Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter helgen ringde ägaren mig, och jag kunde bara referera vidare dit jag lämnat katten. Så den borde vara tillbaka i sitt ursprungliga hem. Jag kan inte ringa/smsa ägaren och fråga om hon har hämtat hem katten, för hon ringde från dolt nummer, men jag tar för givet att hon har gjort det.
Nu är det bara att hoppas att det lilla livet blir id-märkt och kastrerat.

Rimligen är det en väckaklocka för ägarna. Så bra att det löste sig!

Luna och jag är hemma igen efter en liten visit hos min mamma. Luna tycker det är jättekul att vara hos mamma, för där kan hon terrorisera mammas katt. Tyvärr tycker inte mammas katt att det är lika roligt som Luna tycker... :meh: Luna har ungefär noll social skills.
Andra aktiviteter Luna har ägnat sig åt är span från hög hylla, stjäla den andra kattens bantningsfoder (...), spela piano och tjuva Da Bird.

Nu är vi tillbaka i lägenheten igen, och Luna ligger och vilar under mina böjda ben i sängen. Det tycker hon är gosigt. :love:

Luna och jag är hemma igen efter en liten visit hos min mamma. Luna tycker det är jättekul att vara hos mamma, för där kan hon terrorisera mammas katt. Tyvärr tycker inte mammas katt att det är lika roligt som Luna tycker... :meh: Luna har ungefär noll social skills.
Andra aktiviteter Luna har ägnat sig åt är span från hög hylla, stjäla den andra kattens bantningsfoder (...), spela piano och tjuva Da Bird.

Nu är vi tillbaka i lägenheten igen, och Luna ligger och vilar under mina böjda ben i sängen. Det tycker hon är gosigt. :love:

Pälsfröken tycker att alla lägenheter borde ha piano som standardutrustning, hon tycker med att klinkandet är skoj när hon får tillfälle.

En fråga, vad räknas ragdoll/birma som ras? Blandras? Eller det är vanligt eller vad man ska säga att korsa dessa raser?
@Marty kanske har koll :)

Huskatt. Alla katter utan stamtavla räknas automatiskt som huskatt. Sedan spelar det ingen roll hur många procent eller renrasiga med stamtavla föräldrarna är. Ja om man inte gör en medveten utparning godkänd av SVERAK.

Då var det som jag trodde. Men tänkte om korsningen är godkänd av SVERAK eftersom det är en registrerad uppfödare som fött upp denna kullen medvetet...

Då var det dags igen för Pälsfröken att ha lite svagt intresse för maten.
Speciellt när betjänten är så utstuderat dum/elak/värdelös och serverar fel sorts mat.
Nötfärs är inte riktigt hennes favorit om jag säger så, det går i men inga volter av lycka :angel:
Men såg för ett tag sedan hur Pälsfröken traskade ut i vardagsrummet och tydligen insåg att det inte var så dumt förhoppningsvis med nötfärs trots allt, eftersom jag hade ställt maten på soffbordet.
Jag hörde iaf. att hon hoppade upp dit så nu håller jag tummarna att hon petar i sig lite av maten.

Då var det som jag trodde. Men tänkte om korsningen är godkänd av SVERAK eftersom det är en registrerad uppfödare som fött upp denna kullen medvetet...

Hmm, mycket mystiskt att en uppfödare ansluten till SVERAK skulle medvetet avla fram huskatter/blandisar. Har för mig att det är förbjudet enligt SVERAK:s bestämmelser.

Hmm, mycket mystiskt att en uppfödare ansluten till SVERAK skulle medvetet avla fram huskatter/blandisar. Har för mig att det är förbjudet enligt SVERAK:s bestämmelser.

Har dubbelkollat nu. Dom är med i SVERAK och har en kull med ragdoll/birma just nu. Inte första kullen heller, minst andra kullen med denna korsningen.
Kollade på kattunge hos denna uppfödaren innan jag köpte Winter men drog mig ur allt då det inte verkade seriöst. Då trodde jag dom bara hade Ragdoll.
Så ja. Det sker helt öppet på sociala medier.

Då var det dags igen för Pälsfröken att ha lite svagt intresse för maten.
Speciellt när betjänten är så utstuderat dum/elak/värdelös och serverar fel sorts mat.
Nötfärs är inte riktigt hennes favorit om jag säger så, det går i men inga volter av lycka :angel:
Men såg för ett tag sedan hur Pälsfröken traskade ut i vardagsrummet och tydligen insåg att det inte var så dumt förhoppningsvis med nötfärs trots allt, eftersom jag hade ställt maten på soffbordet.
Jag hörde iaf. att hon hoppade upp dit så nu håller jag tummarna att hon petar i sig lite av maten.
Det finns lite hopp, gelén uppäten.

Min nya kattunge är verkligen inte lika tuff och käck som alla andra katter varit när de kommit till mig. Hon är livrädd för hundarna, mediumrädd för de vuxna katterna - ganska rädd för min sambo. Hon har barrikaderat sig i vårt souterrängplan där vi har gästrum som jag nu har flyttat in i så hon ska ha mänsklig kontakt hela natten. Hon varierar sig mellan att ligga under sofforna, i kattträdet bakom en pelare och i sängen om jag ligger på sängen. Abyfröken är en talang på att försöka få den lilla nya att känna sig välkommen, hon gör verkligen allt för att få igång lek, tvätta och i allmänhet vara ett bra stöd. Lilla nya fröken har i allfall både ätit och gått på toa som hon ska.

Justnu ligger hon sked med mig och spinner

Senast ändrad:
En fråga, vad räknas ragdoll/birma som ras? Blandras? Eller det är vanligt eller vad man ska säga att korsa dessa raser?
@Marty kanske har koll :)
Huskatt. Så länge det inte gjorts en medveten utparning (med tillstånd från SVERAK) så är det inte OK om man är registrerad uppfödare. Jag hade kollat med den personens kattklubb. Är det inte i sin ordning så riskerar personen påföljder då den inte följer stadgarna.

Kissekattungen har varit på expedition inatt - jag mötte henne när jag var på muggen då var hon på det våningsplan hon hittills inte vågat vara på. Annars så sover hon gärna nära och ropar på mig när jag kommer ner och gömmer sig inte längre

Senast ändrad:
Luna är fortsatt hård på sladdar. Hon har till och med börjat bita på sladdarna bakom TVn. :banghead: Så nu klickade jag hem en bitterspray som förhoppningsvis dyker upp i början på veckan.

Imorgon blir det återbesök hos veterinären för koll av tänderna. Nu är det bara att hålla tummarna för att tandborstningen varit nog, så att hon inte behöver sövas...

Varje gång Damen kör vansinnesrace så skall hon hoppa ner bakom tv-bänken för att sen sitta där och mjaua övergivet tills jag svarar. Då hoppar hon upp på tv-bänken, tittar runt kanten på tvn och fortsätter sedan springa runt som en liten, svart, fluffig tornado.

Kan nån svara på varför hon MÅSTE ner bakom bänken?

Varje gång Damen kör vansinnesrace så skall hon hoppa ner bakom tv-bänken för att sen sitta där och mjaua övergivet tills jag svarar. Då hoppar hon upp på tv-bänken, tittar runt kanten på tvn och fortsätter sedan springa runt som en liten, svart, fluffig tornado.

Kan nån svara på varför hon MÅSTE ner bakom bänken?
Lite kul att gömma sig?
Lärt sig att hon får respons av dig?
Varnt och mysigt med värme av TV:n?

Inget klockrent svar men ändå :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
155
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
902
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
570
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka