Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
10351020_10152286472152483_3749656707734866937_n.jpg

Rätt katt på rätt plats! Vi hittade henne efter nio dagar, åtta meter upp i ett träd. Nu är hon hemma efter ett dygn med dropp <3

Åååh vad skönt! Både ni och hon måste vara överlyckliga :love: Var det besvärligt att få ned henne från trädet?

Idag är jag lite småstolt över Socker. :) Det åskade och hade sig och propp gick. När jag går förbi sovrummet ser jag Socker som försöker öppna glasdörrarna in till digitalTV-mottagaren och väl framme märker jag att det luktar lite bränt där och det visar sig sen att mottagaren har gått sönder. Vet inte om det hade kunnat hända så mycket farligt egentligen, men kul att man har en kompis som uppmärksammar en på saker som händer. :)

Hjälte-Socker :love:

Inatt var knäppis-alice världens coolaste katt när det blixtrade och dundrade ute - nada problemas, hon låg och sov gott på mitt bord som vanligt :eek::crazy::cool:

Att hon just nu ligger och klagar i sin bur pga bilfärden hem ska vi inte nämna :angel:;)

Min ena katt var också jättecool trots hemsk åska! Ville sitta i fönstret och titta. Den andra var rädd, men det kändes fint i mattehjärtat när hon sökte trygghet hos mig och husse, och sedan ville skeda hela morgonen. :love: :p

Min ena katt var också jättecool trots hemsk åska! Ville sitta i fönstret och titta. Den andra var rädd, men det kändes fint i mattehjärtat när hon sökte trygghet hos mig och husse, och sedan ville skeda hela morgonen. :love: :p

Min väninnas kissar brukar sitta i fönstret på nyår och Valborg för att titta på fyrverkerierna... oh ja, de är JÄTTERÄDDA för smällar :cautious: :D

Mina tycker att det är lite obehagligt med fyrverkerier men tittar på matte och bryr jag mig inte så är de lugna :love: åska bryr de sig inte i :up:

Hm, ja då är det tur att Alice inte tittade på mig när det åskade, jag är verkligen ingen trygghet då :angel:

När det var fyrverkerier vid nyårsafton hade vi en massa gäster hos oss också, men hon tittade på mig lite konstigt när det smällde som mest men annars var det ok, fina kisse :love:

Såå skönt med smällsäkra katter efter man har haft katter som gömt sig under soffan så fort något konstigt/nytt/främmande började eller kom :grin:

Jag har lärt min sambo klickerträna :D
Han i sin tur har (under övervakning och med hjälp) lärt sin katt att göra high five. Jag undrar vems tillvaro som blev mest berikad... :p

Och igår var vi och hämtade vår lilla trebening! Jag har väl pratat om henne tidigare, en liten kattunge som saknar en baktass. Nu bor hon hos oss. Pytteliten! Första gången vi har en "riktig kattunge", de andra var 6 månader resp. 3 år när vi hämtade dem.
Dum som jag var lät jag sambon ge namn. Det blev en Traxex (ja, han spelar dota2...). Jag kallar henne Trassel.

Så, låt mig presentera Traxex!
IMG_20140803_183231_zpsoyoadgag.jpg

IMG_20140803_183224_zpsdcrmlymi.jpg
IMG_20140804_063445_zpsazfhxpfd.jpg

Mina är fantastiska med smällar och åska. På nyår brukar vi sitta i fönstret och kolla fyrverkerier tillsammans, fast dom tröttnar ganska fort och är aldrig speciellt fascinerade från början :p
Jag skulle tro att det beror mycket på hur man som ägare reagerar. Jag har alltid låtsas att det varit världens mest naturliga grej, och då reagerar katterna så också. Åska struntar dom fullständigt i.
Åka bil däremot... det innebär att man måste sitta och yla. Trots det springer Kakan in i buren så fort den kommer fram, och så vägrar hon gå ur. Det blir lite lätt problematiskt när det bara är Bollen som ska med :p

Väldigt ot, men har ändå med nyår att göra. När jag hade min storhäst på lösdrift och han för första gången skulle vara ute på nyårsnatten åkte jag dit och stod med honom i hagen och kollade på fyrverkerierna (han gick nämligen ensam i sin hage, och jag visste inte om veteranhästarna i angränsande hage skulle hålla sig inom synhåll och visa sitt lugn). Han stod så lugnt och fint och tittade på himlen under den mest intensiva stunden, innan han återgick till sitt hö :love:

Jag har lärt min sambo klickerträna :D
Han i sin tur har (under övervakning och med hjälp) lärt sin katt att göra high five. Jag undrar vems tillvaro som blev mest berikad... :p

Och igår var vi och hämtade vår lilla trebening! Jag har väl pratat om henne tidigare, en liten kattunge som saknar en baktass. Nu bor hon hos oss. Pytteliten! Första gången vi har en "riktig kattunge", de andra var 6 månader resp. 3 år när vi hämtade dem.
Dum som jag var lät jag sambon ge namn. Det blev en Traxex (ja, han spelar dota2...). Jag kallar henne Trassel.

Så, låt mig presentera Traxex!
IMG_20140803_183231_zpsoyoadgag.jpg

IMG_20140803_183224_zpsdcrmlymi.jpg
IMG_20140804_063445_zpsazfhxpfd.jpg
Vilken sötnos :love: Är nyfiken, hur ser det benet utan tass ut?

Tusan, nu kom jag på att jag hade tänkt köpa en klicker.. Fast jag har ingen aning hur hon ska kunna skilja det klicket åt från alla andra klick som hörs i vardagen? :o

Misstänkte det!
Nåja, nu har alla katterna pejlare på sig så nu ska de inte kunna försvinna igen =)

vad är det för pejlare du har?

Mina katter kröp båda ihop hos husse och matte i lördags när det åskade och blixtrade värre än jag nånsin varit med om!

Igår var det stekhett så Kossan somnade på kvällen i fönstret med en blöt handduk på sig. Sov som en stock när jag lyckades kyla ned henne. Jobbigt att vara svart med tjock päls i detta vädret!

Nu har jag köpt en klicker! :D Men jag har aldrig använt en tidigare, skulle behöva instruktioner à la for dummies :o

@Asko om du bor nära mej visar jag gärna :D principen är enkel, klick+godis när katten visar en ansats till det beteende man vill träna.
Fast i verkligheten är det mycket svårare än så ;)

Benet på lillskrotet sett ut så här
IMG_20140805_072014_zpsmhrb63c5.jpg

Är lite orolig för henne.. Har inte sett henne äta sen hon kom, varken torr- eller blötmat.. Och de stora katterna är ju fortfarande misstänksamma och fräser.
Vad kan jag prova för att få henne att äta?

@Asko om du bor nära mej visar jag gärna :D principen är enkel, klick+godis när katten visar en ansats till det beteende man vill träna.
Fast i verkligheten är det mycket svårare än så ;)

Benet på lillskrotet sett ut så här
IMG_20140805_072014_zpsmhrb63c5.jpg

Är lite orolig för henne.. Har inte sett henne äta sen hon kom, varken torr- eller blötmat.. Och de stora katterna är ju fortfarande misstänksamma och fräser.
Vad kan jag prova för att få henne att äta?

Testa att ta in henne i ett litet rum, t.ex. badrummet, där hon kan stängas in ensam en stund, då kanske det går bättre att äta. Det är ju dock en fördel om du är med henne där inne och kan se hur det går.
Prova sånt du har i kylen, t.ex. skinka, ost eller yoghurt, bara för att få henne att smaka på nånting (dvs inte äta sig mätt). Då kan det gå lättare att börja äta av blötmaten/torrfodret sen.

Nu har jag köpt en klicker! :D Men jag har aldrig använt en tidigare, skulle behöva instruktioner à la for dummies :o
Den här tycker jag var rätt bra för att förklara klicker och inklickning. Men du kan ju hoppa över delen med att använda ett klickerord, eftersom du alltid lär ha tillgång till klickern vid träning :)

Nu blev jag sugen på att leta upp min klicker och träna tjockiskatten... Hon kunde "sitt" klockrent förut, men efter två år utan att träna så verkar hon ha glömt bort det helt. Får skylla mig själv.

@cili Ja, vi ska stänga in henne med sambon sen. Fast nu åt hon lite blötmat, mest såsen men några bitar med :)kommer nog snart igång ordentligt. Hon dricker ordentligt i varje fall.

Haft lite problem med att hon inte går på lådan, men det löser sej med. Hon behöver nog bara tid, har trots allt bara varit här två dar.

Vi har nyss flyttat så den första veckan har allt varit superläskigt enligt Gizmo, så fort ett ljud hörts har han stuckit och lagt sig bakom tvättmaskinen :o Nu börjar han dock komma tillrätta och balkongen är fortfarande favoritplats nr 1 :) Dessutom har herrn hunnit fylla ett år! Hårigare än någonsin!

image_zps75715487.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 396
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama