Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Ahh förlåt, det har du ju sagt tidigare!

Kan det vara maten som hon får för lite energi ifrån?
Hon kanske behöver en kick av något slag för att vara mer på hugget.

Tänker bara på mig själv före vs efter en kopp kaffe :D

Ahh förlåt, det har du ju sagt tidigare!

Kan det vara maten som hon får för lite energi ifrån?
Hon kanske behöver en kick av något slag för att vara mer på hugget.

Tänker bara på mig själv före vs efter en kopp kaffe :D

Åh, smart!! Kaffe har jag ju inte provat ;):angel: Haha.

Jag hoppas att det bara är så enkelt. Nu har hon blivit sämre i magen igen så det kan ju vara därför (höbalen jag ger från nu ser inte riktigt likadan ut som de jag haft förr, möjligtvis är det från den andra åkern, bonden har frågat innan om det går bra att ta från den andra åkern vilket jag sagt är ok, så det är möjligt att det är lite annat. Sen har jag börjat ge lite krafft groov att blanda ut mag/tarm pulvret med. Plus att silagebalen som öppnades igår var mycket blötare än normalt, och det får hon ju på lunchen. Så det är många delar som kan ha påverkat magen samtidigt tyvärr). Hon känns pigg och alert annars, och i övrigt tyckte jag att hon kändes pigg idag men det är alltid det där sista lilla som behöver tryckas på lite i tölten. Tror det är mer mitt fel än hennes, jag har fortfarande svårt för tölten trots att jag haft islänning i många år nu. Är ju i grunden "självlärd", känner att jag skulle behöva betydligt fler träningar och kurser, men just nu är det totalstopp ekonomiskt i ett par månader. Supertråkigt, men jag måste prioritera Sols tandläkarbesök framför roliga träningar.

KL*

Åh taggad inför hingstfestivalen på Stenholmen imorrn, skall bli så kul att se alla fina hästar och träffa alla vänner! :)

Knapplån

UNDERBART väder på ön idag och alla hästarna gick bra (tror det är vädret som gör det) :D

Nu ska jag iväg och öva på att rida nå showprogram inför morgondagens show Fákar og Fjör, vi svenskor i staden ska köra Astrid Lindgrentema och rida fort i tölt, jag håller bara tummarna för att Þjóðhátið håller sig på mattan = inget sken ;)

//Petronella

Madelen Johansson vann äntligen över SIF!! Nu får man väl se henne på visningar och tävlingar igen!! :)

"Vann över SIF" :crazy:

Tänker inte ta den här diskussionen igen, men avstängningen hade sin orsak och nu är väl straffet avverkat.

"Vann över SIF" :crazy:

Tänker inte ta den här diskussionen igen, men avstängningen hade sin orsak och nu är väl straffet avverkat.

Det behöver du inte göra!!! ;) Dom VANN över sif i tingsrätten idag!!! :) Jag är iaf glad för deras skull!!!:)

Vad jag vet har SIF varken stämt någon eller blivit stämt så hur SIF ska kunna förlora ller för den delen vinna verkar konstigt.

När skedde denna stämning? Vem har stämt vem? Och hur gick det i målet om djurplågeri?
Och var finns info om detta?

tro det eller ej! ;)

Jag tror ingenting förrän jag vet mer. Du tycks inte direkt vara ute efter att sprida fakta direkt. Som sagt jag känner inte till att SIF skulle vara involverad i en rättegång så minimum vore att tala om vad rättegången handlar om.

MJ blev åtalad för djurplågeri men det var inte av SIF och då kan hon rimligen inte vinna över SIF i den rättegången.

Senast ändrad:

ojj känsligt ämne.. ;) det kommer nog att gå att läsa om inom snar framtid!!

För att det krävs mer bogfrihet - t.ex. i tölten.
Och förresten så sadlar jag likadant oavsett hästras och inriktning ...
Sen finns det MÅNGA sadlar på t.ex. dressyrforumet som jag gärna dragit bak en dm :angel:

Jo men det var ju lite det jag menadet med hopp och dressyrhästar där krävs det väl endå rätt mycket bogfrihet kan man ju tycka.

När jag endå har dig på tråden, när du fick hem erro och han var ett staket red du honom då eller gödde upp han först?
Av bilderna jag sett på erro då han var mager så är inte glampi alls så smal men inte långt ifrån.

Men han ser redan mycket bättre ut efter bara några dagar på "proppa i hästen" diet.

Det enda en friande dom om djurplågeri säger är just att det inte finns skäl att döma för djurplågeri eller snarare att det inte kan bevisas. Djurskyddsmyndigheterna har inte tagit ställning till om MJ brutit mot SIFs stadgar eller inte och kan varken säga bu eller bä om den avstängningen är korrekt eller inte.

Innan jag sett domen och domskälen så avvaktar jag att ha någon åsikt i frågan om rättegången gällande djurplågeri.

Åh, smart!! Kaffe har jag ju inte provat ;):angel: Haha.

Jag hoppas att det bara är så enkelt. Nu har hon blivit sämre i magen igen så det kan ju vara därför (höbalen jag ger från nu ser inte riktigt likadan ut som de jag haft förr, möjligtvis är det från den andra åkern, bonden har frågat innan om det går bra att ta från den andra åkern vilket jag sagt är ok, så det är möjligt att det är lite annat. Sen har jag börjat ge lite krafft groov att blanda ut mag/tarm pulvret med. Plus att silagebalen som öppnades igår var mycket blötare än normalt, och det får hon ju på lunchen. Så det är många delar som kan ha påverkat magen samtidigt tyvärr). Hon känns pigg och alert annars, och i övrigt tyckte jag att hon kändes pigg idag men det är alltid det där sista lilla som behöver tryckas på lite i tölten. Tror det är mer mitt fel än hennes, jag har fortfarande svårt för tölten trots att jag haft islänning i många år nu. Är ju i grunden "självlärd", känner att jag skulle behöva betydligt fler träningar och kurser, men just nu är det totalstopp ekonomiskt i ett par månader. Supertråkigt, men jag måste prioritera Sols tandläkarbesök framför roliga träningar.

alltså bara en tanke, hon är väl inte så gammal ännu det är ju inte så konstigt om hon inte orkar bära sig och har styrkan att samla sig och bära mest vikt på bakdelen ännu och speciellt inte några längre stunder.

jag hade nog focuserat på att tölta i kort tempo skritttempo typ och försöka få henne samlad några steg sen ner i skritt igen och så börja om, verkligen förbereda för tölten och inte bara springa iväg på framdelen utan inte låta henne tölta iväg förrän du känner att hon iaf försöker jobba mer bakifrån.

sen tölt från galopp är ju bra träning för att få med bakbenen så kan man ju fatta galopp igen och fortsätta lite så fram och tillbaka.

sånt behöver jag träna med thengill med, han är ju byggd lite som sol och de har inte lika lätt att samla sig(jo kanske men inte bära vikt bak på samma sätt och inte heller i lika hög form) som tex erro eller alla andra lättbyggda hästar här, som min glampi med för den delen för han har destå lättare för att bära sig rätt än vad thengill har.

och michis, samla samla samla...beskriv det mer ingående tack:grin::D

Knapplån

UNDERBART väder på ön idag och alla hästarna gick bra (tror det är vädret som gör det) :D

Nu ska jag iväg och öva på att rida nå showprogram inför morgondagens show Fákar og Fjör, vi svenskor i staden ska köra Astrid Lindgrentema och rida fort i tölt, jag håller bara tummarna för att Þjóðhátið håller sig på mattan = inget sken ;)

//Petronella

BILDER måste vi få se:bump:

ojj känsligt ämne.. ;) det kommer nog att gå att läsa om inom snar framtid!!

Är du ute efter att reta upp folk ikväll eller:angel:
Nej men förstår om folk blir upprörda när det handlar om en människa som plågar våra älskade hästar medvetet, dvs djurplågeri så ja, känsligt ämne kan man väl säga.

Man hoppas ju inte någon är korkad nog att lämna sina hästar till en sån människa mer iaf:crazy:
Och jag tror nog ingen(mer än du) vill se henne på några visningar igen:crazy:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 968
Senast: Sasse
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 554
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 545
Senast: Hedinn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 411
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar