Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon där ute som vet lite mer om burmilla? Blev lite käär när jag tittade in på en burmillauppfödares sida :love:

Tex hur är deras aktivitetsnivå i jämförelse med andra raser?

Jag har bestämt mig för att tatuera mig :o Denna blir det, tyckte den var så himla fin och smakfull! :love: Katten ser lite brittlik ut också :D
cat-paws-tattoo.jpg

@MissFideli Modigt! Och jag håller med om att katten ser lite brittlik ut :D
Jag önskar att jag vågade också, men är livrädd för nålar :crazy: Har ett par teckningar som jag gjort själv på enkel katt, eller små tassar som tassar upp någonstans på kroppen.. :love:

Jag trodde att grannhästar (som går i sommarhagen intill vår sommarstuga) och Alice hade mötts tidigare utan större krusiduller. Men de nonchalerar visst allt som vi bär för de verkade inte märka henne förrän idag :grin:

Fyra och en halv (en shettis) stora hästar blev skrämda och på sin vakt mot en liten snötiger som heelt säkert smög sig fram för att sätta sina tänder i ... Eh, tja det är inte mycket på dem som hennes skräckinjagande gap skulle räcka runt :D En av dem som stannade kvar när de andra sprang bort en bit (skrämda av nämnda herr häst) frustade nog lite nöjt när lilla Alice skrämd travade bort en liten bit till mera säkert avstånd från de där stoora (:eek:) hundarna med hårda tassar :cautious:

Senast ändrad:
Förresten, lilla Alice verkade lite lös i magen tidigare; korvarna behöll sin form så att säga men var lite vattnigare än vanligt tror jag då lite fastnade i pälsen. Kanske vore klokt att minska lite på blötmiddagen ikväll?

Hoppar in här och hoppas jag är välkommen! :) Sitter som på nålar för jag ska snart bli med katt! :D Kattungar, till och med. En bengal och en från katthem. Ser fram emot det något enormt! Allt förutom foder och kattsand inköpt, och två veckor innan jag kan hämta den första, tätt följd av nästa.

Om några dagar blir det montering av klösträd dock, spännande... :crazy:

@Jozelle Så spännande med en bengal! :love: Man har ju liksom läst en massa om dem och suckat och trånat fastän man vet att man inte passar som matte till en sådan katt :p och så verkar de så dyra..! :o Du får lägga upp med en massa bilder när de kommer i bildtråden! :love:

Och välkommen :D

Aaaarh! Ni skulle ju säga "nej det går absolut inte, ta inte hem den!" ;)

Vi kommer nog åka och hälsa på henne om några dagar när vi kommer hem från semestern. Misstänker starkt att sambo kommer föreslå att vi tar den vägen hem istället för den vanliga. Hon skulle dessutom vara leveransklar helt lagom till att vi har semestrat färdigt för i år.. Vi behöver bara skaffa en transportbur till och köpa fler matskålar.

Jaha, där har vi haken! Vi kan inte ha fler katter för vi har bara två skålar av varje sort och vi kan ju inte ha olika modeller och mönster framme!
:angel:

Ska ni ha henne? Annars går det säkert att hitta ett hem till henne. Hos mig t.ex :angel:

@Jozelle Så spännande med en bengal! :love: Man har ju liksom läst en massa om dem och suckat och trånat fastän man vet att man inte passar som matte till en sådan katt :p och så verkar de så dyra..! :o Du får lägga upp med en massa bilder när de kommer i bildtråden! :love:

Och välkommen :D

Nu är hon tingad, Minileo Tequila! :D Ååååååååh, jag längtar till nästa torsdag för då åker jag och hämtar henne :love:

Hmm.. Nu hade tydligen en veterinär sagt att katten förmodligen kommer få ryggproblem och borde avlivas.. Vetten har inte träffat katten, bara sett bild och fått info.
Jag vet inte vad man ska tro. Läser om många många katter som lever och mår utmärkt på bara tre ben.
Fast kanske är det skillnad om det bara är tassen som saknas?

Aaah! Svårt det här..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 396
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama