Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Luna fick en halv påse blötmat tidigare idag, för första gången på ett par veckor. Hon blev så himla glad och mer eller mindre inhalerade maten. Det gör så ont i mitt hjärta, för jag vill så gärna ge henne mer blötmat, men den är så jävla dyr och det är helt enkelt inte möjligt att ge henne så mycket blötmat när man lever på csn. Skulle hon bara äta blötmat skulle det hamna på en kostnad av 1350-1500 kronor i månaden. Det fungerar faktiskt inte. :cry:

Gjort i ordning en sovplats i garderoben till smokie. Hon får sova i garderoben, mina kläder blir inte lika håriga. Win!

@Caoimhe förstår att det känns jobbigt men i din situation är det ändå rätt tycker jag.

Luna fick en halv påse blötmat tidigare idag, för första gången på ett par veckor. Hon blev så himla glad och mer eller mindre inhalerade maten. Det gör så ont i mitt hjärta, för jag vill så gärna ge henne mer blötmat, men den är så jävla dyr och det är helt enkelt inte möjligt att ge henne så mycket blötmat när man lever på csn. Skulle hon bara äta blötmat skulle det hamna på en kostnad av 1350-1500 kronor i månaden. Det fungerar faktiskt inte. :cry:

Zooplus. Jag vet att många, med all rätt, klagar på zooplus och jag har själv haft mina problem, men jag storköper från dem några gånger om året. Sand, mjukmat och torrisar. Brukar gå på ca 2000 kr men då har jag också allting för fyra, fem månader. Jag tror jag handlade senast i slutet av september och har fortfarande kvar till minst två månader till. Iofs använder jag kristallsand men 10 för 400 räcker i fem månader om man byter varannan vecka. De påstår att det kan användas en hel månad men då tycker jag att det ser lite sunkigt ut. En påse Applaws och en Call of the Wild (2.5 och 2 kg vardera) plus kanske 150-175 askar Sheba. 50kr frakt. Just det, jag jämför priserna på danska, finska och .com zooplus för att se var det är billigast, köper aldrig från svenska zooplus, det kommer ändå från samma centrallager så fråga mig inte hur priserna varierar så mycket. Finland brukar jag köpa från, det är bara ett helvete att översätta :D

@Caoimhe det kan med vara värt att kolla Bitiba (zooplus lågprissida) inte för hela sortimentet finns men med tur så kanske det kan spara någon krona, dock lite andra regler om fraktfritt.
@MJLee jag har tittat på en del av de andra ländernas sidor men inte riktigt kommit igång att använda det, måste man då registrera om sig för varje land eller hur fungerar det egentligen?
Att man inte får poäng på utländska sidorna och bitiba spelar ju inte så stor roll, eller är jag ute och cyklar helt?

@Caoimhe det kan med vara värt att kolla Bitiba (zooplus lågprissida) inte för hela sortimentet finns men med tur så kanske det kan spara någon krona, dock lite andra regler om fraktfritt.
@MJLee jag har tittat på en del av de andra ländernas sidor men inte riktigt kommit igång att använda det, måste man då registrera om sig för varje land eller hur fungerar det egentligen?
Att man inte får poäng på utländska sidorna och bitiba spelar ju inte så stor roll, eller är jag ute och cyklar helt?

Nej du måste bara registrera dig en gång. Alla bonusar etc finns på ett konto som är det samma för alla zooplussidorna. Samma sak om du köper till rabatt för frakt. Det brukar löna sig, men 50 kr i frakt oavsett hur mycket du köper är en bra affär tycker jag. Det enda är att man får reklam på danska och finska :D

Nej du måste bara registrera dig en gång. Alla bonusar etc finns på ett konto som är det samma för alla zooplussidorna. Samma sak om du köper till rabatt för frakt. Det brukar löna sig, men 50 kr i frakt oavsett hur mycket du köper är en bra affär tycker jag. Det enda är att man får reklam på danska och finska :D
Men detta är ju underbara nyheter, så poängen fungerar även om man tar deras andra sidor?
Har jag verkligen fattat rätt är dem så snälla/dumma? ;):bow:

Men detta är ju underbara nyheter, så poängen fungerar även om man tar deras andra sidor?
Har jag verkligen fattat rätt är dem så snälla/dumma? ;):bow:

Yep! Jo, jag tycker de är bra. Har fått bråka lite någon gång när de glömde att skicka med en skruv till en klöspåle och inte gjorde rätt när de anvisade mig hur man skulle skriva för att posten skulle veta dörrkoden. Iofs så har jag mina tvivel på att posten ens försökte :meh:

Dubbelkollade just och dubbelyep! Loggade in på zooplus.se och där finns alla min pluspoäng och annat trevligt trots att jag aldrig köpt därifrån. :D

@MJLee & @hallonsaft Jag är ett stort fan av båda sidorna, men tyvärr har de inte den maten Luna får. :( Jag har bara hittat en sida som har blötmaten, och där är påspriset marginellt billigare än hos vet (13 kr istället för 15). Torrfodret är samma pris överallt, men finns såklart inte på Zooplus/Bitiba.

Yep! Jo, jag tycker de är bra. Har fått bråka lite någon gång när de glömde att skicka med en skruv till en klöspåle och inte gjorde rätt när de anvisade mig hur man skulle skriva för att posten skulle veta dörrkoden. Iofs så har jag mina tvivel på att posten ens försökte :meh:
Helt suveränt, du är min husgud från och med nu! :heart
Jag hade problem med transportbur som var skev när jag fick den, reklamation gick bra men jobbigt de skulle ha annat leveransföretag på retur än det jag valde ta hem det med eftersom det innebar problem att få komma till ombud och lämna in, förstår att det är för det säkert är billagaste för dem men som sagt kan skapa bekymmer.
Ingen kompensation (mer än att jag slapp använda gamla buren eller ställa in resan då :p)

@MJLee & @hallonsaft Jag är ett stort fan av båda sidorna, men tyvärr har de inte den maten Luna får. :( Jag har bara hittat en sida som har blötmaten, och där är påspriset marginellt billigare än hos vet (13 kr istället för 15). Torrfodret är samma pris överallt, men finns såklart inte på Zooplus/Bitiba.

Om det är något dyrt specialvet foder så kolla England, jag vet flera som köpt därifrån och det är tydligen billigare än i Sverige + att beroende på var du bor kan du dela frakten men andra kattägare.

@Caoimhe vilka foder handlar det om?
Purina Pro Plan Veterinary Diets NF Renal Function heter det.

Om det är något dyrt specialvet foder så kolla England, jag vet flera som köpt därifrån och det är tydligen billigare än i Sverige + att beroende på var du bor kan du dela frakten men andra kattägare.
Tack för tipset! Jag ska kika om blötmaten kan tänkas finnas där för ett lite rimligare pris.

Purina Pro Plan Veterinary Diets NF Renal Function heter det.

Tack för tipset! Jag ska kika om blötmaten kan tänkas finnas där för ett lite rimligare pris.

Är det enbart njurfoder du är ute efter finns det billigare märken. Nikita var/är njurkatt men kattskrället vägrade äta njurblötmat :meh: så vi kompromissade och hon fick hälften njurtorrisar och hälften blötmat.

@MJLee Risken finns att du kommer få en Pälsfröken som avgudar dig resten av livet, möjligheten/risken(:o) att betjänten införskaffar nytt klösträd är farligt nära nu mot bara för en stund sedan :angel:

Är det enbart njurfoder du är ute efter finns det billigare märken. Nikita var/är njurkatt men kattskrället vägrade äta njurblötmat :meh: så vi kompromissade och hon fick hälften njurtorrisar och hälften blötmat.
Tyvärr är ju Luna inte bara sjuk i njurarna utan har även överaktiva tarmar, så hon behöver ett foder som även är snällt mot magen. Då rekommenderades jag det här, vilket givetvis skulle vara det dyraste. :meh: En hemskt liten del av mig hoppas att magen fortfarande ska vara överaktiv på detta fodret när det är dags för andra UL :o, för då skulle jag kunna testa att byta till RC. Då skulle jag kunna ge Luna endast blötmat för nästan samma pris som 1 påse blötmat om dagen och resten torrfoder av det märket hon får nu.

Attans detta är farligt ju @MJLee men ska inte beställa idag utan får sova, tänka, andas på saken och se hur jag får ihop det. :o
Kommer garanterat sluta med att siffrorna på bankkontot inte blir så skonade egentligen :angel: men en sak billigare här och en lite dyrare där kommer ju sluta med att det blir fler saker men samma kostnad men som sagt jag får nog fundera lite på det här.
Du ääär min husgud :love: och jag tror att Pälsfröken garanterat kommer att tillbe dig varje kväll innan det ska nattas :rofl:

Attans detta är farligt ju @MJLee men ska inte beställa idag utan får sova, tänka, andas på saken och se hur jag får ihop det. :o
Kommer garanterat sluta med att siffrorna på bankkontot inte blir så skonade egentligen :angel: men en sak billigare här och en lite dyrare där kommer ju sluta med att det blir fler saker men samma kostnad men som sagt jag får nog fundera lite på det här.
Du ääär min husgud :love: och jag tror att Pälsfröken garanterat kommer att tillbe dig varje kväll innan det ska nattas :rofl:

Bara glad att kunna hjälpa till! Jodå jag vet att det är lätt hänt när man sitter där och klickar hem, hmm.... :) :angel:

Det enda är när jag köper från Finland att fatta exakt vad det står!

Undrar vem som är boss hemma? :o
Jag tyckte Pälsfröken la sig lite opraktiskt på skrivbordet så "stjälpte" ner henne i knät, helt okej enligt henne men efter en stund viftar hon med ena framtassen och vill nå armstödet och når inte så visst varsågod jag lägger ner armen som stöd blev godkänt.
Går ett tag och hon sträcker upp nosen i luften, hmm nej jag tänker inte klia haka.
Svar: mjaaaau, mjau, mjaaauuu
Så visst, okej då klia haka med ena handen och stötta benet med andra då går det ju fint att göra det man skulle vid datorn.
Känns som jag ligger lite efter min planering idag :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
165
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
914
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
590
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka