Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man undrar vad det är pågår i Alices hjärna när man hittar en av hennes leksaker nedgrävd i kattlådan :cautious:

(Som tur var så var det bara bajs i lådan och hon skyndade sig att kissa efteråt så den var helt ren fortfarande :up:)

Neeej då, jag har genom högst vetenskapliga studier observerat att man har ont lika många dagar som man har badat antal katter :D;) Men det är ju en sjukt oergonomisk ställning faktiskt, jag ska leta rätt på ett sånt badbord som @Smulis har för att spara lite på ryggen.
Dagens heta träningstips:
- Vill du träna ryggen? Duscha katten!
- Eller vill du träna låren/rumpan? Bada katten!
Träningsvärk nästan 100% säkert :D
(Iallafall om man utgår från mina erfarenheter :angel: )

Dagens heta träningstips:
- Vill du träna ryggen? Duscha katten!
- Eller vill du träna låren/rumpan? Bada katten!
Träningsvärk nästan 100% säkert :D
(Iallafall om man utgår från mina erfarenheter :angel: )
Jag brukar oftast sitta i badkaret när jag tvättar min katt. Har man bara en t-shirt eller liknande riskerar man inte rivmärken. Men en sak man inte får glömma, klipp alltid klorna INNAN bad... inte efter. :angel:

Jag brukar oftast sitta i badkaret när jag tvättar min katt. Har man bara en t-shirt eller liknande riskerar man inte rivmärken. Men en sak man inte får glömma, klipp alltid klorna INNAN bad... inte efter. :angel:
Aj! Nä det skulle jag inte våga, jag kan inte tänka mig hur rivna mina lår/ben skulle bli av det :crazy: Det är ju det som är bra med byxorna! :D

Nu är hon tydligen borta, min älskade Singha. Snart får jag hem henne i en kartong.
Hon hade hittat ut till stora vägen, jag var naiv att tro att den låg för långt bort och att vårat hus låg tryggt till för att ha utekatt. Så fel jag hade.

Hon måste förbrukat alla liv hon hade när hon kämpade mot infektionen efter kastreringen. Fan.

Hon var verkligen världens finaste katt i mina ögon. För bra för att vara sann. Alltid go och glad.

Nu är hon tydligen borta, min älskade Singha. Snart får jag hem henne i en kartong.
Hon hade hittat ut till stora vägen, jag var naiv att tro att den låg för långt bort och att vårat hus låg tryggt till för att ha utekatt. Så fel jag hade.

Hon måste förbrukat alla liv hon hade när hon kämpade mot infektionen efter kastreringen. Fan.

Hon var verkligen världens finaste katt i mina ögon. För bra för att vara sann. Alltid go och glad.
Beklagar verkligen
rose.gif

Tack hörrni! @Marty @Linta
Hon är hemma och begravd nu. Lika fin som vanligt, men hennes livfulla musjägarsjäl jagar nu vidare på andra jaktmarker.

Tydligen hade hon legat på stora vägen igår kväll då några hittat henne och lagt henne i diket och tagit bild och annonserat på facebook. Min kompis hade sett det i förmiddags och var ute och plocka upp henne och hörde av sig till min sambo, jag sov efter att ha jobbat natten. Tacksam för de som flyttade henne och annonserade (hon hade chip och tatuering också, vet inte om de missade det) samt att min kompis åkte och plockade upp henne. Hade känt hemskt om hon hade legat kvar i vägkanten och ruttnat och jag aldrig hade fått veta vad som hänt :cry:.

Det konstiga var att jag tänkte på henne i morse innan jag somna.

Åh, vad skulle hon ut där och göra? Vårat hus är omgivet av gärden, hagar och skog och så skulle hon ändå följa våran lilla grusväg ut till stora vägen :cry:.

Älskade bus :love:. Bara strax över året blev hon. Saknar henne redan massor.
DSC_1924_zpse4c38935.jpg

IMG_20140314_085417_zpsa47ce25e.jpg

DSC_1392_zps00003340.jpg

DSC_1185_zps7da8bd47.jpg

Hon är hemma och begravd nu. Lika fin som vanligt, men hennes livfulla musjägarsjäl jagar nu vidare på andra jaktmarker.

Tydligen hade hon legat på stora vägen igår kväll då några hittat henne och lagt henne i diket och tagit bild och annonserat på facebook. Min kompis hade sett det i förmiddags och var ute och plocka upp henne och hörde av sig till min sambo, jag sov efter att ha jobbat natten. Tacksam för de som flyttade henne och annonserade (hon hade chip och tatuering också, vet inte om de missade det) samt att min kompis åkte och plockade upp henne. Hade känt hemskt om hon hade legat kvar i vägkanten och ruttnat och jag aldrig hade fått veta vad som hänt :cry:.

Åh, vad skulle hon ut där och göra? Vårat hus är omgivet av gärden, hagar och skog och så skulle hon ändå följa våran lilla grusväg ut till stora vägen :cry:.

DSC_1924_zpse4c38935.jpg

DSC_1392_zps00003340.jpg

DSC_1185_zps7da8bd47.jpg

Åh beklagar förlusten :cry: även om det är hemskt så fick ni iaf veta vad som hänt.

DSC_1924_zpse4c38935.jpg

DSC_1392_zps00003340.jpg

DSC_1185_zps7da8bd47.jpg
Åh nej :cry: Så hemskt, och jag beklagar verkligen förlusten :(
Utan er två hade jag kanske inte varit vaken inför tecknen på att Alice hade också en infektion efter sin kastrering, så hon har haft ett lite speciellt ställe i mina ögon.

Tack @athena_arabians . Ja, det är verkligen skönt att veta. Det hade vart jobbigt om hon bara varit borta. Eller om de inte hade flyttat henne till diket och hon hade blivit överkörd igen och helt trasig :cry:. Jag hade kunnat hitta henne själv, eftersom hon låg precis utanför avfarten från våran lilla grusväg. Det var skönt att jag slapp det faktiskt.

@Asko . Tack! Jag tänker detsamma när jag ser bilder på Alice. De kämpade ut det gemensamt :). Jag trodde faktiskt jag skulle förlora henne då och det kändes nästan värre då när man såg hur jobbigt hon hade det. Nu tror vi att det gick fort. Hon var i stort sett helt intakt förutom ögat var lite skadad tydligen (jag tittade själv inte särskilt noga, ville bara se henne innan hon lades i graven). Troligtvis var det en smäll på huvudet bara och hon dog förhoppningsvis direkt.

Usch vad jag saknar henne!

Nu går tankarna på om man ska våga skaffa en till ändå. Vi har ju våran Lo kvar, men det vore kul med en till. Något nytt att fokusera på lite. Lo och Singha trivdes så bra tillsammans och lekte och stod i. Jag har bestämt att jag i så fall vill ha ifrån katthem så gör man lite en god tjänst och stöttar inte oseriös "avel". De finns kattungar på ett ställe som jag spanat in och det vore kanske lättare att få Lo att acceptera en kattunge, eller vad tror ni?
Frågan är om de säljer som utekatter. Det känns lite svårt att -Jo men vi bor jättebra och tryggt och en bit ifrån vägen. Men våran förra katt blev överkörd :angel:.

Jag vill ju heller inte att det ska hända igen. Bor vi alldeles för dumt till? Som sagt, vårat hus är omringat av gärden, skog och hagar. Dock har vi en 90väg som ligger ca 500m bort. Jag har aldrig sett katterna gå ut så pass långt däråt innan, det har känts ganska tydligt vart deras revir slutat däråt, så jag är ändå lite förvånad över vad som hände Singha ändå.

Det kan ju vara så att hon blev skrämd eller jagad utav en hund eller räv eller något annat @*tove* och att det var därför hon sprang åt ett håll som hon inte brukade vara på. 500 meter är ju inte så långt om hon blev skrämd menar jag. Då springer de ju bara i blindo för att komma undan. Jag tycker inte att du ska behöva gå och vara rädd att någon mer katt blir påkörd. Inte så länge du kastrerar i god tid innan könsmognad och vandringen infaller. För det är klart, en okastrerad könsmogen katt som bor 500 meter ifrån en 90 väg är absolut ingen bra kombination för en okastrerad katt har både större revir och ett större område som hen rör sig över. Särskilt hankatter kan ju röra sig över flera mil stora områden i jakten på honor. Det här var en tragisk olycka och det behöver aldrig hända igen. Katter brukar ju ha vett att hålla sig undan ifrån större vägar. Det är därför jag tror att din katt har blivit skrämd för annars borde hon inte tagit sig åt det hållet alls. Vi bor 1,3 km ifrån 90 vägen och jag har aldrig sett någon av våra ens gå åt det hållet utan de går åt andra hållet upp mot åkrar, ängar och skogen. Sen kan ju det bero på att närmaste grannen mot 90 vägs hållet har en hel drös med katter som förmodligen inte släpper in våra katter på sitt revir och det kan jag ju säga att jag inte är ledsen för precis.

Jag beklagar verkligen sorgen :( Det är alltid lika jobbigt att förlora en vän :cry: Mitt i all sorg så är det ju iallafall en tröst att ni fick veta vad som hade hänt och att någon iallafall hade flyttat henne ifrån vägen. Jag går fortfarande och funderar på vart en av våra tog vägen trots att det nu är 8 år sedan han försvann. Jag tror att han blev tagen av räven för han var en ungkatt, runt 7-8 månader bara men jag vet ju inte och det sitter som en tagg i hjärtat att jag inte ens fick begrava honom :(

Ja, du kan ju ha rätt.

Usch vad jobbigt att leva med ovissheten :(.

Jag har i alla fall mailat katthemmet och berättat hur vi bor och vad som hänt och hört om det fanns någon chans att vi kunde få köpa av dem. Och hon svara att det fick vi gärna. Jag var rädd att vi inte skulle bli godkända... Tänkte kanske ringa och höra om vi kan komma och kika imorgon. Jag har spanat in en liten Igor på deras hemsida.. Vi får väl se :)

Ja, du kan ju ha rätt.

Usch vad jobbigt att leva med ovissheten :(.

Jag har i alla fall mailat katthemmet och berättat hur vi bor och vad som hänt och hört om det fanns någon chans att vi kunde få köpa av dem. Och hon svara att det fick vi gärna. Jag var rädd att vi inte skulle bli godkända... Tänkte kanske ringa och höra om vi kan komma och kika imorgon. Jag har spanat in en liten Igor på deras hemsida.. Vi får väl se :)

-Jag hoppas verkligen du får tag på en katt som du kommer att tycka lika mycket om. Katter är så olika, många nöjer sig med sitt lilla revir på 250 m2 i dm ungefär, andra gör jaktutflykter hit och dit. Istället för att ta en katthemskatt så så kanske du skulle ta en omplaceringkatt direkt från ägaren? Då kan du få höra hur den är. Finns alltid annonser på till ex blocket.

Vackra Vessla vännen ligger och spinner här på skrivbordet. Nu är det fyra veckor sedan hon var på besök hos vita, vackra skogisen Spookey. Hon var där i nästan en vecka och hankattsägaren sa att dom höll på och uppvaktade varandra och rullade sig mycket o s v, men hon såg ingen parning men hon trodde det hade skett ändå. Jag har läst att tuttarna ska bli rosa om katten är dräktig men än är dom små och vita. Jag undrar o undrar om hon kan vara dräktig ändå. Hon har inte löpt om, men hon löper bara varannan månad. Det visar sig snart i vilket fall! En jämförelse med ett sto som haft, fast likheten mellan ston och kattor är ju inte så stor... Bara drygt en månad innan hon fölade så trodde en hovslagare att hon inte var dräktig. Men jag hade tagit ett föl tidigare och tyckte att magen putade utåt i sidleds liksom, precis som gången innan. Och i rättan tid kom Skjöldur - en alldeles normalstor fölunge. Men medans ston går dräktiga i elva månader och ibland mer, så går kattor futtiga två månader.

@Skjøldur : Väger du henne? Hade en hona som jag parade men som inte gick upp så mycket i vikt. På så vis kunde jag ganska snart konstatera att hon troligen inte var dräktig. Visst, det behöver inte visa så mycket på varken vikt eller form på magen om det bara är en unge, så man kan ju aldrig vara helt 100.

Min hona var på parning för 3 veckor sedan nu. Jag borde kunna se hallontuttar nu till helgen... Jag väntar med spänning! Hon har börjat gå upp lite i vikt och har blivit mer kelig. Igår kväll inbillade jag mig att tuttarna började bli lite större, men troligen en inbillning från min sida. Jag hoppas verkligen att jag får fira hallontuttar i helgen. Känner att jag behöver det efter all otur jag haft senaste tiden med både okry katt och skadad häst som varit konvalescent i 8 veckor nu, och har 4 veckor kvar innan återbesök. VILL ha små kattbebisar i oktober!

-Jag hoppas verkligen du får tag på en katt som du kommer att tycka lika mycket om. Katter är så olika, många nöjer sig med sitt lilla revir på 250 m2 i dm ungefär, andra gör jaktutflykter hit och dit. Istället för att ta en katthemskatt så så kanske du skulle ta en omplaceringkatt direkt från ägaren? Då kan du få höra hur den är. Finns alltid annonser på till ex blocket.

Tack, det hoppas jag med. Men Singha var ju Singha och hon är brutalt saknad :cry:.

Tack för tipset, men jag känner mig aningen skeptisk till att kunna hitta en omplaceringskatt som ägaren faktiskt vet hur stort revir katten har, inte jättelätt att ha koll på direkt. Dessutom funka med hundar och acceptera och bli accepterad av Lo.

Jag ska till katthemmet imorgon. Uppdaterar självklart här :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 395
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25