Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Winters kastrering har gått bra :)
Såret ser ut att läka fint och håret har börjat växa ut igen, som tur är då hon ser en aningens roligt ut som långhårig katt med helrakad mage :laugh:
Är pigg och glad och verkar bli katt av henne med. Sover just nu i kassen med pappersåtervinning :D

Blev att beställa stora kong kickeroo bara då jag kom på att Pälsfröken inte visat intresse för andra leksaker som har prassel i sig så hoppas den ska falla damen i smaken annars får väl hovborsten vara byte mellanåt.
Leveransen ska komma imorgon (tyvärr blev det 2 paket, så räknar med att minst ena strular).
Hoppas stenhårt att paketet som innehåller foder kommer först.

Äntligen har jag fått till ett hyfsat videoklipp som visar Sockers sittande mjölktrampsmeditation han kör nästan dagligen.:D Numer är det nästan enbart på denna pläden han kör det. Jag kan förstå honom för den är jättemjuk och gosig och kanske liknar hans mammas päls.

Ni måste tyvärr klicka på bilden för att komma till videon, lyckades inte få upp den med direktspelning.

Pälsfröken blev mycket kränkt idag på eftermiddagen. :angel:
Vi körde en jaga/smyga/attackera omgång på snöret (bästa leksaken skosnöre med fleecefiltsremsa i änden) och hon kastade sig i sängen men glömde att kanten var nära, så hon gled sakta ner mot golvet och försökte hysteriskt rädda självkänslan genom att greppa ta i en filt, som snällt gled med ner.

Äntligen har jag fått till ett hyfsat videoklipp som visar Sockers sittande mjölktrampsmeditation han kör nästan dagligen.:D Numer är det nästan enbart på denna pläden han kör det. Jag kan förstå honom för den är jättemjuk och gosig och kanske liknar hans mammas päls.

Ni måste tyvärr klicka på bilden för att komma till videon, lyckades inte få upp den med direktspelning.

Men vad gör han med bakbenen? :rofl:

Igår flög jag till Tyskland t/r med i bagaget hade jag en liten somalihona åt varje håll. Så nu har familjen utökats med ytterligare en liten brun lustig katt. Denna lilla tjej är något mindre kaxig än abytjejen som kom hit i augusti. Hon är jättesöt såklart och jag tror att de två kommer ha massor med roligt ihop

Paketen har kommit, bra så långt.
Dock beställde jag överraskningspaket för katt via mina premiepoäng som höll på att förfalla och fick kaninmat/godis. :rofl:
Jag har mailat till zooplus och väntar på svar.

:p

Haha, du kan skicka det hit istället :angel:
Har två kaniner och slår vad om att dom gillar det bättre än pälsfröken :D
Dom måste ju skicka ut nytt till dig :)

Haha, du kan skicka det hit istället :angel:
Har två kaniner och slår vad om att dom gillar det bättre än pälsfröken :D
Dom måste ju skicka ut nytt till dig :)
Bara dom hör av sig så jag vet om jag får behålla så kan jag absolut skicka det till dig.
Annars kanske jag kan ha det som müsli på frukosten? :angel::rofl:
Påminn mig bara ifall minnet sviker.

Jag kan upplysa om att Pälsfröken är mycket nöjd med sin Kong kickeroo.
Inte så hon springer omkring och bär den eller kör fullt race med kaninsparkar och allmänt tokjaktläge, utan hon busar lite med den om jag triggar igång henne annars så har hon den som gosedjur att gno kinderna på (för hon får ju aaaldrig kli och gos av mig där, nejdå :p) om hon inte har den ligger framför sig och vaktar den noga eller har den som kudde.
Min plan är dock att lägga undan den när jag går och lägger mig som lite säkerhetsåtgärd, för jag misstänker att tokryck kommer komma :angel: men att hon ser som sin första uppgift att vara snäll och trygg mot den nya stackars förvirrade/rädda nyinflyttade kompisen.
Hon vet ju själv hur tufft det är med nya miljöer och hur hemskt farlig jag kan vara att lära känna.
Riktigt nöjd med köpet och väldigt kul att se att hon uppskattar den så mycket, stort tack @cili för dina åsikter, tid och engagemang som alltid när det gäller Pälsfrökens och mina saker/situationer och för att du matchade ihop oss :love:

Kong kickeroo är visst så pass hemmastadd nu enligt Pälsfröken att det var dags för den att åka på en rejäl omgång kaninsparkar!!
(Jaha ja bara för mig att komma ihåg att gömma den så jag får sova.)

Nackdelen med denna lilla ljuvliga leksak är att Pälsfröken inte alls varit social mot mig som hon brukar på kvällarna utan har hoppat upp på bordet, vänt, hoppat ner och lagt sig hos sin nyinflyttade vän direkt utan att passera mitt knä eller fundera på om jag fortfarande kan klia hakan.
Detta upprepades 5-6 gånger (?) innan hon till slut satte ner en tass hos mig för att lägga sig en liten stund tills hon kom på att hon skulle gå och mysa med sin giraffmönstrade vidriga kompis som gör ett suveränt jobb på att sno uppmärksamheten totalt från betjänten. :meh:;):cry:
:p

/betjänten som tydligen inte ens är nr 2 i huset längre utan nerpetad till 3:e plats.

(ja det är skrivet med ironi och glimten i ögat, underbart att se Pälsfröken mysa/busa på egen hand :love:)

Tillägg: just nu ligger hon och vaktar den som ligger bakom henne och spanar med små smala ögon mot mitt håll och ser riktigt hysteriskt nöjd men lite trött ut.

Tack @athena_arabians och @Lager ! Det var just kombinationen liten, omärkt och löpande katt som fick mig att reagera så starkt. Jag ringde även ett katthem/förening som tyckte att jag skulle ta in henne.

Katten är anmäld som upphittad hos polisen. Jag har satt upp mängder med lappar, i affärer och på lyktstolpar och på sophus och i parker och på lägenhetshusportar och... En annons har delats friskt av olika medlemmar på FB, och jag har just skrivit en ny i annons i en annan FB-grupp, men tyvärr finns det ju så många grupper, så det blir svårt att pricka rätt. Än så länge är det dock ingen som har hört av sig angående ägarskap av katten.

Dagen har spenderats till att försöka hitta någon som kan ta hand om katten, och imorgon förmiddag får katten tas hand om av det katthem/förening som tyckte att jag skulle ta in henne. Sedan ska Luna och jag åka hem till min mamma i några dagar och vila upp oss och få lite stöd efter ett par ångestfyllda dagar. :heart Jag hoppas att det löser sig för den lilla sköldpaddsflickan också, men det bästa jag kan göra för henne nu är att låta henne komma till ett stödhem som kan hjälpa henne mer än vad jag kan.

Vad har hänt med hittekatten? Är hon på hemmet nu, och har du hört nåt om det dykt upp en ägare?

Vad har hänt med hittekatten? Är hon på hemmet nu, och har du hört nåt om det dykt upp en ägare?
Efter helgen ringde ägaren mig, och jag kunde bara referera vidare dit jag lämnat katten. Så den borde vara tillbaka i sitt ursprungliga hem. Jag kan inte ringa/smsa ägaren och fråga om hon har hämtat hem katten, för hon ringde från dolt nummer, men jag tar för givet att hon har gjort det.
Nu är det bara att hoppas att det lilla livet blir id-märkt och kastrerat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
906
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka