Snacktråd/träning under vintersäsongen 12-13

Sv: Snacktråd/träning under vintersäsongen 12-13

Det där känns bara så fel. Här i Östergötland är jag förvånad över att hästarna tog sig in och ut i hagen idag då det är en riktig isgata ute.

Kl
För övrigt har jag ett problem till våren... Min terrängtränare har varit dum och flyttat, så jag antar att han inte kommer hålla terrängträningar lika ofta på banor här omkring. Vad ska jag nu göra? Han har ju tränat mig och Kimbi sedan första besöket på en terrängbana när hon var 5, och hon blir 8 nu efter nyår. Jag som är helt pepp på att tävla fälttävlan kommande år nu när hästen är opererad för struppipning och då också har dubbelt så bra kondis mot vad hon hade innan.

Japp, så fattade jag det också :D

Synd att hästarna har vintervila och att jag är i fjällen :angel:

Ja attans vilken OSIS för om inte om hade varit så hade du ju varit med!;):p:D

Nu är min lilla framtida fälttälvanshäst inriden! :eek: Det tog sammanlagt 5 uppsittningar för skritt, trav och galopp. Dessutom har jag lärt henne att stå still vid uppsittning och även att jag går upp på pallen och smackar fram henne så hon ställer sig bredvid :D

Uppfödaren ringde igår och frågade hur det gick, det roliga är att de hon har sparat från samma årsskull som min (dock andra stammar, uppfödaren vill enbart ha hingstar/valacker så hon säljer alla ston) har också blivit inridna på 5 gånger, ca 1.5 vecka :D

Nu ska vi rida ett par gånger till i alla gångarter och sen är det viloperiod från ridningen till april någongång. Däremot ska vi löshoppa och fila på det, dessutom måste hon "tränas" i lägre form utan mig på ryggen då hon är en stjärnkikarhäst som sänker ryggen hela tiden. Dessutom måste hon överlag musklas mer. Hört att träning plus extra E-vitaminer är bra, någon som har erfarenhet av E-vitamin?

Här red jag på uteritt utan vantar för första gången igår, våren kanske kommer tidigt till Stockholm i år?! :D

E-vitamin o selen är ju bra att se över så hon får i sig vad hon behöver. Men du räknar väl foderstat? Kolla över dina färdigfoder o mineraler vad de innehåller och komplettera ev :-)

Härligt! Helt underbart kul att kolla filmer från terrängträningen på Gärds typ 4 januari oxå :-D men nu ska det tydligen frysa på i Skåne igen.

Glöm det du!:p Snöstormen närmar sig Stockholm o sen kommer det se ut som 1963 hos er! tralla lalla la.....:devil:

Det var länge lääänge sen, så det borde väl ha varit... istid?

Innan januari är slut ska jag banne mig ha ridit i biniki :D

2v3msdj.jpg

Anar varför jag hoppade av bildinriktningen på gymnasium :angel:

Liknande trådar

Western Hejsan allihopa, nu har jag tänkt för mycket igen (Överraskande va? ;)) Diskuterade igår med en vän det här med hästägaransvar och...
Svar
12
· Visningar
1 564
Senast: Paxinarion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama