Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alice just nu: NI FATTAR INTE HUR KUL DET ÄR!!

:D Med pappersbollar på täcket och katten under lakanet är det tydligen otroligt kul att jaga dem med hjälp av bara ljudet och få bollarna studsa runt på täcket ... ända tills de flyger av sängen :mad:

Traxex luktar illa. Hon stinker verkligen! Först fattade jag inte varför, vad fasen har kattskrutten gjort?!
Men så gick jag ut i vardagsrummet och får syn på henne. Sovandes. I matskålen. Med blötmat i.

För det vore ju synd att sova några centimeter åt sidan, eller egentligen var som helst i lägenheten. Nej, just matskålen (med mat i, det är viktigt) är det absolut bästa stället i hela världen.

Kattfan. Nåja, det är ju ett bra sätt att få de båda vuxna att äta mindre.

Traxex luktar illa. Hon stinker verkligen! Först fattade jag inte varför, vad fasen har kattskrutten gjort?!
Men så gick jag ut i vardagsrummet och får syn på henne. Sovandes. I matskålen. Med blötmat i.

För det vore ju synd att sova några centimeter åt sidan, eller egentligen var som helst i lägenheten. Nej, just matskålen (med mat i, det är viktigt) är det absolut bästa stället i hela världen.

Kattfan. Nåja, det är ju ett bra sätt att få de båda vuxna att äta mindre.

Men lilla kissen då! :love:

Har en historia på samma tema... avkomman till en vän tyckte, efter en blöt natt, att det var en bra idé att somna med huvudet i kattlådan.

Men lilla kissen då! :love:

Har en historia på samma tema... avkomman till en vän tyckte, efter en blöt natt, att det var en bra idé att somna med huvudet i kattlådan.
Jag fick av en händelse se att en person tagit hem en kattunge som är 7 veckor. På FB förstås, men hur kan folk glatt förkunna att nu har mina barn fått en liten kattunge och den är så söööt men 7 veckor? Det här är inte folk jag känner och länken kommer från en förståndshandikappad pojke. Vad gör man?

Jag fick av en händelse se att en person tagit hem en kattunge som är 7 veckor. På FB förstås, men hur kan folk glatt förkunna att nu har mina barn fått en liten kattunge och den är så söööt men 7 veckor? Det här är inte folk jag känner och länken kommer från en förståndshandikappad pojke. Vad gör man?
Vill man verkligen göra så kan man ju kontakta länsstyrelsen eftersom det är de som har tillsyn på djur och ska se till att lagarna följs. Tyvärr har jag märkt att den typen av fall sällan blir prioriterade av dem. Jag skulle åtminstone påpekat det för de som köpt katten och berättat för dem vad lagen säger och varför kattungar ska vara kvar med sin mamma och sina syskon.

Nu vill jag att alla kattmänniskor här på buke ska hålla tummarna ordentligt hårt närmsta tiden! Min lilla Sally har varit iväg på dejt och nu hoppas jag bara att det har tagit sig. Hon och hanen har varit instängda i ett rum hemma hos hanen och ägaren har inte kunnat ha så mycket koll på dem eftersom det inte var något fönster eller liknande i dörren. Dock har det låtit som att det har blivit ett antal lyckade parningar så vi hoppas verkligen på det.

Jag fick i sista stund byta hane till min tjej. Hanen som hon var tilltänkt med kunde inte ta emot henne detta löpet pga att ägaren var sjuk. Då min tjej precis haft livmoderinflammation ville jag verkligen inte vänta med risk att hon skulle få tillbaka inflammationen. Hanägaren kunde istället rekommendera mig en annan hane så den blev det. En tysk import som inte parat innan, så en ordentlig chansning, men jag kände att mina valmöjligheter var små när jag stod hemma med en höglöpande katt. Jag tror det kommer bli bra i alla fall. En fin ung lila mitted är det :love:. Eftersom min tjej har chokladanlag så finns det möjlighet till att det blir en väldigt färgrik skara om det skulle bli en kull.

Så nu hoppas jag på smått om 8-9 veckor om allt går som det ska. :banana:

Jag vägde lilla Alice häromdagen ... host, jag får nog se sanningen i vitögat och inse att hon inte är så liten längre, snarare stora Alice :o Hon väger nämligen ungefär 4,8 kg :angel:
Hennes täta päls får ju dock henne att se tjockare ut än vad hon är och det är ibland knappt hur hon får plats i mitt knä :p Svårt att veta vad som är övervikt eller inte, men hon behöver iallafall inte gå upp mera i vikt! Alltid något :idea:

Och jo, hon är fortfarande lilla Alice i mina ögon :love:

Ni vet den där känslan när man ligger i sängen och suckar nöjt och är nästan på väg att somna ... Och så landar plötsligt ett litet (på nästan fem kilo) MONSTER på din mage så hela din kropp vaknar av chocken och monstret tittar inte ens åt dig, den skulle ju bara till andra sidan?
Ja ... den där känslan alltså :devil:

Ni vet den där känslan när man ligger i sängen och suckar nöjt och är nästan på väg att somna ... Och så landar plötsligt ett litet (på nästan fem kilo) MONSTER på din mage så hela din kropp vaknar av chocken och monstret tittar inte ens åt dig, den skulle ju bara till andra sidan?
Ja ... den där känslan alltså :devil:
Haha, jag är inte så utsatt, men sambon däremot har en hel del erfarenhet av TKIS - tung katt i skrevet. :D

Min tant fyller 10 idag!

Den här:
ChiangMai7dec014.jpg

har visserligen blivit lite värdigare med åren, men behållit en räv bakom varje öra i en än mer förrädiskt elegant form:

111021M47.jpg

Egentligen är den här bilden mycket mer talande; "Jag skiter i att det är ungarnas leksak. Ge mig den!"
28120302-121.jpg

Grattis! :D

Och nu har vi fått svar på vad Simon egentligen är för en mix! ;) Mamman är en Norsk Skogskatt (ren) med eldröd päls :p och pappan är en svartspräcklig vildkatt! :up:;):love:

Har misstänkt långhårigt länge men nu när man jämför så har han ju hela NS utseendet fast med kortare päls! :)

@Vogue : Nu måste jag bara sticka ut hakan och påpeka att det inte finns någon kattras som heter Norsk SkogSkatt... Norsk Skogkatt möjligen. Hade mamma stamtavla? Annars är hon nog helt enkelt bara en långhårig huskatt. Även fast inte folk verkar tro det så kan vanliga huskatter (bondkatter) också vara långhåriga utan inblandning av skogkatt eller maine coon eller annan långhårig raskatt. :)

@Vogue : Nu måste jag bara sticka ut hakan och påpeka att det inte finns någon kattras som heter Norsk SkogSkatt... Norsk Skogkatt möjligen. Hade mamma stamtavla? Annars är hon nog helt enkelt bara en långhårig huskatt. Även fast inte folk verkar tro det så kan vanliga huskatter (bondkatter) också vara långhåriga utan inblandning av skogkatt eller maine coon eller annan långhårig raskatt. :)

Men på riktigt? Märka på ett S? :idea::yuck:

Givetvis har hon stamtavla, annars hade jag väl aldrig skrivit "ren"?

Han är uppfödd hos mina kusiners vänner, så :)

Lägger noll prestige i vilken sort Simon är, han är bäst oavsett.

Men alltid roligt att få veta! :up:

Men på riktigt? Märka på ett S? :idea::yuck:

Givetvis har hon stamtavla, annars hade jag väl aldrig skrivit "ren"?

Han är uppfödd hos mina kusiners vänner, så :)

Lägger noll prestige i vilken sort Simon är, han är bäst oavsett.

Men alltid roligt att få veta! :up:
Jag märker på ett S eftersom de allra flesta tror att det heter skogskatt, men det gör det inte. På så vis kan man kanske lyckas sprida till någon mer att rasen heter Norsk Skogkatt och inget annat.

Rasen spelar ju ingen roll :). Simon är ju minst lika älskad oavsett. :)

Jag märker på ett S eftersom de allra flesta tror att det heter skogskatt, men det gör det inte. På så vis kan man kanske lyckas sprida till någon mer att rasen heter Norsk Skogkatt och inget annat.

Rasen spelar ju ingen roll :). Simon är ju minst lika älskad oavsett. :)

Ja hade jag lagt prestige i det hade jag väl aldrig skrivit att pappan är en vildkatt? ;)

Okej. Jag köper att det heter skoGkatt då då! :p

Om inte annat är det bra för eventuella sjukdomar osv att man vet vart han kommer ifrån. (Inom rasen tänkte jag nu då)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 395
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25