Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
@*tove* Spännande! Jag tror också att en kattunge blir lättare att acceptera, och Lo är ju fortfarande ung (väl?) så det går nog bra :)

@Marty Håller alla tassar och tummar här för små kattbebisar! :love: Ser fram emot de obligatoriska bilderna isåfall :D

Isola upptäckte häromveckan att hon har en lattjo svans att leka med och nu är det full svansfight minst en gång per kväll. Någon mer som har en katt som kommit på sådana där saker "lite senare" i livet (Isola är ju 12...)? :D

Isola upptäckte häromveckan att hon har en lattjo svans att leka med och nu är det full svansfight minst en gång per kväll. Någon mer som har en katt som kommit på sådana där saker "lite senare" i livet (Isola är ju 12...)? :D

Japp, en av förra kattparet :D Zinnia hade VÄLDIGT roligt med sin svans men jag har ingen film, det var ju innan avancerade kameror och smartphones (10 år sedan i år). Hon kan väl ha varit i 8-års åldern när hon kom på det.

Kul att det finns fler. :D Började fundera på om hon fått en knäpp på riktigt. ;)

Är kissemisserna inte lite knäpp från början... :angel: :D

Tassa har precis blivit av med husse (särbon har åkt hem, hon bestämde sig för att han är husse när pappa gick bort) så hon är lite sur. Hon kan vara kurrig mot mig men hon är pinsam mot särbon, fjäskar som sjutton! :D Sitter han på kökssoffan så klistrar hon sig bredvid och ska bli klappad. I TV-soffan ska hon ligga på honom, något annat duger inte!

Den andra är.. tja, inte så smart kanske :o Men det är ändå mammas kisse :love:

Tassa har precis blivit av med husse (särbon har åkt hem, hon bestämde sig för att han är husse när pappa gick bort) så hon är lite sur. Hon kan vara kurrig mot mig men hon är pinsam mot särbon, fjäskar som sjutton! :D Sitter han på kökssoffan så klistrar hon sig bredvid och ska bli klappad. I TV-soffan ska hon ligga på honom, något annat duger inte!

Bestämmer de sig för att bara en duger så är det ju så. :D Isola är väldigt fäst både vid mig och sambon men när det är sängdags är det BARA jag som duger. När jag går och lägger mig går hon och lägger sig, spelar ingen roll om sambon lagt sig innan eller är vaken efter mig. Hon ligger alltid på eller bredvid mig (alltid på min högra sida). Enda gångerna hon sover på sambon är när han varit borta ett tag, då ska han välkomnas genom att få agera madrass en natt. :D

@Asko : Bilder blir det givetvis! Planerar till och med att köpa en ny kamera. Det är väl ett måste, eller hur? :angel:

Titta vad jag hittade i Sallys päls i eftermiddag? Att man kan bli så löjligt glad över ett par rosa tuttar :love:. Kring den 20:e oktober blir det Ragdollbebisar om allt går som det ska.

image.php

@Asko Ja. Kul med något annat att fokusera lite på. Lo är strax över året, så förhoppningsvis har hon inte blivit en gammal surkärring än ;).

Idag på morgonen var jag ute med hundarna och Lo, och Lo sprang bredvid min hund Douglas och gjorde ett snedskutt mot honom som hon och Singha kunde göra innan de börja busa. Vad besviken hon verka när han inte fatta vinken och hängde på :(. Jag hoppas hon snart får en ny kompis.

Idag på katthemmet blev jag lite besviken över att jag inte fastna för någon av de jag blev visad för först :(. Frågade då efter den kullen där den här Igor jag hade spanat in kom ifrån, då jag inte såg dem. Fick då beskedet att de inte var så tama än, så hon var lite ovillig att visa upp dem först. Men sen fick jag i alla fall komma och kika på dem. Det var en som hon hade kommit lite längre med i kullen, och där var hon ju :). Silver/vit, jättesöt. Vi ska hämta henne på Onsdag så hon på katthemmet skulle ha några dagar till att pyssla extra med henne. Får vara lite lugn och försiktig med henne i början, men jag hoppas det ska bli bra.

@Asko : Bilder blir det givetvis! Planerar till och med att köpa en ny kamera. Det är väl ett måste, eller hur? :angel:

Titta vad jag hittade i Sallys päls i eftermiddag? Att man kan bli så löjligt glad över ett par rosa tuttar :love:. Kring den 20:e oktober blir det Ragdollbebisar om allt går som det ska.

image.php
:bump: Ååh så spännande, jag tror att jag börjar bli lite kattungesjuk så jag ser fram emot bilderna :D:love:

Jag själv älskar också att det märks att Alice är mattes katt :love:

Hon följer alltid efter mig, lite jobbigt när jag säger att jag är snaaart tillbaka och så har hon hoppat ned från soffan för att följa efter :grin: Men nu verkar hon ha lärt sig lite och ibland dröjer hon iallafall en liten stund om jag skyyyndar mig tillbaka :D Dock det lite mera irriterande är att hon vill ha just mig där (om jag är hemma) när hon äter sin blötmat, annars går hon ibland t.o.m ifrån den (:eek: hennes älskade middag! :eek:) eller så slänger hon i sig maten så fort som möjligt och följer efter . Så jag får vackert stå och vänta tills hon ätit klart, fast ibland går jag därifrån ändå :angel: Alldeles bortklemad ska hon väl inte få bli ;)

Har lite funderingar hur jag ska lösa det med lilla kissen som kommer hem på Onsdag.
Hon kommer till att börja med husera på toan +matsalen som är utanför, med kompostgaller som staket (får nog sätta två på höjden). Då kan hon se Lo och hundarna, men får vara helt ifred om hon vill det. Dock funderar jag på hur jag ska göra på nätterna. Vi har sovrummet på övervåningen och hundarna och Lo sover alltid i sängen hos oss, och då kommer ju den lilla bli helt själv där nere. Det vore väl inte så schysst? Kan iofs stänga ute Lo från sovrummet, och då lär hon sova nere i soffan. Men då kommer antagligen inte den lilla se henne ändå...

Zzzzz........ Stare bortskänkes tills hon slutat löpa. :banghead:
Stackars hanar som får stå ut med detta. Ena har iof typ försökt para henne, hann inte se hur långt de hann innan jag kom på dem.
Båda hanarna är kastrerade, den ena ignorerar henne, tycker mer att hon är mysig som är lite mer närgången än vanligt men den andra verkar vara lite på. Nu får man ju bara hålla tummarna för att de är helt kastrerade (vilket veterinären annars borde nämnt kan man tycka), annars blir det jobbigt. :wtf:

Första gången hon löper. Började igår. Hoppas hon håller på i max 5 dagar som hennes syster från samma kull gjorde förra veckan. Annars får jag ta ledigt från jobbet för att få lite sömn. :meh:

Dumma mig, eller jippiiiiie!!?
Jag har länge velat ha en devon, det är min dröm utöver britten. Det har dock av olika skäl blivit britter istället hela tiden, men drömmen finns ju. I natt fick jag ett ryck och kontaktade några uppfödare jag skulle kunna tänka mig köpa av, med vad jag söker osv. Direkt fick jag tillbaka ett erbjudande om att bli halvfodervärd till en hona :eek: :love:
Så nu sitter jag här, leende av glädje och darrande av otålighet. Jag hade tänkt mig någon gång nästa år som tidigast, Bonnie och Malla ska ju ha sina kullar, jag ska behålla en hane efter Malla och ingen av dom verkar ha några löp på gång. Och så får jag detta erbjudande? Hon har 2 kullar, en är precis född (1 v gammal) och en kommer i slutet av september, så det är ju runt nyår. Men ändå! Uppfödaren är kanon, vi har gemensamma intressen i kattraser och hon har hjälpt mig mycket på utställningar. Så det känns kanon! Men ändå kan jag inte låta bli att känna mig stressad :o

Klart du ska ha en devon @MissFideli ! Själv är jag också lite kär i dem efter att ha hälsat på en underbar liten bebis på senaste utställningen. Brukar inte ha mycket för katter som lite smäckrare, men åh, vad mysiga de verkade! Känns det rätt så kör hårt :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 395
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25