Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar också ryggningen som styrketräning för bakdelen. Förstår bara inte varför du begränsar dig till skritt och trav?
Jag gör gärna en galoppfattning direkt ur ett par stegs ryggning - vanlig övning inom western.
En annan effektiv samling inför galoppfattning är att göra en skrittpiruett, och man ska vara noga med att ha rätt böjning genom hästen, och sedan fatta galopp ur piruetten. Kräver dock lite mer grundträning för att hästen ska göra en bra skrittpiruett jämfört med att rygga ett par steg.
Ganska mycket säger att travare inte håller som ridhästar i 12+15 år, jag har inte hört om någon varmblodstravare som rids och är över 25 eller 20 för den delen, nog för att det förmodligen finns enstaka här och där, men det fullkomligt kryllar av islandshästar som är 20+ och fortfarande är fräscha och en hel del över 25. Det beror troligen inte bara på rasen utan hur man hanterar den, när de rids/körs in och hur hårt de får jobba.
Betalar ingen hyra eftersom jag har eget stall.
Har ingen uppfattning om fråga två, aldrig tänkt på det.
Ser ut som att det hänt en hel del ja. Kan du inte lägga upp en filmsnutt istället? Sånt är ju mycket roligare
Fler som vågat sig på att räkna på vad era hästar kostar totalt/månad?
Jag har för mig att bakdelsvändning utförs ur mellanskritt och skrittpiruett samlad skritt.
KL
Spinoff på spatt- och eksemsambandet, är det någon som känner till några svenskfödda hästar med spatt? Rent nyfiket, då jag inte gör det själv. Och om nu flera har erfarenhet av många spatthästar med eksem så antar jag att de flesta är importerade?
Det jag är rädd för är att framtiden för islandshästarna i sverige kanske inte kommer se så ut, att det kryllar av frächa 20-25åringar alltså i och med denna radikala förändring av hantering/ridningen och även aveln som går mot svagare/mindre hållbara individer