Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur ser ditt schema ut?
Lördag rider i ridhuset och tränar lite tölt också men rider dressyr både innan och efter.
.
Jag har blivit rekommenderad Hinni, och skulle gärna prova att rida kurs för honom längre fram. Men jag har inte lyckats hitta någon anordnare i närheten, innan var det ett stall några mil från oss som hade kurser med honom och jag satte upp mig som reserv, men de verkar ha slutat med det.
Hon som tipsade tyckte dock att det var värt att köra upp till deras gård. Annars funderar jag på att försöka dra ihop ett gäng här nere och försöka boka in honom själv.
Han kommer regelbundet till Navåsens islandshästar i Björketorp där jag har stått många år
Hör med dom om de planerar in nån kurs?
Jag tycker tvärtom att markarbete är minst lika viktigt för en vuxen häst som för en unghäst. Men sen beror det på vad man räknar in i markarbete.Aldrig istortsett ser inge behov av det längre förutom när de är unghästar eller ha varit sjuka vilket min inte är nott av de.
Sedan tycker jag inte det är så roligt heller hehe. Longera sliter mer på lederna än vad jag tycker longeringen är värt.
De gör jag inte annat än just när de är unga eller man behöver kolla en hälta eller för att få bort överflödig energi.
Men jag har inte de inplanerat som typ varje Torsdag longerar jag .
Brukar då och då oftast efter ridpassena eller när hon ändå vilar träna lite tricks från marken i några minuter det kanske får räknas som markarbete?
Isåfall gör jag de några gånger i månaden
KL*
Någon som skall till Stenholmen på hingstfestivalen nästa helg?
Rider du inte dressyr i tölten, om inte, vad har du för plan/tanke med det?