Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon tränar på taktkänslan redan nu inför kommande liv som tävlingshäst
Ja hon har smitt jättemycket (hehe, det var först nu på träningen som jag fick lära mig att smällarna heter att hon smider Har aldrig hört de innan) och gör det en del fortfarande. Tränaren förklarade varför och jag fick göra lite övningar för att få bort det och det funkade kanon, men jag behöver mer träning. Hon har bautalånga kliv i traven, här går hon ändå hyfsat "kontrollerat", om jag låter henne ränna iväg så går det undan
Vi fick bland annat träna på att korta upp på kortsidan och länga på långsidan och det kändes mycket bättre. Jag har jobbat en hel del med det ute också, men vissa dagar är mer framåt än uppåt, hon trivs bättre när bakbenen får skjuta på. Så är det egentligen i alla gångarter, korta sträckor kan jag få till tölten lite bättre så jag känner att hon får med sig baken på ett helt annat sätt. Det har kommit nu de senaste veckorna, så jag blir glad för varje steg, känns skithäftigt!
Paddocken är extra bred, helt underbart när man har en häst som är lite obalanserad, blir lättare när man kan ta ut svängarna ordentligt på kortsidan och får plats med stoooora volter. Däremot är den inte fullängd, så dimensionerna blir ju fel när man ska rida snett igenom och så. Men det går ju bra ändå, får bara planera lite noggrannare.