Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller tummarna för att det ordnar till sig och att ni slipper Strömsholm. Hämtade upp hästen där efter 6 dygn igår. Varit en orolig vecka för mattehjärtat...Sitter hemma med sjuk katt.
Tror minstingen kan ha spytt redan igår kväll (trampade i något blött när vi kom hem igår vid elva)...
Annars så spydde hon upp frukosten vid lunch och har spytt "flytande" två gånger efter det.
Kul, lördagkväll. Ingen går att få tag på. Tur att Strömsholm finns. Hålla koll på katten, blir hon sämre så blir det i ilfart 17 mil till Strömsholm.
Hm, lyckades ta en liten titt nu när hon hade (tydligen) surat klart - bläh, verkar som om den där tussen finns kvar Tips? Jag tror att det är från en gammal hårboll hon hade spytt upp och lite hade råkat hamna på svansen Schampo kanske?
Okänslig som jag är: bunta ihop katten i en handduk och klipp bort tussen. Är du orolig att klippa henne i skinnet lirkar du in en kam under tussen och klipper ovanför kammen.
Sluta puttinutta så mycket, be någon om hjälp och så tvättar ni bort det ordentligt och klipper det som behövs!
Just klippa känner jag lite njaaa inför, det vill jag undvika så gott jag kan då det annars tar ju åratal för det att växa ut igen. Det är på ett väldigt synligt ställe.
Päls tar inte åratal att växa ut. Isola fick ena frambenet rakat någon gång i februari/mars och det är längesedan det växte ut.
Min krämis fick hela framsidan rakad förra hösten för att han hade skärsår där de fick sy, det var utväxt på två månader och då har han en jättekrage i vanliga fall.
Din ställs ju inte ut, så då spelar det ju ingen roll om man klipper? Det är ju hår, det växer ut. Bättre det än obehag hos katten.
Jag skulle också rikta in mig på att klippa bort tovan. Min Anton är inte alltid så noga vid toalettbesök och kliver ibland med hasorna i kisset så att det fastnar kattsand där som blir omöjligt att få bort helt. Då har jag löst det genom att klippa bort pälsen just där. Ser lite knas ut ett tag, men enklast för både honom och mig.