Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej alla underbara bukefalister med kattkoll nu är jag i farten igen
och har en liten fråga som garanterat kan redas ut här.

Mitt minne sviker men har för mig att Kng Kickeroo är skillnad på den stora och den för ungar? (mer än storleken då)
Var det prassel i den lilla eller hur tusan var det?

Tacksam för hjälp att reda ut detta då jag ska slänga iväg en beställning och tänkte ta med en sån med ev.

Mvh
Snurriga betjänten :o

Hej alla underbara bukefalister med kattkoll nu är jag i farten igen
och har en liten fråga som garanterat kan redas ut här.

Mitt minne sviker men har för mig att Kng Kickeroo är skillnad på den stora och den för ungar? (mer än storleken då)
Var det prassel i den lilla eller hur tusan var det?

Tacksam för hjälp att reda ut detta då jag ska slänga iväg en beställning och tänkte ta med en sån med ev.

Mvh
Snurriga betjänten :o
Prassel i den lilla, men skulle helt klart rekommendera den stora. Mina har båda varianterna och den lilla är så gott som orörd, dom får bättre tag i den stora och kan kaninsparka den ordentligt.

Prassel i den lilla, men skulle helt klart rekommendera den stora. Mina har båda varianterna och den lilla är så gott som orörd, dom får bättre tag i den stora och kan kaninsparka den ordentligt.
Stort tack för snabbt och utförligt svar :bow:
Tål alltså att funderas på som du vet är ju Pälsfröken inte så lekfull så försöker väga för- och nackdelar om vad som kan fungera bäst.

Stort tack för snabbt och utförligt svar :bow:
Tål alltså att funderas på som du vet är ju Pälsfröken inte så lekfull så försöker väga för- och nackdelar om vad som kan fungera bäst.

Blir nog att beställa båda två @cili , kostar ju inte många kronor och måste ändå handla mat.
Nu är bara frågan vilken smak av Bozita jag ska försöka med?

Just nu äter hon mjau konservburk favoriten är kalkon och annars får hon oxkött eller klyckling dom få gånger det går att få tag i vill säga.
För min egen kropp är det totalt orimligt att släpa det i längden har jag insett (valfri svordom här den som vill) och tyvärr är ju Bozita mindre fett i (även om det bara skiljer 1%) vilket inte är det idealiska för Pälsfröken men det borde jag kunna komplettera upp med lite fettkanter utan större bekymmer (när det passar kinkiga damen vill säga) dock är ju proteinhalten okej.

Tänk om man hade lika jobbiga funderingar kring sin egen mat då skulle man ju svälta ihjäl var och varannan dag :banghead::o

Jag försöker köpa olika smaker och variera. Det brukar funka här. Inte för att mina är i risk för svält direkt... men de är griniga och slutar äta om de får samma smak dag efter dag.

Är din mager så kanske du ska texta med bozita kitten att blanda i, där finns extra fett. :)

Jag försöker köpa olika smaker och variera. Det brukar funka här. Inte för att mina är i risk för svält direkt... men de är griniga och slutar äta om de får samma smak dag efter dag.

Är din mager så kanske du ska texta med bozita kitten att blanda i, där finns extra fett. :)
Pälsfröken är tyvärr inte den som vill byta sort för ofta men efter en lång tid med envishet och en hög gråa hårstrån på betjänten har jag fått henne att äta blötmat.
Tanken var bra med tyvärr har tidigare försök med kattungemat ratats helt och fått henne att vägra all mat så törs inte riktigt det.
Dock går det ganska bra (5/10 gånger?) att bjuda på råmat som liten del inblandat i blötmaten så får försöka komplettera med det så gott det går.

Givetvis är hon kollad av vet så ingen sjukdom ligger bakom.

Jag har ju knappt hunnit uppdatera under sommaren. Här är det ju full katterrorism då jag har 13 små kattungar hemma. Birgitta fick ju 7 kattungar och Soda fick två veckor senare 6 kattungar. Nu har de hunnit bli 11 och 9 veckor gamla och man får vara glad de korta stunder de sover.

Om en vecka flyttar jag och sambon till hus och det ska bli väldigt intressant att se vad alla katter och kattungar säger om det. De små misstänker jag kommer uppskatta de större ytorna.

Jag har nästan hunnit hitta nya hem till samtliga kattungar. En hona ur Biggans kull kommer stanna i min ägo men flytta till en kompis. Det är bara två honor ur den yngre kullen som fortfarande letar hem, men det lyckas jag nog hitta inom kort tror jag. Jag är ju van att ha typ dubbla antalet intresseanmälningar mot kattungetillgång, men den här gången går det lite mer jämnt ut. Men trots det känns det som jag har hittat jättebra hem till hela högen. En hane ur Biggan kull går vidare i avel också hos en uppfödare jag känner. Det ska bli väldigt spännande :).

En halvfull matskål med RC select, och vad gör kissarna? Öppnar med gemensam ansträngning städsskåpsdörren, och river sönder den andra matpåsen med RC renal för att äta av den istället.

Är det inte enklare att bara äta i skålen? Väldigt mycket tid och energi för att få en annan smak av samma mat... :confused::meh:

Senast ändrad:
En halvfull matskål med RC select, och vad gör kissarna? Öppnar med gemensam ansträngning städsköpsdörren, och river sönder den andra matpåsen med RC renal för att äta av den istället.

Är det inte enklare att bara äta i skålen? Väldigt mycket tid och energi för att få en annan smak av samma mat...

Har du missat jaktinstinkten? :rofl::p
Jag får göra utmaningar till Pälsfröken med jämna mellanrum när det är iskallt intresse på att äta enkelt ur en tråkig skål.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
906
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka