Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Fast å andra sidan kanske jag inte ska säga något, de senaste hästarna jag köpt hittade jag ju när jag egentligt inte skulle ha någon häst...

Så lyckas jag också göra. Hittar alltid underbara hästar när jag inte alls haft planer på att köpa nån ny... Jag står med ett sånt dilemma just nu, vilket är lite jobbigt. :p

Haha menar du det, jag som tycker jag skall få en serverad nuuuu :D

Nej men ärligt talat. Givetvis, man måste leta, leta, leta. Jag kommer vara kräsen som tusan. Skall jag väl lägga ner tid och pengar på en ny häst skall den vara PERFEKT. Precis som min alldeles underbara Hnokki är, men vi fann ju varandra en sådär 10 år för sent bara...

Haha menar du det, jag som tycker jag skall få en serverad nuuuu :D

Här kommer servitören ;):D

Nej men ärligt talat. Givetvis, man måste leta, leta, leta. Jag kommer vara kräsen som tusan. Skall jag väl lägga ner tid och pengar på en ny häst skall den vara PERFEKT. Precis som min alldeles underbara Hnokki är, men vi fann ju varandra en sådär 10 år för sent bara...

Tycker det låter klokt, hästköp är inget man ska hasta sig igenom enligt mig. Visst kan det bli bra ändå, men förhoppningsvis bättrar man på oddsen om man lägger ner mycket tid och framförallt hjärna och hjärta.

Tack!!! :D

Ja men absolut. Speciellt nu när jag är ute efter en mer "speciell" häst så vill jag verkligen att det skall vara precis som jag vill ha det, annars blir det lätt bara problem.

By the way!

Största nyheten här är väl just nu att jag skall flytta ner till Göteborg igen. Tar min examen om en vecka, och sen skall jag "bara" hitta lägenhet/rum och jobb så kommer jag neråt. "Bara" är ju inte så bara, så det kommer nog ta mig ett tag. Men så småningom iallafall!

Gillar när de samlas fler bukehästar häromkring, snart får vi samla ihop till en bukeritt.

Jag och Hera (som börjat kika in lite mer här) ska snart ner till CallmeAce och rida strandritt :D Ska bara lastträna Solstrålen lite först

Välkommen tillbaka då :) Jag bor ju iofs inte i Gbg, men inte så farligt långt ifrån.

Hedinn: Tell me about it :p Jag har en som jag inte lyckas få bort från huvudet hur mycket jag än försöker. Ska inte ha fler, ska inte ha fler...

Gillar när de samlas fler bukehästar häromkring, snart får vi samla ihop till en bukeritt.

Jag och Hera (som börjat kika in lite mer här) ska snart ner till CallmeAce och rida strandritt :D Ska bara lastträna Solstrålen lite först

Den tanken har jag oxå haft! Kanske får hänga på om det passar?

By the way!

Största nyheten här är väl just nu att jag skall flytta ner till Göteborg igen. Tar min examen om en vecka, och sen skall jag "bara" hitta lägenhet/rum och jobb så kommer jag neråt. "Bara" är ju inte så bara, så det kommer nog ta mig ett tag. Men så småningom iallafall!

Behöver du stallplats hojta till bara!

Vem är pappa till din?

.

Rás pappa är Jarpur frá Bergi som är efter Orri :) Rá har oxå de vad jag hört typiska små näsborrarna som många Orri-hästar har.
wpid-dsc_3299.jpg

Glampi har Orri med i släkten men i form av Otur hans far så det är kanske inte samma sak om nu "envisheten" kommer från Orri(morsans sida då i så fall).

Är så glad att båda mina har helt olika släkt men från två stora kända släkter riktigt roligt att de inte är släkt någonstans.
Mycket mer spännande.

REIN, vill du ha en exakt likadan häst kanske du kan hitta en med samma stam iaf?
en exakt likadan häst kommer du aldrig hitta jag vet inte hur jag ska klara mig utan min Thengill men det finns ju bara en utav honom så man får njuta nu sålänge det varar, jag hoppas det varar väldigt länge till usch hemska tanke.

*kl*
Idag kom två av mina träningshästar hem till Snäcksjön för sommaren.

Ena är ett treårigt sto som ska förberedas inför inridning, hon är ganska ohanterad nu. Hon är e. Glitnir, min förra hingst (han som är på min avatar och som Isa har tävlat de senaste åren) och ue. Hrimnir från Ödmården.
Ska bli roligt att se vad det blir av henne, hon är väldigt vaken och energisk och rör sig fint. Dock en aning fet..

ihopslapp06-600x423.jpg

ihopslapp05-600x408.jpg

ihopslapp13-600x900.jpg

Andra är vår uppfödning Vilja e. Kolgrimur u. Perla, samma mamma som Eros (och Eros pappa Kjarni är även pappa till Kolgrimur, så de är väldigt mycket släkt, om än helt olika)
Hon är här på tillridning. Ett flott sto med mycket gång, temperament och vilja. Men mycket femgångare och det har gått lite upp och ner under året som gått. Just nu är hon väldigt mycket femgångare och traven har blivit svag och galoppen oerhört flack och obalanserad. Dessutom har hon fått lite tendens till underhals. Så målet för den här sommaren är att få Vilja mer balanserad, jobba på att länga hals och överlinjen och stärka trav och galopp. Dessutom ska hon gå ner i vikt och få ordning på hovarna. Det ska bli jättekul, för Vilja är en väldigt rolig, villig och personlig häst att jobba med. Mycket humör har hon också.
ihopslapp11-600x413.jpg

Jo just det!
Jag har ju nämnt att jag letar häst och nu börjar det hända grejer, har två ston på g, inget av dem är ridbart (ett ungsto och ett dräktigt avelssto), men väldigt intressanta på andra vis. Ska kolla på det ena imorgon. Det känns kul!

Spännande!

Jag fick nyss beskedet att ett av stona jag red in i somras visades i helgen. Slutresultat 7,97 så inget Landsmót i år tyvärr... :/

Vår första ridtur utomhus förra sommaren:
nos.jpg

Tyvärr är hon mest en töltare och även om de lyckades få till en sexa för pass så var det inte tillräckligt även om exteriörpoängen låg på runt 8,20.

Sålde tyvärr Brimi redan förra året, annars låter det som om han hade exakt vad du letade efter, utan att vara förstörd på något sätt. Men vi kom inte riktigt överens, jag gillar inte sken, och vi har inga vägar där man kan släppa en sådan häst att gallopera tills den är färdig.

Men jag har hans halvbror kvar, som pga mina studier är minmalt arbetad med, precis som alla mina hästar. Jag måste försöka hitta en medryttare...

Tack!!! :D

Ja men absolut. Speciellt nu när jag är ute efter en mer "speciell" häst så vill jag verkligen att det skall vara precis som jag vill ha det, annars blir det lätt bara problem.

Annonsera efter en problem häst?
Finns ju massa felridna/felhanterade hästar som säljes billigt=)

Haha, indeed! Om vi inom några år gött över från islandshäst till Shire eller börjar köra istället så vet ni varför :angel::p

Kanske lider jag av sömnbrist just nu men det där fick mig att skratta gott! :D

Är sååå avundsjuk på alla er som kan planera hästköp, vare sig det är nu eller i framtiden. De mest häst - relaterade inköpet jag nyligen haft råd med var en nyckelring med ett minatyrbett. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 017
Senast: Sasse
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 564
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 601
Senast: Hedinn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 457
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar