när de är unga eller man behöver kolla en hälta eller för att få bort överflödig energi.

Men jag har inte de inplanerat som typ varje Torsdag longerar jag .
Brukar då och då oftast efter ridpassena eller när hon ändå vilar träna lite tricks från marken i några minuter det kanske får räknas som markarbete?

Isåfall gör jag de några gånger i månaden:D
Jag tycker tvärtom att markarbete är minst lika viktigt för en vuxen häst som för en unghäst. Men sen beror det på vad man räknar in i markarbete.
För mig är markarbete allt från tömkörning i alla gångarter med mycket fokus på samling och skolor, till löshoppning, till att vara med som handhäst, till longering, både med tömmar och lös, till simning osv. Det kan vara rejält krävande pass.

Jag var på en clinic för Johan R Skulasson som beättade hur han tränar sina hästar. Tre gånger uppsuttet, två gången från marken och två dagar vila i veckan. Jag tror att det är ett vinnande koncept för att få en stark, smidig och hållbar häst. Men sen har han ju vunnit VM i T1 5 gånger.

Ja gör det! :) vill också rida för han, var på en clinic han hade och tyckte han verkade mycket bra!

Rider du inte dressyr i tölten, om inte, vad har du för plan/tanke med det?

Jag menar mest att dressyr är menat som klassisk dressyr då rider jag bara skritt trav och galopp.

När jag tränar tölt så tränar jag ju dressyr med självklart men det är ju inte den klassiska dressyren så att säga.

Jag kör öppna, sluta skänkelvikning voltarbete allt i tölt och tempoväxlingarosv. Och tanken med det är ..eeeeeh.. ja att hon ska bli bättre haha bra fråga=)

Knapplån

Här kommer en bild på Jorunn som medryttaren har tagit hur söt får man vara?? :love:

Stajorunn.jpg

Håller med om att Hinni är jätteduktig, vi har annordnat kurser med honom i några år nu och alla deltagare är alltid supernöjda!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 962
Senast: Sasse
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 547
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 541
Senast: Hedinn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 411
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar