Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kl
Dressyrträning på 01:an idag. Slutsats: Gör jag rätt och inte mesar så förbaskat så gör hon rätt.
Vet inte hur ska våga bli tuffare
Har samma problem, det går skitbra bara man har självförtroendet och sattsar märks speciellt tydligt på Glampi, men båda mina hästar är så att man får vara lite tuff och absolut inte låta dem styra.
Thengill litar jag ju på och vet att han skulle aldrig vara elak och slänga av mig med mening kanske skutta runt lite bara men alltid så man sitter kvar.
Men Glampi känns det lite värre på för han känner jag inte helt i ridningen ännu och jag känner att det sitter nog en räv där bakom öronen endå men den tveksamheten får man ju absolut inte visa för honom egentligen men ibland går den ju igenom endå.
Och han kan ju bråka lite har jag ju märkt så man vet ju aldrig om man får sitta kvar eller inte och det blir ju en slags otrygghet i sig.
Båda är ju väldigt snälla och trygga men det får man inte låta sig luras av.
01:an har Orri i stammen och en del påstår att han har nedärvt en viss skärpa/tjurighet. Vet inte om det stämmer, men har hört fler som har lite svårare hästar som har Orri i blodet. Kan vara tillfälligheter dock, han har ju rätt många avkommor om man säger så...
Ganti som jag sålde i vår-vintras vad ee. Orri och han hade också rätt "hårt" psyke, men samtidigt totalt orädd och trygg, så det är ju som du säger på gott och ont.
Ganti som jag sålde i vår-vintras vad ee. Orri och han hade också rätt "hårt" psyke, men samtidigt totalt orädd och trygg, så det är ju som du säger på gott och ont.