Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är hon här! :). Det där med namn är ju jättesvårt, heter Ivana men nja.. Funderar på om det blir Isa kanske.

Lo var framme och lukta på transportburen. Tog lite tid innan hon insåg att det var nån där inne, när hon väl insåg det blev det ett fräs och sen full fart iväg därifrån. Nu är transportburen öppen och står på toa med kompostgaller för dörröppningen. Lo ligger precis utanför gallret och spanar, så lite spännande är det allt :)

Senast ändrad:
Det är ingen som vet hur länge en barf"köttbulle" kan ligga ute i rumstemperatur? Lade upp den runt 19 och lilltjejen har inte vågat sig på den än. Det är ju rått kött så funderar på om jag behöver slänga den snart och prova imorgon igen med en ny. Hon har ju torrfoder också om hon skulle bli hungrig.

Idag var Isola hos veterinären för en sexmånaderskoll efter att hennes höga njurvärde upptäcktes. Allt ser prima ut (alla tre njurvärden) och som bonus har övergången till blötmat gjort att hon gått ner 350 gram och är nu i absolut perfekt hull. Lite tandsten kunde skönjas, men inte mer än att det kan tas när jag ändå hade tänkt åka in och kolla tänderna i februari. Då ska njurvärdena också följas upp igen, förstås.

Isola var dock väldigt missnöjd hos veterinären och blev mer stressad än normalt, men efter fem minuter hemma var hon sig själv igen. Gullekatt!

Åh, jag är så kär! Lilla Isa har legat bakom tvättmaskinen hela dagen, mycket rädd och skeptisk. I eftermiddags började jag pyssla med lite leksaker och visa henne. Tillslut kunde jag ta fram handen ända fram och visa henne leksaksmusen. Då började hon stryka sig mot min hand så jag fick börja klappa henne :love:. Så jag har suttit bredvid tvättmaskinen flera timmar idag och nu har vi gosat massor. Hon fick lite barf från mitt finger och sen våga hon sig ut och äta det ur skålen när jag satt bredvid. Tog in Lo sen också och då kika Isa ut, det blev dock ett fräs från Lo igen och full fart iväg. Den här lille måste vara livsfarlig och äta Lodjur :D. Bättre att Lo springer iväg än att hon jagar iväg Isa kanske. Det ger sig nog :)

Hjälp! Vad gör man när man hittat kattungen man letat efter i något år men det inte alls är läge att skaffa en till katt pga jag själv ska hinna föda mitt egna barn innan honan här hemma ska ha en kull? :D
Ska få ställa ut henne på någon utställning iaf! Men då lär hon bli såld direkt... :arghh:

Jag är så kär i min rara Alice :love: Vi passar så bra tillsammans så jag är jättenöjd med mitt val av rasen ragdoll.

Men jag planerar att någon gång i framtiden köpa en katt till och då blir jag sugen på att prova en annan ras :p Då vill jag ju att den till personligheten sett vara ganska lik ragdollen. Funderar på maine coon, lite läckert är det med stora katter :love: Vet ni andra raser som liknar ragdollen till sättet men som är större (eller åtminstone ungefär lika stor) än den?
Nyfiken på turkisk van också, fast den är väl mindre och kanske aktivare? Men så vackra :love:

Ibland går du för långt...
Oj, hoppas att du inte tog det på allvar? :o Det var bara ett skämt, men ber väldigt mycket om ursäkt om du tog illa upp!

Annars en tanke om din situation - vänta med din kull på honan du har? En bebis och en kattunge räcker ju annars långt :D

Senast ändrad:
Puuh, att Applaws ska vara så svårt att få tag på när man upptäcker att kattmaten räcker i max ett par dagar till, man har inte beställt på nätet och så blir det helg :eek: Bara grizzlyzoo verkar sälja den i butik (och de finns det bara två butiker av i hela storstockholm :crazy:), eller vet ni någon annan sorts butik?
Det är ju billigare att köpa i butik än betala frakten oxå..

Att en nyöppnad kattmatpåse kan dofta så gott (enligt katten iaf) :D

Puuh, att Applaws ska vara så svårt att få tag på när man upptäcker att kattmaten räcker i max ett par dagar till, man har inte beställt på nätet och så blir det helg :eek: Bara grizzlyzoo verkar sälja den i butik (och de finns det bara två butiker av i hela storstockholm :crazy:), eller vet ni någon annan sorts butik?
Det är ju billigare att köpa i butik än betala frakten oxå..

Att en nyöppnad kattmatpåse kan dofta så gott (enligt katten iaf) :D

Djurkompaniet har också (enligt deras hemsida) men de har ju ingen butik i Stockholm. Det finns en "butiksfinnare" på Applaws svenska sida, du kan ju testa den :)

Edit: Zoo.se har en butik i Bromma som ska ha.

Jag har köpt stora burkar applaws på Arken zoo.

Här är ju många med kattungeerfarenhet, kanske kan någon förklara en sak för mig. Kattungeblötmat vs vanlig blötmat? Någon skillnad egentligen?

Jag har köpt stora burkar applaws på Arken zoo.

Här är ju många med kattungeerfarenhet, kanske kan någon förklara en sak för mig. Kattungeblötmat vs vanlig blötmat? Någon skillnad egentligen?

Det beror mycket på vilket märke det är. På endel är det bara storleken på bitarna som skiljer sig. Man får läsa på burken och jämföra helt enkelt.

Djurkompaniet har också (enligt deras hemsida) men de har ju ingen butik i Stockholm. Det finns en "butiksfinnare" på Applaws svenska sida, du kan ju testa den :)

Edit: Zoo.se har en butik i Bromma som ska ha.
Tackar :up: Men nåja, då verkar den jag åkte till igår vara den närmsta butiken.
Börjar med ens att fundera på att barfa bara för att det är lättare att få tag på..! :D

Baaah. Vem kom på otyget kontorstider? Det är ju stört omöjligt att göra någonting. Behöver ta mina katter till veterinären för vaccination och den lurvige behöver tas tandsten på, men här finns ju inga helgöppna mottagningar och mina arbetstider är må-fre, 8-16.30. Får väl ta en semesterdag... Suck.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 395
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25