Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)
Inte för att jag har i just den här diskussionen att göra.
Men jag tror, Niela, faktiskt inte att övriga ser ner på dig för dina val. Eller tittar snett på dig för att du väljer som du gör.
Det som jag tror att de flesta reagerar på är att du i dina inlägg uttrycker dig på ett sätt som kritiserar hur andra människor väljer.
Läs bara de två första raderna som jag citerat: det är lätt att tro att din uppfattning om andra islandshästryttare är att de "bara töltar runt på en ovalbana" och att du faktiskt ser ner på dem som gör det.
Och det är också mycket lätt att läsa in kritik mot hur övriga gör i ditt sätt att uttrycka dig.
Jag har knappast legat lågt med att jag blandar hästraser och stilar, och jag har beskrivit hur jag tränar - vilket också skiljer sig en del från hur andra personer här i tråden tränar.
Och jag har inte upplevt mig påhoppad eller snedtittad eller liknande. Kanske för att jag inte uttrycker mig lika kritiskt som du och därmed inte provocerar (även om jag då och då undrar om jag inte gör det genom att ständigt rasa iväg off topic och beskriv övningar som är stärkande - som jag rider på andra hästar än islänningar än så länge eftersom mina islänningar är för unga)?
För jag erkänner att även jag blir provocerad av att du uttrycker dig ganska kategoriskt och ensidigt många gånger - men jag tror att jag hittills har lyckats låta bli att bli sarkastisk i mina svar till dig.
Jag tror att du skulle ha lättare i den här tråden om du inte själv uttryckte dig så kritiskt om större delen av islandshästvärlden (det kanske inte är så du menar, men det är så man läser dina inlägg) och om du inte var riktigt lika intensiv med att uttrycka dina åsikter som en universell sanning.
Och detta är inte menat för att vara elak eller för att racka ner på dig.
Det är tankar kring varför du hamnar i så tråkiga diskussioner: du taggar upp och en del andra användare taggar upp och så är bråket i gång.
Första raden säger jag bara att JAG inte har lust att bara tölta runt i en ovalbana bara.....
läs det 30 ggr till så ska du nog se att efter 30 gånger kommer du fortfarande läsa samma rad jag lovar den kommer inte ändra sig.
Raden säger att JAG inte bara vill tölta runt på en ovalbara, jag vill inte bara lägga all fokus på tölten Tölten för MIG är inte den viktigaste gångarten
Vad andra gör och tänker de skiter jag fullkomligt i.
ANDRA får tölta i 10 timmar varje dag om de vill de struntar jag fullkomligt i.
Om du och andra sedan lägger till och TROR saker i mina meningar och tolkar fel är inget jag kan ta ansvar för på något vis.
Då kan man med ett vänligt bemötande mot mig fråga Du niela bara så jag inte missuppfattar dig här nu hur menade du nu här? och så frågar man på.
Då kommer jag också att svara på lika vänligt sätt
Men om man tror och misstolkar och börjar gorma och skrika elaka saker åt mig ja då kommer man också att få samma bemötande tillbaks jag är inte svårare än så faktiskt.
Sedan måste ju jag kunna få säga de jag SER och har varit med om i mitt liv UTAN att folk ska hacka ihjäl mig och bli elaka eller hur??
Om jag nu ser en islandshästryttare rida baklänges med en sadel bakåfram så måste jag väl kunna få säga de här.
Utan att jag får det uppslängt i ansiktet att jag bara har så sjuka fördomar mot isisfolket att de rider baklänges och sadlar sadeln bak och fram??
Ja nu tog jag ju SJÄLVKLART bara upp ett exempel som jag hoppas ni fattar.
Och ja jag får faktiskt den uppfattningen att de flesta här inne töltar mestadels på sina isisar efter vad de själva skriver
I en tråd så skrev flertalet ATT de töltade varje dag och tränade just tölten specefikt just för de tävlade töltgren som mest och inte V5.
Flertalet svarade att ja de töltade varje ridpass.. de hade ju en islandshäst inte för intet.
Alltså gör det inget för vissa om traven är lite oren bara tölten är ren eftersom det bara är tölten de tävlar med.
Sen hur vida de är bra eller dåligt de skiter jag i men JAG skulel inte rida träna så de är vad jag kan säga och jag måste väl kunna få ha en åsikt utan att folk ska hugga huvudet av mig?
Bara för jag säger att ja de eller de ridsättet är inget JAG skulle förespråka betyder det ju itne att jag har en fördom eller ser ner på andra som rider så.
Herregud man måste väl få tycka olika utan att bli mobbad på ett forum??
Får folk inte ha åsikter kan vi ju stänga ner denna sida helt.
Jag är en otroligt öppensinnad person och en person som inte bara vill hålla på med en sak.
Spelar ingen roll om jag köper mig en flott toppstammad dressyrhäst... är jag fördömd att för all framtid enbart rida dressyr då??
Kan jag inte få hoppa lite?
Kan jag inte få köra lite wester?
Kan jag inte få köra in hästen ochköra lite?
Kan jag inte få tävla lite distans
Kanjag inte få göra allt detta utan att folk ska hacka på mig att du har fel häst köp dig en hopphäst om du ska hoppa eller distanshäst/arab) eller en quarter för western osv.
Nu äger jag en isis och håller på lite allt möhligt med henne, jag är och kommer aldrig bli en tävlingsmänniska.Jag kan vara den gladaste på en tävling trots att jag kommer sist.
Men jag är nöjd över hur jag och hästen presterade mot oss själva tävling skall va kul och i mitt öga inge måste och stress.
Jag har inge mål om att bli bäst så i allt jag gör gör jag de på mkt lätt nivå men bara för jag inte satsar på att bli bäst är jag självklart seriös i allt jag gör och går in helhjärtat med 100% fokus.
och superroligt att se att fler här inne gör lite annat med sina isisar fina hoppbilder på kveika(stavas?) Hon är så fin
Toklängtar tills vi får paddocken i stallet klar med hindermaterialena
Visst skulle jag kunna hoppa i min globus gloi men nu vill jag inte göra de och frågade här inne om någon isis människa hade en allroundsadel till din häst.Men inser att här inne kommer jag aldrig få någe vettigt svar på den frågan.