Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min primadonna... jag äter middag framför TV:n och Tassa vill komma och gosa. Jag ska flytta fjärrkontrollen som låg bredvid mig och råkar peta till henne (extremt lätt). Hon kastar sig ner från soffan som om jag spöat henne rejält
Primadonna var det ja
Fy faaaasen ... tala om en sak för mig, varför ska skiten hamna i pälsen där bak alltid mitt i natten? Jag bor åtminstone på bottenvåningen så förhoppningsvis störde jag inte någon granne alltför mycket när jag fyllde på med vatten i badkaret.
Japp.
Jag badade Alice.
För första gången.
Halv tre på natten.
Jag har antingen glömt hur förra gången var eller så lät det värre den här gången. Jag förstår nu varför man pratar om hur en katt kan låta som om den blir torterad. Hjälp Och så hamnade ju lite skit i vattnet pga det var ju den som jag skulle tvätta bort Men hon drog sig mot det grundare vattnet i badkaret där det verkade vara minst skit också, så det får duga. Hoppas jag. Hade verkligen ingen lust att försöka duscha av henne efteråt
Först ville hon ju bara komma undan så fort som möjligt (är djupt tacksam att hon inte är så mycket (eller för dum) för att använda sina klor ) men efter en stund så tystnade hon faktiskt lite och jag behövde inte aktivt hålla ned henne i vattnet. Förutom när jag sträckte mig efter en mugg att hälla lite vatten över henne, då såg hon en öppning
Men hon verkade iallafall begripa en liten stund att det inte var jättefarligt. Det betyder dock inte att hon inte försökte fly över min rygg (för andra eller tredje gången) när jag tog upp henne
Jag fick iallafall klappa och torka henne efteråt (hon t.o.m spann när jag torkade henne lite under magen ), så jag antar att jag är förlåten Nu sitter jag i blöta kläder och orkar inte ta itu med det blöta golvet i badrummet.
Tack för tipset, men det blir nog ingen annan gång förutom när det är verkligen nödvändigtEtt litet tips när man ska tvätta en katt är att sätta katten i diskhon och ha en kran med duschstril på. Alltså en sådan man kan ändra mellan vanlig stråle och duschstrålar. Jag var superallergisk mot katter när min första hittekatt hittade mig och då fick jag tipset om att duscha honom med jämna mellanrum för att ha mindre problem av allergin. Det fungerade faktiskt Jag märkte direkt när det var dags för en dusch igen för då blev jag mer allergisk. Trots att han var väldigt rädd av sig i början så gick han med på att bli duschad utan några större problem. Han försökte ta sig därifrån om han blev skrämd av något annat men annars satt han lugnt kvar. Det blir väldigt mycket effektivare att duscha katten i diskhon än i badkaret. Det är mindre utrymme för katten att komma undan på och det går snabbare och är enklare att sätta på och av vattnet. Man slipper dessutom att stå dubbelvikt eller ligga på knä. Nu förstår jag ju helt och fullt att du inte vill ha bajs i diskhon men om du ska duscha henne av någon annan anledning någon gång så kan det ju vara ett tips
Jag känner mig som en krigare som segrat i en strid så bli impad!Men nu gjorde du det väl svårare än nödvändigt ändå. Strunta i badet nästa gång, använd duschen och spola bort bajset så gott det går. Resten kan du klippa, om du inte vill goja ur det med fingrarna medan du duschar såklart. Ofta går det inte att spola ur om det har gottat ihop sig med en tova, då är det ju lika bra att klippa. Jag är imponerad dock, hade aldrig fått ner mina i ett riktigt bad.
Men nu gjorde du det väl svårare än nödvändigt ändå. Strunta i badet nästa gång, använd duschen och spola bort bajset så gott det går. Resten kan du klippa, om du inte vill goja ur det med fingrarna medan du duschar såklart. Ofta går det inte att spola ur om det har gottat ihop sig med en tova, då är det ju lika bra att klippa. Jag är imponerad dock, hade aldrig fått ner mina i ett riktigt bad.
Tur att Alice hade alltför bråttom ur badkaret för att komma på den idéenInte mina heller *ser kissar som håller alla tassarna mot kanterna*
Socker gillade visst både mynt och portmonnä märkte jag idag. På slutet siktar han in sig på kamerasnöret och fixar sålunda till en fin "fade to black" på videoklippet.
JaÄr det bara jag som har en katt som verkar gilla vatten?
Exakt så I alla fall Sixten, Sauron är helt okej med att bada. Tror han tycker det är rätt varmt och gott, men lite tråkigt att behöva hålla sig i badkaret.Inte mina heller *ser kissar som håller alla tassarna mot kanterna*
Neeej då, jag har genom högst vetenskapliga studier observerat att man har ont lika många dagar som man har badat antal katter Men det är ju en sjukt oergonomisk ställning faktiskt, jag ska leta rätt på ett sånt badbord som @Smulis har för att spara lite på ryggen.Och jag måste vara hemskt, hemskt otränad - för mina ben darrade efteråt när jag försökte böja på dem igen eftersom jag stått med dem böjda så länge (kort)