Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Pff!! Hellre en helt galen vallack framför vilket sto tyvärr är min åsikt tyvärr ;)

KL.
Det där meddelandet jag varit rädd för kom sist och slutligen. :(
Bloffe byter dvs. ägare inom en snar framtid, och jag känner mig urlöjlig över det faktum att jag gråtit hela kvällen. Visste ju att den här dagen skulle komma, och han var ju aldrig ens min, men det här var nog smärsammare än vad jag förväntat mig.

Får vara lycklig och tacksam över tiden med honom, och hoppas på att nya hemmet behandlar honom som den prins han förtjänar att behandlas som.

IMG_8752.jpg

:cry: Men fy! Kan bara säga kram och hoppas du får ha någon kontakt med han i framtiden. Hur länge har ni känt varandra? Klart du måste få gråta.=( Jag blev också ledsen. å vilken fin bild! Något du kan minnas till verkligen.

Dilemmat är om jag vill/klarar av att ha kontakt med nya ägaren i fortsättningen. Samtidigt skulle jag ju villa ha honom kvar i mitt liv, men är nog rädd att det skulle vara för jobbigt att se honom och inse om och om igen att han inte längre är "min." :(

Har ju känt Ófeigur ända sen han importerades, dvs år 2006. ( Gud så tiden flugit iväg?! )
Från en galning till min bästa vän, Bloffe gjorde nog en imponerande make-over på dessa 5 år....

Jag "hatar" ston över allt annat!! Det är verkligen inte min grej, vi kommer bara inte överens. Det får vara hur nerviga, jobbiga och svåra hästar som helst i övrigt, bara det inte är ett sto:cool:

Vilken underbar bild! Jag vet precis hur det känns, och hur otroligt jobbigt det kan vara. Och även om det låter klyschigt så löser det sig! :) Du får hålla fast vid de bra stunder ni haft!

Klart det, life goes on. :)

Just nu lever jag i den där själviska "ingen annan förtjänar honom, han är ju min!" - fasen där jag inte ens kan vara lycklig för den nya ägaren, men bäst att vänja sig vid tanken att han inte kommer stå i hagen längre när jag åker hem till Hestbakki i Juni.

Vad tråkigt, förstår om det känns jobbigt att träffa honom hos nya ägaren. Men även om du inte hälsar på så kan du ju lägga in en liten hälsning att om han nån gång i framtiden skulle bli till salu så finns du där och kanske har möjlighet att ha honom då.

Javisst, planen var att försöka kontakta nya ägaren när jag åker hem. Skulle gärna iaf villa höra om hur han mår osv i fortsättningen, även om jag inte skulle klara av att fara på besök.
Och även om jag tvekar att jag någonsing skulle ha råd att köpa en häst så vill jag nog anmäla mig som kandidat nr 1 ifall hon någonsing vill hyra ut eller ge Bloffe på foder.

Senast ändrad:

Tänk vad olika man kan vara, jag kan inte tänka mig en valack :p Märrar med humör gillar jag :D

*kl*
Idag gick Eros helt fantastiskt bra!
Vi jobbade med att länga halsen och böja sig runt "innerbenet" i det korta tempot i tlten samt i traven. Han gick så himla bra och kändes stark och vi bibehöll fin kontakt.
Fina fina Eros!
Ska bli jättekul att tävla till helgen och före dess ska jag rida en lektion för Hreggi. Roligt!

Här är förövrigt några bilder från flocken för någon dag sedan, fats fler bilder finns här.
ihopslapp02-600x307.jpg

ihopslapp04-600x399.jpg

ihopslapp09-600x399.jpg

Jag hade ju lätt försökt köpa hästen om han betyder så mkt för dig.
Låter ju som det förhållandet jag har till min Thengill och jag hade aldrig kunnat förmå mig att inte köpa honom då hade försökt fixa pengar på något sätt det går väl alltid på något sätt?

Annars är det ju mkt hästar som man möter och som går vidare i ens liv men alla hästar betyder ju inte lika mkt heller även om de kan vara roliga och spännande.
Har träffat flera som stått ut ur mängden men bara 3 har varit extra speciella och en av dem äger jag.
Och de andra två kan jag inte äga av olika anledningar, den ena är död och den andra är ett sto och Thengill kan inte gå ihop med ston så han går före givetvis.'

sen har man ju blivit erbjuden att köpa en hel del olika hästar med men även och ibland är det ju lockande men man ska ju verkligen ha den rätta känslan för hästarna då med.

Angående ston gillar jag inte heller ston så mkt men funkar ihop med vissa utav dem men är inte så lockad som många verkar vara, att köpa sto.
visst hade varit kul med ett föl kanske någon gång i livet men finns så mkt föl och så ska man ha pengar till att betäcka och föda upp den osv allt kostar.
sen kanske man inte vill sälja sitt först föl heller då blir det ännu mer jobb och pengar.

Senast ändrad:

Pff!! Hellre en helt galen vallack framför vilket sto tyvärr är min åsikt tyvärr ;)

Jag är stomänniska men liiite jobbigt är det när märrjäveln skriker sig igenom sommrarna och vägrar äta. Hon är aldrig så slimmad som på sommaren. :crazy:

Angående sto disskutionen.

En sak jag funderat på, man kasterar hingstar så de blir valacker för att det är synd om en hingst när den springer hela sommaren och blir mager men varför är det inte synd om stona när de springer och blir magra/stressade? varför kasteras inte de oftare?
Alla ston är ju inte precis lämpade för avel heller, tänk vad mycket bättre aveln skulle bli om alla ston med eksem, dåligt lynne, spatt, skador, sämre kvalite osv skulle kasteras precis som alla hingstar som inte duger som avelshingstar blir valacker.

Det är konstigt att inte ston måste vara godkända för att avlas på när hingstar måste det, visst hingstar lämnar fler avkommor men en dålig avkomma från ett dåligt sto är en för mycket.

Knapplån.. Åhhh idag blir det Jorunns första tävling ska snart åka och göra henne fin första start börjar 1730 så hon måste hinna torka efter badet och så.
Återkommer med resultat=)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 993
Senast: Sasse
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 564
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 565
Senast: Hedinn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 433
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18