Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varje gång Damen kör vansinnesrace så skall hon hoppa ner bakom tv-bänken för att sen sitta där och mjaua övergivet tills jag svarar. Då hoppar hon upp på tv-bänken, tittar runt kanten på tvn och fortsätter sedan springa runt som en liten, svart, fluffig tornado.

Kan nån svara på varför hon MÅSTE ner bakom bänken?

Sockers variant är att han stänger dörren till ett rum han befinner sig i och jamar förtvivlat tills jag kommer och öppnar dörren.:meh: Gärna när jag precis satt mig bekvämt i soffan.

Varje gång Damen kör vansinnesrace så skall hon hoppa ner bakom tv-bänken för att sen sitta där och mjaua övergivet tills jag svarar. Då hoppar hon upp på tv-bänken, tittar runt kanten på tvn och fortsätter sedan springa runt som en liten, svart, fluffig tornado.

*springhoppspringdykaner* måste naturligtvis köra hela hinderbanan. Kolla på mig! Var äääääär du?!? :D

Peekabu

Vad är poängen med att gömma sig om ingen vet att du gömt dig? Vaaar är kisse? Dääär e kisse! :D

Sockers variant är att han stänger dörren till ett rum han befinner sig i och jamar förtvivlat tills jag kommer och öppnar dörren.:meh: Gärna när jag precis satt mig bekvämt i soffan.

Haha!

Skönhetsmissen stänger alltid toalettdörren om jag eller Brunetten är därinne... Det är gamla spegeldörrar, ganska tunga, så hon ställer sig på bakbenen och knuffar igen dörren med framkroppen. Alltid när någon går in där så ska hon stänga igen, och så hörs ett försiktigt litet mjauu utanför. :confused:

Att stänga ute sig själv och sedan klaga för att du är utestängd. Tja. Du har inte roligare än du gör dig. :cool:

Överraskande positivt besked från veterinären! :bump:
Lunas mun har tydligen blivit väldigt mycket bättre efter tandborstning två gånger dagligen i några veckor. Vet menar att det räcker med fortsatt borstning eftersom hennes mun är så fin nu. Alltså behövs ingen sövning! :banana:

Tyvärr noterade vi att Luna har tappat lite mer i vikt, vilket inte var lika bra. Hon låg redan innan på gränsen, så nu är hon för smal. :( Jag har dock märkt att hon har tappat aptiten på sin egna mat, inte mat i allmänhet. Mammas katts bantningsfoder försökte hon ständigt äta utav när vi var där, och nu har RCs våtfoder plötsligt blivit okej igen, medan Specific våtfoder (som var favoriten alldeles nyss) plötsligt inte alls slinker ner längre. Vi fick några provpåsar på torrfoder med från veterinären, och så fort jag hällde upp en ny variant så satt hon och smaskade entusiastiskt i flera minuter. Så den här dippen hoppas jag vänder snabbt om vi bara hittar ett foder som är tillräckligt gott för att äta ett tag. :)

I övrigt är den här lilla katten helt fantastisk. Pigg och glad och busig och kelen och jag vet inte allt. Min älskade lilla Luna. :love:

Jag tror faktiskt tamejtusan att Alice faktiskt är lite osäker på hur hon kan busa med valpen :eek: Hon har ju fräst åt den när den kommit för nära men ikväll så vågade hon faktiskt bli lite på bushumör i vardagsrummet (medan valpen var upptagen av att tigga i köket :angel:) och när valpen kom ut och hon låg på ett bord så viftade hon lite med tassen åt valpen. Hon är ju inte sådär jättebra (:angel:) på den sociala delen så jag tror faktiskt att hon försöker klura på om man kan busa lite med dregelpacket :cautious: Jag lyfte upp valpen och höll henne stilla så att Alice kom åt att nosa på ett bakben - och då gjorde hon det! :love:

Jag har tyckt lite synd om henne då hon inte är i fred när hon går på golvet (förutom delen där mitt sovrum är som är avdelat med galler) - valpen ser på henne som en gudinna och vill hälsa på henne, möjligen med avdyrkande pussar och lek, så fort de är på samma höjd. Men Alice har iallafall bättre pli på valpen än oss andra och får henne att lägga sig plask på rygg med bara ett fräs :angel:

Det där med katter och logik.
Pälsfröken kommer majestätiskt skridandes till köket och påpekar att hon vill ha mat.
Sagt och gjort klart betjänten släpper allt hon har för händer och ordnar mat.
Pälsfröken skrider förbi maten utan att ens lukta och går på lådan istället.
:rofl:

Min nya lillkisse är en pratkvarn - när hon vill gå nånstans så ropar hon på mig för att jag ska ta med henne till nästa rum. Hon har inte kommit så långt i huset än, men gästrummet och hela nedervåningen inkl badrummet är nu helt tryggt. Trappan upp är trygg och kattmatbordet är tryggt, hallen håller hon på att inta och imorse har hon varit i köket också. Pingelkatten är en pajas utan dess like och dessutom världens snällaste kompis som försöker på alla sätt visa att hundarna inte är farliga och att man kan hoppa på alla bänkar och bord och vara överallt.

Lilla herrn är av åsikten att mattar ska aldrig vara sjuka, han har inte fått gå ut eller sitta på balkongen under en hel vecka :eek: Istället har han roat sig med att försöka stjäla ur godiskorgen som står på en hög byrå... Tur jag är nästan frisk så han kan få sin dagliga promenad hädanefter :p
Jag har skaffat ett reflexhalsband till honom eftersom det blir mörkt så tidigt nu och pinglan var fortfarande på den när jag testade den... Fick mig ett gott skratt då herrn hade fullt upp med att försöka slå tassen på pinglan och bita på den, såg kul ut :laugh:

kattla_zpsbqakz74e.jpg

Tvättade idag och tyckte det börjar bli dags för varmare täcke i sängen så det fick med gå en sväng i bubbelmaskinen.
Torkade inte det klart i tvättstugan utan hängde täcket över köksstolarna och över köksbordet för att torka.
Detta upptäcker ju givetvis Pälsfröken och med nästan snurrande lyriska ögon hoppar hon upp på bordet för att gosa med det vita fluffet som luktar för lite Pälsfröken och har alldeles för lite päls i sig men hon kråmade glatt runt för att hjälpa betjänten lösa detta brott.
Och nej jag hade inte använt hennes favorit sköljmedel av en anledning men tydligen inte så noga ibland.
:rofl::banghead::love:

Den lilla kissen är nu överallt i huset - det har gått fort. I fredags låg hon under soffan utanför gästrummet mest hela tiden - idag har hon intagit hela huset och är inte särskilt rädd för hundarna. KÄnns så otroligt skönt att den försiktiga lilla katten nu känner sig trygg

Nu är mina killar inlämnade hos veterinären, för utdragning av tänder :( Skönt att få det gjort såklart men jag tycker synd om dem som ska sitta där hela dagen. Särskilt M hatar att vara hos veterinären.

Tjockis har varit svullen om en tass sista veckan. Jag har klämt och känt igenom varenda millimeter av den utan att han reagerar eller att jag märkt något konstigt, och han går utan någon störning alls. Veterinären fick titta men hon kunde inte heller se något, så hon trodde inte att det var någon fara. Jag kunde avvakta och se om det försvinner eftersom han inte verkar ha ont, men när vi ändå ska på återbesök med tänderna om någon vecka tänkte jag boka in så de kan titta på tassen också. Jag börjar bli trött på problem nu, jag vill bara att mina katter ska må bra :cry:

Prislappen för tandläkarbesöken idag landade på.. 15000kr! :nailbiting: Sen tillkommer det ju fler kostnader för återbesök och sånt.. så vi kommer nog upp i iallafall 18' som jag hade räknat på. Nu hoppas jag att de håller sig friska och glada ett bra tag :D

Nu är mina killar inlämnade hos veterinären, för utdragning av tänder :( Skönt att få det gjort såklart men jag tycker synd om dem som ska sitta där hela dagen. Särskilt M hatar att vara hos veterinären.

Tjockis har varit svullen om en tass sista veckan. Jag har klämt och känt igenom varenda millimeter av den utan att han reagerar eller att jag märkt något konstigt, och han går utan någon störning alls. Veterinären fick titta men hon kunde inte heller se något, så hon trodde inte att det var någon fara. Jag kunde avvakta och se om det försvinner eftersom han inte verkar ha ont, men när vi ändå ska på återbesök med tänderna om någon vecka tänkte jag boka in så de kan titta på tassen också. Jag börjar bli trött på problem nu, jag vill bara att mina katter ska må bra :cry:

Men åååh, hoppas dina fina killar mår bättre nu efter operationen och Tjockis tass inte är något allvarligt. Det är aldrig roligt när ens fyrbenta pälsbarn lider, även om det är nödvändigt för deras eget bästa. Du får skämma bort dem riktigt ordentligt när de kommer hem. :up: Jag antar att båda får metacam utskrivet, om inte insistera!

Sedan får vi verkligen hålla tummar och tassar att det nu är slut på eländiga sjukdomar och skador och att alla i familjen mår bra. :up:

Men åååh, hoppas dina fina killar mår bättre nu efter operationen och Tjockis tass inte är något allvarligt. Det är aldrig roligt när ens fyrbenta pälsbarn lider, även om det är nödvändigt för deras eget bästa. Du får skämma bort dem riktigt ordentligt när de kommer hem. :up: Jag antar att båda får metacam utskrivet, om inte insistera!

Sedan får vi verkligen hålla tummar och tassar att det nu är slut på eländiga sjukdomar och skador och att alla i familjen mår bra. :up:

Jag ska hem till dem nu och gosa med dem ordentligt, en annan familjemedlem fick hämta dem hos veterinären. Får se hur rapporten lyder efter det. Nog ska dem skämmas bort nu, jag har börjat planera inför årets julkalender vilket betyder allra minst 24 nya leksaker eller aktiveringsgrejer.. :D Tänkte att jag kan rensa ut bland det de har nu och inte leker med, tvätta och lämna in på det lokala katthemmet så att det kan komma till bättre användning :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
155
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
902
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
570
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka