Snacktråd/träning under vintersäsongen 12-13

Sv: Snacktråd/träning under vintersäsongen 12-13

Du som skulle sluta med fälttävlan för några år sedan :-P jag gillar utvecklingen (om du tar med dig en fotograf!!!) :-D

kl

Kommer att hämta hem Becka från utbildaren på söndag. Så ska hon få två veckors vila över jul och nyår och sen tillbaka för ytterligare en månads trimmning. Efter januari är hon riden i 3 månader och då är det dags att börja fundera på (tränings)tävling! Hade gärna suttit upp på henne nu i jul men eftersom såret kan spricka om jag trillar så avvaktar jag...Hon kändes redan fin innan hon åkte så det lockar och drar att bara sitta upp och känna lite...:d

Du som skulle sluta med fälttävlan för några år sedan :-P jag gillar utvecklingen (om du tar med dig en fotograf!!!) :-D

Ja men sen fick jag lite nya hästar istället för mina gamla pensionärer ;)

+ Hunter

Självklart tar jag med Er.. eller inte :p

Det hade varit så kul att åka i väg och träna utomlands men det är tyvärr bortanför min ekonomiska horisont...
Men - jag kan åka till Hermanstorp! Det är också roligt!

Gilla på nya hästarna :-D

Nej jag hoppas verkligen inte du tar med mig som fotograf, då försvinner hela poängen med bilder!

Jag har klarat mig utan snösulor så här långt också, och med nästan fyra veckor till skoning hoppas jag det fortsätter så. Visst fastnar det lite under fötterna, men lyckas man väl komma igång i trav brukar det lossna någorlunda. Det jag saknar nu är ett vettigt ställe där man kan hoppa. Jag ställde iofs ut ett pyttehinder och två smala lådor (40cm höga, 1.20 breda, utmärkta som lydnadsträning och uppvärmning) och skuttade runt en del i vårt pytteridhus, men skulle gärna ha något större. Nå, det blir väl att gräva fram transporten och halka sig iväg till närmsta ridhus och hoppas det är lagom tomt där så man kan ställa fram ett par hinder vid tillfälle, men det tar ju så mycket längre tid, en vardagkväll när man ändå inte kommer till stallet förrän vid sju.

Jag kör snösulor på alla just nu. Det känns säkrast, vet inte om det är för att Rembo har så breda fossingar men jag kan inte ens trava bort styltorna som kommer..

Vi har den gångna veckan haft en riktig hoppvecka, hoppträning för Hickey tisdag, för Uffe Johansson onsdag och sen fick både hästarna gå för Micke Carlstedt på fredagen. Kommande vecka är tänkt att gå mer i dressyrens tecken. Och lill-Loppan ska sättas igång efter en månads vintervila, kommer nog bli piggt!

å det finns säkert andra uppgifter för dig :D

Jag har oxå klarat mig utan snösulor, men vi har ändå haft för lite snö hela tiden för att kunna göra mer än att skritta och trava lite lätt ute.. Mina hästar skoddes nu i helgen med snösulor iallafall. Nu har vi ingen snö alls visserligen men jag hoppas det kommer tillbaka.

Nu har vi ingen snö alls visserligen men jag hoppas det kommer tillbaka.

Hoppas me snön kommer tillbaka :laugh: ska lägga på snösulor i morgon!

När skulle du komma och rida?????? Här är 3 frukter att rasta nu!!!!!!!

Eveline visar vad hon kan inför dressyrdomaren :D

Mellangalopp.jpg

hehehe..

Idag har vi äntligen tagit ut vargtanden på ljusgrå så jag förväntar mig en helt annan ridupplevelse med honom sen.. skulle egentligen gjort det förlängesedan men ville inte göra det i tävlings och träningssäsongen OM det skulle bli komplikationer. Blir ponnyhack ett tag på honom nu så det får läka i fred, dom har ju gjort tänder och blivit vaccinerade så dom får en veckas vila nu över jul.

Säkert, han kommer att flyga fram som Valegro nu :grin:

Väntar på lite snö nu! Fick ok från sjukgymnast idag att sitta upp :D

Jag såg precis på vädret.. lite snö men sen regn dagen efter :(

Men sa du att du tänkte rida på en knappt inriden 5-åring när du frågade????:D

Nej det är klart! Samma svar gav min 16-åring när jag frågade om sjukgymnasten VERKLIGEN gett klartecken till volleyboll turnering med opererat korsbands knä....:grin:

kl

God jul och Gott nytt år allihopa!!

Bjuder på en ridbild på mig och Batman (den jag har utlånad som är halvbror till Sofarsogood) från idag, var och hälsade på, trimmade honom lite och hade lite lektion för tjejen som har honom.

photo_effects1681376069_50db0f7eddf2b32cb80067ce.jpg

Sen en liten julhälsning från mig och mamma Z!

godjul_50d71654e087c35cb848ba7e.jpg

Och en bild på minstingen i gänget, CC (den högra) som jag hälsade på idag, han börjar bli stooor kille nu (2år i juni)!

img_2281_50db42d2e087c35c78c58738.jpg

Idag var det vår i Skåne! Joggade på mjuka grusvägar i bara tröja o väst och det var varmt :-P

Liknande trådar

Western Hejsan allihopa, nu har jag tänkt för mycket igen (Överraskande va? ;)) Diskuterade igår med en vän det här med hästägaransvar och...
Svar
12
· Visningar
1 564
Senast: Paxinarion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama