Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det känns som det är många hästar som fått vandra vidare i år... Jo, jag är glad o tacksam att jag får rida Sigge. Även om han inte är min så betyder det så mycket att få pyssla o lukta på häst 2 ggr i veckan. Påmind om Sluggo blir jag varje dag, flyttade ut på landet o granne med stallet för ett år sedan o hänger ju fortfarande kvar där eftersom Sigge bor där. Boxen Sluggo hade står fortfarande tom. Men jag blir glad av att bli påmind med alla fina minnen. Tårarna bara rinner ibland. Min lilla tokhäst.
Hihi jo jag rider lilla Dillis oxå! Men jag får inte göra fälttävlanshäst av henne, hon ska ju bli mammahäst
Men jag har världens bästa sponsor som försett mig med ett litet hopp-projekt! Sto född-00 e: Highlight. Hoppade henne första gången i lördags, sååå roligt! Ska hoppa henne igen imorgon. Hon är inte hoppad alls mycket, men hon har ju det i blodet och det märks. Så nu har jag massa hästar att rida
Här kommer en liten bild på Dillis!
Och en liten bild på Corazon!
Och en på Corazon, mamma Cora (som jag oxå ridit mycket när hon levde) och världens bästa sponsor!
Och när vi ändå är igång så bjuder jag på en film på när jag rider Cognac för fjärde gången (i söndags), första gången lös. Han är lite bakskygg och blev lite rädd när han sprätt grus på sargen, så blev lite ofrivillig galopp, men han fixade det fint och släppte det, gick vidare och jobbade fint igen. Kommer bli en lika stor dressyrstjärna som storebror Beckham!
Vi gillar spänning i vardagen! Kan man itne få den på terrängbanan så får man ju komma på andra sätt
Han kommer bli kanonfin! Som sagt, han är i princip insutten, han lär sig jättefort, på fyra gånger har han fattat grejen med skänklarna, han har en fin kontakt på bettet, han är stadig som ett godståg, inte alls så ormig som Zamona tex. När man kommer till det stadiet att man kan samla honom riktigt, då jäklar! Han kom ju fint bakifrån i "galoppen" kan man ju säga! Är nog mycket power i den bakkärran! Ska bli kul att se vad det blir av honom när någon duktigare tar över honom sen!
Gaaah! Jag blir snart galen! Är sååå ridsugen!
Pålle har inte på sig snösulor, å hovslagaren kommer inte förrän på lördag.. Det är ett elände! Vill ut å pulsa i snön!
Vad har ni för häst/ar i vinter?
Annie, född 2010, e:Odermus R-Rhett Butler xx
Hur ser upplägget ut? Har ni nån vila? Vad fokuserar ni träningen på?
Annie skulle ridas in nu i höst men pga felverkning blev lilla hästen halt. Nu väntar vi på att det ska växa ut, hon har fått skor fram.
Hon är dock sadel och träns-van samt skrittad en gång under ryttare. Jag kommer inte kunna rida så länge det är snö och stylt-problem heller.
Löshoppat har hon gjort lite, det är ingen häst som behöver draghjälp om vi säger så
Ska ut och "låtsastävla" (dressyr och hoppning)?
Tja varför inte Okej, nej.
Några "mål" (mer eller mindre konkreta...) ni vill ha uppnått tills säsongen drar igång igen?[/QUOTE]
Annie ska kunna ridas i alla gångarter i båda varven och visas på 3års test.
Om någon vill rida in henne kan ni anmäla er här:
Jag vill hjälpa till att rida in Annie, jag försäkrar att inte begära skadestånd av ägaren vid avbockningar:
Namn:
Försäkringsbolag:
Här behövs inte heller några sulor, har också varit ute och busat i snön. Barbacka på den 22-åriga unghästen i galopp
Sambons enda kommentar när jag kom hem var "nåja, det är skönt att du berättar sådana saker för mig efteråt i alla fall", han vill visst inte veta något förän jag överlevt
Haha, det där känner jag igen från min våghalsiga andra hälft "Hur var det nu du ville ha reda på att jag trillat?"
aprilia: Min häst skottar numera snö till hans extremt stora glädje, han borde faktiskt få bli körhäst på deltid när matte har råd att köpa en vagn o en sele o nya tömmar
Jag har inte ridit i Skånesnön ännu men i hagen (och vid snöskottningen ) får Tiger styltor. Nästa skoning tror jag vi ska våga oss på snösulor! Ville inte ha det första skoningen med ny hovis iom hans förmåga att dra av dojorna och sedan ha sönder foten och bli svår att sömma (vilket han dessutom inte gillar). Lite bättre start än så kan man ju ha med ny hovis
Vi har fortfarande för lite snö för att kunna rida ute.. kanske 3-4 cm så det är rätt hårt.
Jag tänkte ta denna månaden för att bara rida dressyr och komma upp ett snäpp där.. mörkgrå kan ju lätt gå ett MsvB program nu och ljusgrå LA:3 men det ska filas ihop på allvar denna månaden, vi har ju hopptränat hela hösten så då har det inte blivit så mkt dressyrarbete.
Jag ska börja hoppa lite mer terränginspirerande nu i januari. Det har öppnat upp sig lite bra möjligheter för mig nu så jag funderar ev. dra iväg på något slags träningsläger med de grå i några veckor. Har inte bestämt om det ska ske på våren eller hösten eller nästa vår tom.. kanske man får mer ut av det då när hästarna kommit lite längre.. Dra iväg i 3 månader till Tyskland/England nästa vår hade inte varit fel
Bukefalosnyheter Jag har gjort två små ändringar i menyerna. Tror inte de skall påverka så många särskilt mycket.
Om ni ens märker vad som skett? :)...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.