Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
@transmission Låter bra tycker jag för det kan iallafall inte skada med att prova det! :) Annars så är det väl en fråga om hur vana katterna är vid oljud, min Alice är van vid motorljud sen liten så jag tycker att hon är makalös i hur lite hon reagerar på sånt :o Men säkert finns det katter som tyvärr aldrig vänjer sig heller, men prova först ett litet tag - gärna med feliway! - tycker jag :)

Gud vad långsam jag är på att svara men jaa, jag ska nog allt testa! Det jag funderar på är hur det blir "efter" feliwayen? Kan katten bli "beroende" eller något av den och vantrivas utan den fast den trivts innan? Katten som reagerar är öht rätt känslig för vissa ljud (dammsugaren och fläkten = kattmördare) men nu efter renoveringen var det ganska mycket värre även om det sedan blev bättre igen dag för dag. Å andra sidan kommer ju renoveringen fortsätta igen så småningom och då gissar jag att det kommer bli värre igen. Nä, feliway blir det, måste i alla fall testa! Undrar om det fungerar så att hon blir mer avslappnad när andra kommer på besök också..? Hm.

Gud vad långsam jag är på att svara men jaa, jag ska nog allt testa! Det jag funderar på är hur det blir "efter" feliwayen? Kan katten bli "beroende" eller något av den och vantrivas utan den fast den trivts innan? Katten som reagerar är öht rätt känslig för vissa ljud (dammsugaren och fläkten = kattmördare) men nu efter renoveringen var det ganska mycket värre även om det sedan blev bättre igen dag för dag. Å andra sidan kommer ju renoveringen fortsätta igen så småningom och då gissar jag att det kommer bli värre igen. Nä, feliway blir det, måste i alla fall testa! Undrar om det fungerar så att hon blir mer avslappnad när andra kommer på besök också..? Hm.
Måste erkänna att jag har undrat på samma sak och jag vet tyvärr inte svaret då jag aldrig har använt feliway, bara hört goda vitsord från andra här på buke. Jag hoppas verkligen inte att det är så. För feliway inverkar ju på katter rent allmänt så hon borde också bli lugnare/avslappnad när det kommer främmande i jämförelse med idag.

Jag tror inte de börjar vantrivas. Det värsta som kan hända är nog att det inte fungerar för det är dyrt! Mina blir mer harmoniska och kommer bättre överens (de gillar inte varandra speciellt mycket). Att det fungerar vet jag för glömmer jag byta flaska blir det väsfräs på en gång och när jag bytt blir det lugnare efter ca en dag.

Måste erkänna att jag har undrat på samma sak och jag vet tyvärr inte svaret då jag aldrig har använt feliway, bara hört goda vitsord från andra här på buke. Jag hoppas verkligen inte att det är så. För feliway inverkar ju på katter rent allmänt så hon borde också bli lugnare/avslappnad när det kommer främmande i jämförelse med idag.

Ja, jag har också bara hört bra saker om Feliway, även folk som använt hundvarianten har varit nöjda. Det värsta som kan hända är väl att man kastat pengarna i sjön!

Jag tror inte de börjar vantrivas. Det värsta som kan hända är nog att det inte fungerar för det är dyrt! Mina blir mer harmoniska och kommer bättre överens (de gillar inte varandra speciellt mycket). Att det fungerar vet jag för glömmer jag byta flaska blir det väsfräs på en gång och när jag bytt blir det lugnare efter ca en dag.

Ja, billigt är det verkligen inte! Men jag tänker nog testa, nu är frågan bara om jag ska köpa en adapter på en gång eller bara flaskan. Och jag undrar hur den andra katten kommer påverkas, som redan är så lugn och harmonisk det går att bli. :p

Ja, jag har också bara hört bra saker om Feliway, även folk som använt hundvarianten har varit nöjda. Det värsta som kan hända är väl att man kastat pengarna i sjön!

Ja, billigt är det verkligen inte! Men jag tänker nog testa, nu är frågan bara om jag ska köpa en adapter på en gång eller bara flaskan. Och jag undrar hur den andra katten kommer påverkas, som redan är så lugn och harmonisk det går att bli. :p

Sprayflaskan är till för att använda vid transport och räcker inte till i ett hem. När man väl köpt adaptern går det att köpa refiller billigare utomlands ;)

Helt ärligt, det är värt att testa. Jag köpte en adapter först och märkte så stor skillnad att jag nu har en på nedervåningen också :)

Vad är det för skillnad du märkt av? Jag köpte en adapter för ett tag sedan, men har inte märkt någon skillnad alls.

Som om det inte skulle varit ett tillräckligt onödigt köp, köpte jag även i sprayflaska. Men jag vet inte varför jag trodde det skulle fungera bättre :p

Vad är det för skillnad du märkt av? Jag köpte en adapter för ett tag sedan, men har inte märkt någon skillnad alls.

Som om det inte skulle varit ett tillräckligt onödigt köp, köpte jag även i sprayflaska. Men jag vet inte varför jag trodde det skulle fungera bättre :p

Som jag sagt, mina blev mer harmoniska och mindre väsfräs mot varandra. De är lika gamla och har vuxit upp tillsammans men gillar inte varandra. När pappa dog blev det för mycket för dem tror jag, det var väldigt taggigt överlag. Jag övervägde tom att ta bort den ena för det var så spänt, de mådde inte bra. Kan tillägga att jag har separata foder- och vattenplatser samt flera lådor sedan länge och huset är rätt stort med två våningar. De får givetvis "egentid" med matte osv.

Feliway var ett sista försök och det var en så stor skillnad. Den mest ettriga satt framför adaptern i början och såg hypnotiserad ut :p

Måste ge min lilla misse en eloge för att han är så go!! Världens snällaste i all hantering och litar på sin matte till 100% :love: Kloklippning, duschning, klippning runt rumpan, you name it!

Damnit, nu sitter jag och kollar på svartsilvertabby brittisk korthår, följer en uppfödare på just såna på facebook :banghead: och de har en otingad liten sådan kvar :arghh:
Jag som sa att det inte skulle vara en britt som nästa katt :grin:

10364171_10152337437321896_845821156350357053_n.jpg

Titta bara! Han bara ber mig om att ta honom hem jue :love:

Malla blev farmor i förrgår :love: En liten blå kille och CH S*Palace&Main's Brian by Lisuanto's blev pappa igen.
Så nu har vi en hel drös barnbarn :love: :love:

Trist nog löper varken farmor eller faster här hemma
waiting.gif

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 396
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama