Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vadå en äkta "burra in huvudet" mage! ;):love:

10603267_10152605975493180_3917183887453339544_n.jpg

Någon var aningens sur över att det regnade som attan! :D

10646844_10152635147418180_2504830985341430020_n.jpg

Har jag en katt eller kanin? O_o Jag såg just Alice skutta efter en pappersboll precis som en kanin gör, några hopp i rad. :cautious:

Min älskade knäppis :love:

Och ja, jag älskar att burra ned ansiktet i hennes päls trots allt katthår som då hamnar precis överallt i och på ens ansikte :D Men hon doftar faktiskt inte särskilt kraftigt har jag märkt (förutom när hon precis ätit eller varit på lådan förstås :p), även om jag älskar den.

Har jag en katt eller kanin? O_o Jag såg just Alice skutta efter en pappersboll precis som en kanin gör, några hopp i rad. :cautious:

Min älskade knäppis :love:

Och ja, jag älskar att burra ned ansiktet i hennes päls trots allt katthår som då hamnar precis överallt i och på ens ansikte :D Men hon doftar faktiskt inte särskilt kraftigt har jag märkt (förutom när hon precis ätit eller varit på lådan förstås :p), även om jag älskar den.

Isola kör ibland kaninhoppsvarianten när hon slirar i kurvorna när hon har sina tokryck här hemma. Hon har en speciell kurva i köket (nittiograderskurva och halt golv) där hon alltid hoppar jämfota med bakbenen samtidigt som hon i princip bara håller balansen med frambenen. Ser skitkul ut. :D

@Asko : Jag har också en liten kanin här hemma. Hon verkligen skuttar fram väldigt ofta. Så fort hon blir lite lekfull så skuttar hon fram. Eller om hon ska hoppa över något tar hon verkligen ett högt skutt över. Inte ett graciöst hopp som många andra katter. Dessutom tycker jag att hennes baktassar påminner om kaninfötter. Jag kanske i själva verket har en kaninhybrid?

image.php

@Marty Vad är det du har där? En dunboll? Någon slags överjordisk pälsvarelse? Herrejesus så söt!

Kära Buke, upplys mig. Hur tänkte vi när vi skaffade kattunge?
När den inte är helt tokig och far runt som en racerbil ligger den och är så äckligt söt att maränger blir sura. Hur ska man kunna få något gjort med en sån i huset?! :love:

I morse kom hon inspringandes i sovrummet med en stor bit renskinn i munnen. Okej, hon sprang inte speciellt mycket, snarare tappert dragandes. Men usch så söt hon var! En liten trebent tuss på dryga kilot kommer med en 30*40 cm bit renskinn och försöker dra upp i sängen. Tydligen är renskinn bland det bästa som finns, både att leka med och sova på. Jag har en massa spillbitar kvar om någon vill ha ;)

@sthu : Haha, jag vet inte riktigt vad hon är, men dunboll tror jag sammanfattar henne ganska bra. Hittas oftast sovandes i suspekt ställning på golv eller någonstans där det är väldigt trångt. Sover ca 23 timmar om dygnet så bilder på en vaken varelse av denna sort är väldigt sällsynt. Trots all denna päls är varelsen väldigt frusen och väcker matte flera gånger per natt med ett buffande. Då är det bara att lyfta på täcket och göra plats, annars vet man inte riktigt vad som kan hända. Kanske varelsen fryser ihjäl? Lystrar till namnet Alice. Hon kan se död ut, men när varelsen hör någon ropa "Alice" tycks hon vakna från de döda och kommer vankande. Är det riktigt bråttom kan varelsen gå med något längre steg. Det gäller att spara på energin till allt skuttande som ska hinnas med under den timmen hon är vaken. :D

(Hon kan se lite mer normal ut också)
image.php

Låter som ni har det riktigt underbart med er tuss där hemma :love:. Passa på! Om ett par månader kan hon tänkas bli en dryg tonåring som inte alls är speciellt söt när hon hittat en toarulle när ni inte varit hemma och papper ligger över hela bostaden :arghh:. Det är ju en jäkla tur då att de kan komma och krypa upp och kurrar och myser ibland. Då smälter ju hjärtat ändå :o.

@sthu : Haha, jag vet inte riktigt vad hon är, men dunboll tror jag sammanfattar henne ganska bra. Hittas oftast sovandes i suspekt ställning på golv eller någonstans där det är väldigt trångt. Sover ca 23 timmar om dygnet så bilder på en vaken varelse av denna sort är väldigt sällsynt. Trots all denna päls är varelsen väldigt frusen och väcker matte flera gånger per natt med ett buffande. Då är det bara att lyfta på täcket och göra plats, annars vet man inte riktigt vad som kan hända. Kanske varelsen fryser ihjäl? Lystrar till namnet Alice. Hon kan se död ut, men när varelsen hör någon ropa "Alice" tycks hon vakna från de döda och kommer vankande. Är det riktigt bråttom kan varelsen gå med något längre steg. Det gäller att spara på energin till allt skuttande som ska hinnas med under den timmen hon är vaken. :D

(Hon kan se lite mer normal ut också)
image.php

Låter som ni har det riktigt underbart med er tuss där hemma :love:. Passa på! Om ett par månader kan hon tänkas bli en dryg tonåring som inte alls är speciellt söt när hon hittat en toarulle när ni inte varit hemma och papper ligger över hela bostaden :arghh:. Det är ju en jäkla tur då att de kan komma och krypa upp och kurrar och myser ibland. Då smälter ju hjärtat ändå :o.
Det är en Alice såklart! :love: Har ju själv en här hemma ;)

Vad sjutton hände här?

Min dator hoppar mellan trådar medan jag skriver, lustigt.

Jag lyckades alltså posta samma inlägg i två trådar, därav det här förvirrade... :confused:

Jag tänkte att katten skulle få vara ute lite idag då det var ett bra tag sedan, men hon verkar ha missat någon lektion i det här att vara ett rovdjur O_o

Det flög nämligen förbi en flock starar (ja, den där pyttefågeln) som skrämde henne och när det dök upp ett par till så bestämde hon sig att det inte var särskilt tryggt ute. Jag försökte faktiskt förklara för henne att hon är en 'predator' och de där fåglarna är bytesdjuren, inte tvärtom. Men katter är ju närsynta så det kan ju faktiskt ha varit en såndär dinosaurie flygödla, bäst att vara på den säkra sidan va? :cool:

Min primadonna... jag äter middag framför TV:n och Tassa vill komma och gosa. Jag ska flytta fjärrkontrollen som låg bredvid mig och råkar peta till henne (extremt lätt). Hon kastar sig ner från soffan som om jag spöat henne rejält :meh:

Primadonna var det ja :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 395
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25