Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för tips och info! Går det att köra dem i micro på upptining kanske, för att slippa ha dem stående framme?
Det har jag inte vågat, på påsen står det "får ej tillagas" eller liknande, men var gränsen för att köttgegga är tillagat går vet inte den här vegetarianen :D så det har känts säkrast att låta bli. Har jag behövt snabba på tiningen har jag lagt några köttbullar i en fryspåse i ljummet vatten.

Det har jag inte vågat, på påsen står det "får ej tillagas" eller liknande, men var gränsen för att köttgegga är tillagat går vet inte den här vegetarianen :D så det har känts säkrast att låta bli. Har jag behövt snabba på tiningen har jag lagt några köttbullar i en fryspåse i ljummet vatten.

Ah. Vegetarian även här :) , så jag tänkte försöka slippa ha kött liggande framme. Men det kanske inte luktar. Ska se om jag testköper en påse vid nästa storhandling och ser vad Fröknarna tycker.

Ah. Vegetarian även här :) , så jag tänkte försöka slippa ha kött liggande framme. Men det kanske inte luktar. Ska se om jag testköper en påse vid nästa storhandling och ser vad Fröknarna tycker.
Värt ett försök! Jag har alltid båda skålarna på hennes matplats på golvet så slipper jag ha det på diskbänken/vid min mat.
(Rosa påsen får högst betyg här hemma, därefter den vita. Gul går men helst inte.)

Men allt kan bli bättre! Jag har funderat på MUSH, men är rädd att det ska lukta och vara krångligt med upptining?

Jag ger mush och tar fram en dagsranson i en burk med lock som jag förvara i kylen. Det luktar inte, och de håller formen även som tinade så det är lätt att portionera ut. Jättesmidigt!

Nej Du har rätt, de äter mycket applaws, kanske lite väl mycket. De får thrive och bozita också, samt annat när jag inte hunnit handla, som Mjau nu då. Lite ost och matrester som de snor åt sig, och torrisar som godis några gånger i veckan. Jag har kontakt med Vet (pga Brunettens eventuella EP så har vi varit inne för blodprov och tester) och fröknarnas vardagsmeny är ok:ad.

Men allt kan bli bättre! Jag har funderat på MUSH, men är rädd att det ska lukta och vara krångligt med upptining?
Nu har jag bara haft mush som provsmak. Har bara haft en katt som gillat det hittills. Men då upplevde jag inte att det luktade. Prova mush. Det är ju ett bra foder om katterna äter det :).

Idag somnade min katt in. Eller ja, mammas katt nu på senare dar. Nästan 17 år blev hon och jag var med när hon tog sitt första andetag. Har gråtit en del och är nu mer ledsen för mammas skull, nånstans tröstar man ju sig själv med att katten har det bra då hon inte lider mer. ❤ Vad ont det gör..

Idag somnade min katt in. Eller ja, mammas katt nu på senare dar. Nästan 17 år blev hon och jag var med när hon tog sitt första andetag. Har gråtit en del och är nu mer ledsen för mammas skull, nånstans tröstar man ju sig själv med att katten har det bra då hon inte lider mer. ❤ Vad ont det gör..

Beklagar förlusten :cry: De små pälsbollarna lämnar ett gigantiskt tomrum fast de inte är stora :heart

Idag har Pälsfröken härskat här hemma i 1 år :heart
Firades nyligen genom att bli nedbrottad (nej låter värre än det är, lovar!) och en tova attackerades.
Dock ska betjänten göra en massa saker idag så tror att Pälsfrökens sura miner hinner gå över till em/kvällen när jag återkommer igen.

Idag har Pälsfröken härskat här hemma i 1 år :heart
Firades nyligen genom att bli nedbrottad (nej låter värre än det är, lovar!) och en tova attackerades.
Dock ska betjänten göra en massa saker idag så tror att Pälsfrökens sura miner hinner gå över till em/kvällen när jag återkommer igen.

Dreamies mutor brukar hjälpa även med den mest sura katt ;) Grattis till ettårsdagen som kattslav!!

:rofl:
Dreamies mutor brukar hjälpa även med den mest sura katt ;) Grattis till ettårsdagen som kattslav!!
Hon är inte sur bara lite osäker och bestämd ibland :p men det där med dreamies är inte så det täcker över åsikterna när hon bestämt sig att hanteringen inte behagar damen tyvärr.
Pälsfröken är inte lättflirtad när det gäller mat/godis, kan tyvärr ha motsatt effekt ibland t.om.
Dock går det mesta oftast bra om man är lite bestämd och har inställning och kroppsspråk: Nu gör vi detta för det har jag bestämt (med mer eller mindre snabbare avslut beroende på vad/humör).

Tack för gratulationen:love:
Hmm du satte det nog på pricken det är slav jag är till denna fröken, tidigare kissar har jag nog bara varit betjänt till nu börjar knäppa människan fatta grejen.:rofl:

Dreamies. Kattheroin.

Jag var ute och pillade i köket nyss, och grejade lite i bokhyllan (ja jag bor litet och har tryckt in ett minibibliotek i köket för att få plats)... - det prasslar smått i dreamiespåsen som står på tredje hyllan och Skönhetsmissen kommer dundrande som ett skott. Goodis!

Hon får såklart några bitar gullefjäsk. Då hörs ett uppfodrande Piiip! från vardagsrummet där Brunetten ligger och bligar i soffan. Så jag vankar ut med några bitar till henne också.

Det arma djuret ska ju inte behöva resa sig och gå flera meter för att få några dreamies. :grin:

Vi är på landet och tjockis har varit lite orolig inatt, gått runt och ropat. Jag får gå upp och hämta honom och han är lugn när han är med mig i sängen, men sen går han därifrån och efter ett tag börjar han ropa igen, så jag får hämta honom. Jag ska åka till djuraffären och köpa feliway och en mysig bädd till honom, så får vi se om det hjälper. Hemma är han helt lugn på nätterna, men kanske har han inte hittat sin plats här än.

M är lugn och nöjd. Han ligger i en korg direkt under luftvärmepumpen och har det kalas i värmen :love:

Just nu springer katten runt med ett sugrör och är alldeles överlycklig. Det finns inget roligare än sugrör.
Mindre lycklig var jag tidigare imorse då han kräkts flera gånger inatt (varav en mitt på köksbordet! -där han btw inte brukar befinna sig), han hetsäter mat och kräks sen, och går sen tillbaka och äter igen.... Suck

Det är strålande solsken ute men frost. Nikita är just nu fruktansvärt jobbig och springer runt och är klistrig som fasiken. Jag släpte ut henne. Hon kom infarande på några minuter. Och nu är hon ännu mer klistrig och vill bara sitta på min axel. Älskade kattegoja . :heart :love:

Idag har jag vägt Lumi, 14 dagar efter parning. Upp ca 100 g jämfört med i söndags när jag hämtade henne. Bådar gott! Hon väger ca 4,5 kg nu.

Passade på att väga de andra små liven också. Soda väger 3,6 kg (var tog min kattunge vägen???) och Biggan vägde 4,3 kg.

Har använd everclean kattsand i många år, tycker den är jättebra MEN den dammar nått fruktansvärt! Det är ett tunt lager av damm överallt i rummet där kattlådan är.... Finns det nån annan sand som är lika bra men dammar mindre?

Hörrni, vad gör man egentligen med en katt som hetsäter? Sessan kastar i sig maten och lite då och då kräks hon upp den igen efteråt... :( :(

Hon får bara blötmat sedan 5 år tillbaka eftersom hon innan dess hetsåt torrfoder och var supertjock (innan vi adopterade henne). Men nu har hon börjat hetsäta blötmat också, och kräks som sagt. Inte varje gång men tillräckligt ofta för att det ska kännas som för ofta. Det blir bättre om vi ger henne små små portioner jätteofta, men det är inte praktiskt möjligt förutom när vi är hemma hela dagen. På fri tillgång sitter hon och äter tills det är slut, ibland tar hon en paus för att gå och tvätta sig men sen går hon tillbaka till skålen igen. Vi har testat en aktivitetsmatskål för torrfoder där hon fick pilla ut maten bit för bit, då satt hon där och åt tills det var slut, det är som att det inte finns något stopp.

Vad kan vi göra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
917
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
593
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
393
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka