Snacktråd/träning under vintersäsongen 12-13

Sv: Snacktråd/träning under vintersäsongen 12-13

Jaha? Och jag som var på hoppträning ikväll, höll på att frysa arslet av mig när jag gjorde i ordning hästen (och då var hon ändå både sadlad och tränsad i transporten dit).

Jaha? Och jag som var på hoppträning ikväll, höll på att frysa arslet av mig när jag gjorde i ordning hästen (och då var hon ändå både sadlad och tränsad i transporten dit).

Då frös du helt i onödan :angel:
Gäller att fokusera på det som gör skillnad vettu :p

Tror inte min tränare hade uppskattat om jag hade druckit champagne innan träning. :angel:

Han frågade ändå om jag hade sniffat handsprit när det blev lite vingligt på en linje. :mad:

Haha :-P kanske är bäst att hålla dig utom lukthåll så länge du rider då så får du ansluta till champagnetanterna efteråt istället:-P

*kl*

Gud vilken härlig stämning ni har här inne :love: Själv är jag hopprädd men skulle så gärna vilja prova terräng någon gång, men den där champangen skulle nog behövas innan :angel:

Men om jag får hänga lite med er här ändå så kan jag vara hejarklack på breeders :idea:

Bara jag får vara domarsekreterare :p

Min hopprädda dressyrkompis tränade terräng på sin 20+ett gäng år gamla medryttardressyrhäst i somras och precis som jag lovade tyckte hon inte alls det var läskigt utan bara kul :D Så ge absolut inte upp hoppet!

Jag har precis börjat rida igen efter ett uppehåll på ett par år. Jag kan inte ens rida en öppna idag för muskelminnet är helt borta :o Sen är visserligen fröken medryttarhäst högexplosiv just nu efter skador och vi har inte ens galloperat ihop ännu. Inte med mening iaf :angel:

Att det ska vara så svårt att hitta tillbaka. Men vissa muskler har jag återupptäckt iaf. Den plågsamma vägen :D

Jag har aldrig kunnat rida en öppna :D

Jag genomgår samma plågsamma påminnelse efter 1 år utan hästen, fy bubblan :p

Den där träningsvärken alltså :P Och jag har mest skrittat och travat lite ute i skogen. Jag fasar för den där sitsträningen uppe på ridskolan jag har planerat in så småningom.

Kl

Börjar inse att det där med bikini är rätt så långt borta ännu....

734852_530710436959541_752941882_n.jpg

-28 i lördags, -22 igår och -24 idag och vad gör man med tre hästar utan ridhus? :)

Alla snackar om sina stackars hästar som fryser bara de kommer utanför stalldörren. Mina går ute dygnet runt och vägrar komma in... :p

Mina fryser inte heller.. iof är dom inte ute dygnet runt men nästan :p

Sitter uttråkad på ett tåg på väg mot Lund. 99 min försenade är vi hittills och javisst, varje minut räknas här på sj..... Ironiskt nog.

Jo tyvärr :mad: Men nu är det varmt igen -3 bara nu.. men det var -19 i ett par dagar och då låste jag in mig framför brasan :D

Oj inte dåligt, jag som trodde jag skulle få lite mildare väder genom att bege mig söderut..

Liknande trådar

Western Hejsan allihopa, nu har jag tänkt för mycket igen (Överraskande va? ;)) Diskuterade igår med en vän det här med hästägaransvar och...
Svar
12
· Visningar
1 564
Senast: Paxinarion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama