Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Marty Hon är kvar där. Det såg ut att vara bättre i måndags då hon var pigg och glad. Fick mat som hon åt med god aptit.
I tisdags kräktes hon igen och de röntgade igen (tror hon har röntgats tre eller fyra gånger utan att de sett något). En annan veterinär kom in i bilden och katten blev sämre så hon ringde och frågade om hon fick öppna henne. Ja!
Hon hittade en tunn, tunn tråd som snörat ihop tarmen som äntligen är ute!
Var och träffade min tjej igår och hon var väääääldigt pigg och glad! <3

@Sorbe : Gud vilken tur att de hittade tråden och att hon verkar pigg igen. När hon kommer hem får ni ha en lång lektion i saker en kissemiss inte bör äta.

Blev ingen klippning igår (hon litade inte riktigt på mig ;)) och hade tänkt göra det ikväll istället. Men nu verkar hon ha blivit stungen av något också, stackarn, ena noskudden (namn??) kanske är lite svullen och hon har skuttat till högt två gånger idag när hon nosat runt i högt gräs och en rabatt. Alice hälsar att moder natur suger :grin:

@Sorbe Men så skönt att de hittade vad som felades. :) Otäckt med allt som de små liven kan stoppa i sig.

@Sorbe : Gud vilken tur att de hittade tråden och att hon verkar pigg igen. När hon kommer hem får ni ha en lång lektion i saker en kissemiss inte bör äta.

Hon är hemma nu. Tur att hon var försäkrad för dyrt blev det!
De hade tydligen haft tre mco:er inne just denna vecka med något illa i magen som de fått operera ut. :crazy:

Starisen här hemma ska ta det lugnt och gå med krage i åtta dagar till. Tjena, hur ska det gå? Hon har fått ett eget rum här i huset för att hålla de andra katterna borta, för att få lugn och ro, inte hoppa runt och så vidare.
När vi varit hemma i fem minuter hade hon redan tagit sig ut två gånger! Varav ena gången utomhus... :nailbiting:
Jag får väl vara en tråkig sambo mot min man och bli sambo med Star i några dagar innan vi släpper ut henne i resten av huset.

Hon är hemma nu. Tur att hon var försäkrad för dyrt blev det!
De hade tydligen haft tre mco:er inne just denna vecka med något illa i magen som de fått operera ut. :crazy:

Starisen här hemma ska ta det lugnt och gå med krage i åtta dagar till. Tjena, hur ska det gå? Hon har fått ett eget rum här i huset för att hålla de andra katterna borta, för att få lugn och ro, inte hoppa runt och så vidare.
När vi varit hemma i fem minuter hade hon redan tagit sig ut två gånger! Varav ena gången utomhus... :nailbiting:
Jag får väl vara en tråkig sambo mot min man och bli sambo med Star i några dagar innan vi släpper ut henne i resten av huset.
Skönt att hon verkar pigg i alla fall :)
Och vilken tur att det gick vägen! Läskigt när sånt där händer.
Det går inte att få något lugnande från veterinären om hon är för pigg och studsig? Antar att dom vill att hon håller sig lugn pga stygnen?

De ville inte ge henne det. Det var ju som sagt två andra katter inne samtidigt pga samma orsak, Stare har fått gå hem först av alla för att hon är så pigg, de andra fick vänta tre dagar efter operation, Star två. :)

Fick världens sämsta matte muggen ikväll igen :o:D Klippte bort de två tussarna (jodå hon fräste nästan faktiskt lite, hon måste verkligen ogilla om man rör hennes svans) men upptäckte sedan att det var en tredje(!) tuss också :eek: Hon kommer ju för sjutton att se naken ut på svansen :grin:

Men kollade iallafall tussarna och nja, det hade nog inte kunnat försvinna på egen hand. Jag försökte inte med alla mina krafter men jag kunde inte dra isär dem :crazy:

@Sorbe Vad skönt att hon är bättre! Men knasiga katter, är det någon tradition att sätta främmande grejer i tarmarna så här års? :p

Är det någon här som har ett galoppträd till sina katter? Används det mycket? Hur stabila är dom? Är lite sugen på att skaffa ett till speciellt min ena skatt. :)

Jaha, nu har vi varit inne akut hos veterinären igen... Jag trodde jag hade fått bort varenda leksak ifrån rummet där Star är instängd och jag var borta i 1½ timme. När jag kommer tillbaka har hon ingen body på sig (fattar inte hur hon får av den!), det ligger en trasig porslinsburk på golvet där det tydligen hade legat en pälsleksak i och den pälsleksaken låg på golvet, mindre än halva saknades...
Veterinären ville att vi skulle komma in och kräka upp allt för att skona tarmen. Så det var dagens äventyr... :meh:
Djursköterskan tyckte jag var snäll som själv slängde mig ner på spyan (självklart handskar på!) och undersökte om allt kom ut. :wtf:

Hur hjälper ni era katter i värmen? Jag märker att mina är påverkade, helt förståeligt... Själv ligger man ju i en blöt pöl :p

Mina verkar klara det ganska bra, är rätt avslagna på dagen och speciellt den ena märker man blir lite frustrerad över att hon inte har samma ork till att leka som hon brukar. Vill leka apport mest hela tiden men hon ger upp på en gång stackaren! Den andra verkar nästan trivas bättre i den här värmen, hur nu det är möjligt... :p Är mest orolig över drickandet hos henne, så nu är det strikt blötmatsdiet som gäller. Och fullt ös medvetslös på sena kvällar och tidiga morgnar! Tur man har semester.

Min Alice verkar inte ha så stora problem, hon är ganska sig lik. Hon föredrar nog att vara ute (i koppel) om kvällarna men hon är ute om vi är det även på dagen, men då gillar hon att ligga i skuggan eller allra helst i högt gräs. Men idag hade hon tillräckligt med energi vid lunchtiden att ta flera skutt under en promenad så jag tror inte att hon är särskilt tagen :D
Och antingen är vattnet extra gott här på sommarstugan (vi har en egen brunn) eller så är det något med den nya skålen för jag tror att hon nästan dricker lite mer vatten än förut, vilket är ju bara positivt! :)

Hur hjälper ni era katter i värmen? Jag märker att mina är påverkade, helt förståeligt... Själv ligger man ju i en blöt pöl :p

Isola klarar det bra. Först lägger hon sig på fönsterbrädan och steker, när det blir för varmt flyttar hon in framdelen av kroppen på skrivbordet så att bara rumpan ligger i solen, och när det också är för varmt lägger hon sig på den varma laptopen.

Låter som ni alla har det ungefär som vi då, de är påverkade men inte hemskt mycket. Lite slöare, äter inte riktigt lika mycket mm. De får i sig vätska i alla fall så jag är inte så orolig. Försöker hålla huset så svalt det nu går. Men det är ju ändå ökendjur vi har :D

Vaaaaaarmt! :arghh:
/Sixten och Sauron

Dom sover mest hela dagen tycker jag, gärna i trappan som nog är den svalaste platsen i huset just nu. Vi har ställt upp två fönster även för vår egen skull, du vet ju hur mysigt Uppland är för tillfället, så där ligger dom också en del. Släpper upp svalka från källaren då och då, men då smiter dom gärna ner till all bråte så det blir inte så ofta. Serverar så mycket blötmat som går åt, och lurar Sauron att leka med vattnet i diskhon :D Märks att han är betydligt mer påverkad än Sixten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 396
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama