Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Linta väldigt mysigt :p Klass 2-varning för extremt höga temperaturer... Ja mina sover också mycket.

---------------

En till fråga när jag ändå håller på :D
Är det bara min katt som tvättar sig extremt högljutt? :rofl: Tesla, ragdollen, pratar vi om nu. Hon slafsar och har sig, gärna i sängen på kvällen när vi ska sova. Mysigt :meh:

Sessan däremot tvättar sig nästan ljudlöst.

Har det med längden på pälsen att göra? Eller har jag helt enkelt skaffat mig en riktig slafsmaja? :D

@Linta väldigt mysigt :p Klass 2-varning för extremt höga temperaturer... Ja mina sover också mycket.

---------------

En till fråga när jag ändå håller på :D
Är det bara min katt som tvättar sig extremt högljutt? :rofl: Tesla, ragdollen, pratar vi om nu. Hon slafsar och har sig, gärna i sängen på kvällen när vi ska sova. Mysigt :meh:

Sessan däremot tvättar sig nästan ljudlöst.

Har det med längden på pälsen att göra? Eller har jag helt enkelt skaffat mig en riktig slafsmaja? :D
Alltså, vet inte hur många gånger jag har rusat upp ur sängen för att plocka av Sauron nåt han inte borde äta, bara för att springa rakt in i en tvättstuga :D det är helt absurda ljud! Men han smaskar ju något vansinnigt när han äter också iofs :p Sixten däremot är en smygis på alla sätt och vis.

Någon som har något tips på extra smaklig vätska som man kan ge katten när det är så här varmt?

Eftersom Socker är dålig på att dricka och han bara vill äta sitt torrfoder försöker jag få i honom extra vätska. Ger honom lite extra via spruta i munnen, men eftersom det är ett tråkigt göra för både honom och mig har jag provat lite olika varianter utan lyckat resultat. Uppblött torrfoder tittar han inte ens åt och laktosfri mjölk som jag köpte idag dög inte heller. Hur är det med att ge laktosfri gräddfil/creme fraiche/annan mejeriprodukt? Är det för fett eller dåligt på annat sätt för en kattmage?

Funderar på att köpa lite fisk och koka och blanda med extra vatten och ge. Vet att han åt det tidigare när han var dålig i magen en period. Men å andra sidan åt han vissa blötmatsorter då också så det kan väl ha ändrat sig....

Köpte både fisk och laktosfri gräddfil, men han smakade inte på något av det. :meh: Idag är Socker billig, minst sagt...;)

Jag vill bara tipsa om en rolig men bra katt-kanal på youtube, det är han (Jackson Galaxy) som har My cat from hell på animal channel som använder den.
https://www.youtube.com/channel/UCheL-cUqfzUB8dfM_rFOfDQ
Vissa grejer kanske man tycker är lite knasiga (:p) eller självklara och jag var lite rädd att han skulle bli typ katternas cesar milan :nailbiting: Men han verkar veta vad han pratar om och jag gillar hans tillvägasätt, inga genvägar utan så och så får man göra om man vill lösa kattens (eller ens egna) problem. Eller vad tycker ni? Är nyfiken på vad ni tycker! :bump:

Märkte faktiskt lite själv att jag var lite påverkad i mitt tankesätt nu efter ha tittat på några videor. När Alice började skutta upp på soffan och riva på den (trots att hon inte får) och fortsätta försöka trots att mamma lyfte bort henne så kom jag tänka på honom och jag vet ju att hon egentligen var rastlös/busig och att det var därför hon gjorde så. Annars kanske jag (tyvärr :o) skulle inte ha orkat eller ens tänkt på att jag kunde leka med henne men nu så klev jag ur soffan och såg till att leka med henne en stund. Tog max två minuter men hon verkade lite lugnare efteråt och nöjer sig nu med att jaga flugor :love:

Vet ni vilken er katt är?
Alice är nog en beach dweller (fast vi kallar henne en bakom-fötterna-katt) :D Visst, man snubblar över henne, men skulle inte vilja förändra det för allt i världen :love:

Och den här är bra också tycker jag (om vilken personlighet din katt har):
Jag vill verkligen att Alice ska vara the mojito cat även när det kommer besök, men tyvärr verkar hon bara vara det om det är någon hon mött förut. Om det är någon okänd som kommer in så blir hon som the wallflower :(

Men det verkar variera ibland O_o Nyligen när en kompis till mig (hon var dock allergiker, kan de känna av det?) var på besök hos mig i typ 5-6 dagar så var Alice rädd för henne först, min kompis var väldigt konstig tydligen fastän det inte var så att hon ogillade katter och hon lät katten vara när hon inte ville. Det var inte förrän mot slutet av veckan som hon började acceptera henne lite, då hade hon lyckats klappa henne ett par gånger. Jag tänkte att det är väl sån hon är helt enkelt, MEN så kom det ett par nya människor på besök över dagen för ett par dagar sen. Då var vi alla ute och minsann om inte Alice traskade rakt fram och hälsade lite kort och nyfiket på besökarna :confused: Hon hängde gärna på precis som vanligt och när de senare kom in till oss för att säga hejdå så traskade hon fram igen och verkade inte vara alls så rädd.
Borde hon inte vara lite nervösare utomhus då det inte riktigt är lika tryggt som inomhus? Eller?
Kan katter känna av om någon är allergiker? Min kompis har inte träffat många katter under sitt liv så hon kanske var lite nervös också, kanske hon kände av det?

... Eller så är det att äldre människor är helt ok :o:D

@Asko: Enligt min katterfarenhet så dras katterna (iaf mina) till de som är allergiska och de som är rädda för katter. En granndam är väldigt rädd för katter och när hon är här går tom den blyga kissen fram. Katterna var väl överlag trevliga mot pappas hemtjänst men var de allergiska var de RIKTIGT sociala! :D

Det var ju inte många som var allergiska men de som var det ville klappa hårbollen (semilånghåret) ändå för de tyckte hon var så fin :love:

Helt normal kisse, eller hur?! :p

Kan också tillägga att hårbollen var väldigt social igårkväll :D Hon hoppade upp i sängen innan jag hunnit lägga mig och visade verkligen att hon ville ha mysstund med matte :love:

Mitt första inlägg i den här tråden, men har läst ett tag och beundrat alla era fina missar.

Idag har min lilla Ellie Tigertass varit spårlöst försvunnen i åtta dagar. Hon försvann en gång tidigare, i oktober 2012, var då borta en vecka och kom hem smal och hungrig.
Nu har det ju varit så varmt, så jag oroar mig att hon ska ha torkat ut fullständigt...
Har letat och letat, ropat, hennes syster har ropat... ingenting.

Ska packa lunch och ge mig ut på heldagssökande idag.
Usch, saknar min snutta så mycket!:cry:

1899482_10152104247502483_8456053933975291866_o.jpg

Ska köpa "Kattpejlare" också för framtiden.

@Asko: Enligt min katterfarenhet så dras katterna (iaf mina) till de som är allergiska och de som är rädda för katter. En granndam är väldigt rädd för katter och när hon är här går tom den blyga kissen fram. Katterna var väl överlag trevliga mot pappas hemtjänst men var de allergiska var de RIKTIGT sociala! :D

Det var ju inte många som var allergiska men de som var det ville klappa hårbollen (semilånghåret) ändå för de tyckte hon var så fin :love:

Helt normal kisse, eller hur?! :p

Jamen precis! Det har jag också hört, och så har Alice betett sig lite grann förut med att de som nonchalerar/ovilliga är de bästa. Men nu var tanterna som hälsade glatt när hon kom fram bäst och den som var allergisk/nonchalerade henne var lääskig - knäppkatt :grin:

Och jag vill också klappa hårbollen :love: Är svag för långpälsade och sköldpaddor (min förra var en av samma färg som din - och även Alice är sköldpadda), man vill ju bara gosa ned ansiktet i magen på dem :love:

Mitt första inlägg i den här tråden, men har läst ett tag och beundrat alla era fina missar.

Idag har min lilla Ellie Tigertass varit spårlöst försvunnen i åtta dagar. Hon försvann en gång tidigare, i oktober 2012, var då borta en vecka och kom hem smal och hungrig.
Nu har det ju varit så varmt, så jag oroar mig att hon ska ha torkat ut fullständigt...
Har letat och letat, ropat, hennes syster har ropat... ingenting.

Ska packa lunch och ge mig ut på heldagssökande idag.
Usch, saknar min snutta så mycket!:cry:

1899482_10152104247502483_8456053933975291866_o.jpg

Ska köpa "Kattpejlare" också för framtiden.

Men usch :( Att hon var smal och hungrig förra gången hon kom hem gör ju inte saken bättre heller :crazy: Hoppas att ni hittar henne eller att hon kommer hem snaaart, håller tummar och tassar! Har ni satt upp lappar eller något?

Förra gången drog vi igång polis, lappar, tidningsannonser och internetannonser. Än så länge har vi avvaktat med det den här gången, men nu känns det som att det är dags igen.
Nyss kom en åskstorm hit, med tillhörande hällregn...
Om hon sitter i ett träd hoppas jag att det här blev droppen sm gör att hon tar sig ner.
Min lilla snutt :cry:

Tack för hållna tummar!

Förra gången drog vi igång polis, lappar, tidningsannonser och internetannonser. Än så länge har vi avvaktat med det den här gången, men nu känns det som att det är dags igen.
Nyss kom en åskstorm hit, med tillhörande hällregn...
Om hon sitter i ett träd hoppas jag att det här blev droppen sm gör att hon tar sig ner.
Min lilla snutt :cry:

Tack för hållna tummar!

Vi håller tummar och tassar här också!

Jamen precis! Det har jag också hört, och så har Alice betett sig lite grann förut med att de som nonchalerar/ovilliga är de bästa. Men nu var tanterna som hälsade glatt när hon kom fram bäst och den som var allergisk/nonchalerade henne var lääskig - knäppkatt :grin:

Och jag vill också klappa hårbollen :love: Är svag för långpälsade och sköldpaddor (min förra var en av samma färg som din - och även Alice är sköldpadda), man vill ju bara gosa ned ansiktet i magen på dem :love:

Fluffisen är snygg, det måste jag jag som partisk matte medge :D Den andra är fin med (delvis oriental för hon har lite åt den kroppen/ansiktet/svansen och pratar som sjutton) men hårbollen är lite speciell.

Tassa

Alice klagar över att detta är kattmisshandel :mad: Hon har faktiskt bara fått vara ute i ca fem timmar idag, inte på långa vägar tillräckligt :grin: Men jag säger åt henne att jag tittar på Animal Cops på youtube och hon är minsann inte en av de stackarna, så jag öppnade dörren upp till hallen istället. Där hör jag inte henne jama :p

Suck, min skogis får fullt med snärjmårebollar i pälsen! Och han hatar när jag försöker borsta ut dem... Nästa sommar får han nog bli rakad, helt hopplöst det här. Får liksom klippa bort tussar för att det luggas så att pilla bort bollarna :/

Idag är jag lite småstolt över Socker. :) Det åskade och hade sig och propp gick. När jag går förbi sovrummet ser jag Socker som försöker öppna glasdörrarna in till digitalTV-mottagaren och väl framme märker jag att det luktar lite bränt där och det visar sig sen att mottagaren har gått sönder. Vet inte om det hade kunnat hända så mycket farligt egentligen, men kul att man har en kompis som uppmärksammar en på saker som händer. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 396
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama