Hur ofta matar ni eran katt/katter och hur mycket?
L var aldrig jättehungrig av sig och var lugn när man serverade maten, 3 ggr om dagen fick hon och kunde gott lämna lite och gå tillbaka och äta en stund senare.
Men W, hon skriker efter mat _hela_ tiden
Hon hinner knappt äta upp innan hon sätter sig där jag har maten och stirrat vartannat på den och mig
Hon får också 3 ggr om dagen.
3 ibland 4 gånger om dagen.
Pälsfröken äter till största del blötmat och sen går det i en liten köttbit ibland och en äggula ca var 10:e dag.
Torrfoder används endast som godis att leta efter för aktivering eller någon enstaka bit i transportburen för att få den bättre accepterad.
Svårt att råda dig men gör ett litet försök.
Vet ju inte alls ålder, kastrerad, fodersort, aktivering
så spånar löst och brett.
Avmaskad?
Äter för fort så känner inte mättnadskänslan? (tidigare matbrist/svält? som sagt vet inget om katten så tänker om det är en fd. hemlös, absolut inget påhopp på dig!)
Aktiveringsmatskål, eller gör egen av kartong med urklippta fyrkanter, lock över maten. Jag har använt vanligt lock och microlock som får jobbas mera med för att få bort. ( i mitt fall för att väcka jaktinstinkten och få igång matlust men blir ju samma tidsfördröjning/utmaning åt en som kastar i sig)
Får hon äta i lugn och ro?
(Här är det olika om det ska ätas ensam eller med sällskap och stöd, ibland är betjäntens uppgift att vara i närheten och ibland räcker det att jag andas så slutar Pälsfröken äta och går sin väg.)
Testa sprida ut maten på olika ställen, dra ut på tiden och hjärngympa.
Bakom saker, under saker, olika höjder.
OM det är blötmat, servera fryst så får det tina av sig självt vart efter eller dryga ut med lite vatten.
Rörigt svar men lite lösa tankar som sagt.