Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommer få samma problem med min tjocka katt när jag hittar en kattunge som faller mig i smaken, och jag är åtminstone just nu mest inne på att bygga nån slags "bur" där lilla kan ha fri tillgång till sin mat. Frågan är bara hur många gånger tjocka katten kommer fastna i hålet när hon försöker ta sig in ;)

Jag har alltid haft kittenfeeder eftersom skillnaden i energibehov hos äldre kastrater jämfört med 6-16 veckors kattungar är omvänt proportionell mot tiden de spenderar vid matskålen :angel:

Första försöken slutade med en klotrund 18-årig kastratherre som visste alla sätt i världen att vittja en låda. Med en låda i en låda, och alltihop fastskruvat i golvet blev det ordning :devil:

Här är den lilla tussen vi ska kolla på ikväll :love:
image_zpsa39684c2.jpg

Jag har alltid haft kittenfeeder eftersom skillnaden i energibehov hos äldre kastrater jämfört med 6-16 veckors kattungar är omvänt proportionell mot tiden de spenderar vid matskålen :angel:

Första försöken slutade med en klotrund 18-årig kastratherre som visste alla sätt i världen att vittja en låda. Med en låda i en låda, och alltihop fastskruvat i golvet blev det ordning :devil:
Haha var det H?

Min tjocka är inte så smart. Min smala katt har fri tillgång till mat i en skål som har ett lock, vilket öppnas genom att katt ställer sig på en pedal. Den skålen har hon haft mat i i minst tre år nu - tjock katt har fortfarande inte listat ur hur man kommer in i den :D

Haha var det H?

Yes. Han var så :cautious: att det tog ett bra tag innan jag fattade att han kunde ta sig in i den första lådan. Tyckte bara ungarna åt bra... Detta trots att han lurat mig så många gånger förr. Första kittenfeedern var placerad längst upp på ett galoppträd, han klättrade aldrig så högt så jag såg det... Och jag har väl berättat om den gången han stal en hel säck och gömde under soffan? Han gick och småtullade där på dagarna, men åt alltid upp maten i skålen först så jag fattade ingen förrän jag hittade säcken när jag storstädade. (Till mitt försvar ska sägas att jag bara hade haft honom ett par månader då.)

Man får inte bli försoffad när man har korat :devil:

Yes. Han var så :cautious: att det tog ett bra tag innan jag fattade att han kunde ta sig in i den första lådan. Tyckte bara ungarna åt bra... Detta trots att han lurat mig så många gånger förr. Första kittenfeedern var placerad längst upp på ett galoppträd, han klättrade aldrig så högt så jag såg det... Och jag har väl berättat om den gången han stal en hel säck och gömde under soffan? Han gick och småtullade där på dagarna, men åt alltid upp maten i skålen först så jag fattade ingen förrän jag hittade säcken när jag storstädade. (Till mitt försvar ska sägas att jag bara hade haft honom ett par månader då.)

Man får inte bli försoffad när man har korat :devil:
Han är helt klart en av de katter som gjort störst intryck på mig över nätet . Och så himla tjusig sen!
Är fortfarande himla sugen på en korat, men det får bli en annan asiat för min del (oriental)

Ja alltså man kan ju säga att det blev lite lustigt. Ägaren hade missuppfattat mig och trodde det var den andra katten jag var intresserad av så den vi trodde vi skulle kolla på var redan tingad. Kattköpet får avvakta lite till!

Ja alltså man kan ju säga att det blev lite lustigt. Ägaren hade missuppfattat mig och trodde det var den andra katten jag var intresserad av så den vi trodde vi skulle kolla på var redan tingad. Kattköpet får avvakta lite till!
Vad tråkigt... Hoppas att ER katt dyker upp snart

Tack hörni :) Det hoppas vi också! När man väl ställt in sig på en till misse vill man ha det nu (!!) :D
Vet hur det är :). Känns som att jag inte gjort annat än att surfa på katter på nätet sista månaderna :). Men till sist var hon där och flyttar hem till oss om två veckor. Snart har ni samma tur!

Och jag har väl berättat om den gången han stal en hel säck och gömde under soffan? Han gick och småtullade där på dagarna, men åt alltid upp maten i skålen först så jag fattade ingen förrän jag hittade säcken när jag storstädade. (Till mitt försvar ska sägas att jag bara hade haft honom ett par månader då.)

:rofl: Jag kan inte ens börja ana hur din min såg ut när du upptäckte "skattgömman"! :rofl:
Men jag föredrar nog de där lite dummare raserna där man inte behöver börja fundera om inte katten har blivit smartare än matte :angel::D

*kl*
Stackars Alice blir så rädd när dammsugaren kommer ut att hon gömde sig lääänge under min säng idag bara av ljuden (trots att dörren till mitt sovrum var stängd då) från att den ställdes in i städskåpet efter att ha legat framme några timmar :( Konstigt nog reagerar hon också när jag torkar golven, om moppen står lutad mot väggen är det ok men om jag tar den i händerna så sticker hon. Nästan så att man börjar undra om hon har något slags barndomstrauma (kattungetrauma?) med långa skaft i händerna, för hon reagerar lätt på sopborsten också :cautious:

Jag trodde det skulle ta lång tid innan DEN katten dök upp men
plötsligt händer det, kärlek vid första ögonkastet och nästa vecka får han komma hem :love:
image_zps573b3f16.jpg

image_zpsed74e4f7.jpg

Det finns alltid orsaker till varför det ibland inte går som det ska med andra djur man först tänkt sig!

Och nu har en av mina damer (Tassa) slickat på grönmögelosten O_o när jag var ner på toaletten. Jag tror inte hon far illa av det (och hon brukar gilla att slicka tzatziki och bearnaise) men det är alltså en kisse som kan dissa älgfiléputs!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 391
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 172
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama